-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Tesla zaczyna udostępniać swoim pracownikom FSD v12 – krytyczną aktualizację dotyczącą jazdy autonomicznej.
Nowa aktualizacja FSD Tesli.
Data publikacji: 2023-11-26
Fot. Jose Gil Shutterstock.com
Tesla zaczęła udostępniać pracownikom aktualizację FSD v12, która najwyraźniej ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia przez Teslę celu w zakresie autonomicznej jazdy.
Dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że wierzy w to, że Tesla osiągnie „prawdziwe” możliwości samodzielnego prowadzenia pojazdów do końca roku. Miejmy nadzieję, że tego roku:)
Musk mówił to już wcześniej i tak się nie stało. Ale tym razem powiązał ten cel z aktualizacją FSD v12.
Oczekuje się, że główną różnicą w porównaniu ze starymi aktualizacjami będzie przejęcie kontroli nad pojazdami przez sieci neuronowe, a nie zakodowanie ich na stałe przez inżynierów.
Dane będą analizowane na żywo, a auto ma reagować na to co dzieje się na drodze.
Sieci neuronowe jak są nazywane, mają mieć funkcje decyzyjne. Analizują otoczenie na podstawie kamer i czujników auta, po czym przetwarzając je podejmują decyzję jak się zachować.
Musk powiedział wcześniej, że FSD „wyjdzie z wersji beta” wraz z aktualizacją v12, ale nie powiedział dokładnie, co to będzie oznaczać. Czyli w stylu Muska, dużo mówi, przekazując mało konkretów. Rozumiem że to bogacz i wizjoner, ale mógłby być choć trochę bardziej konkretny:)
Obecnie kierowcy muszą przez cały czas monitorować FSD i być gotowi do przejęcia kontroli. Jeśli ulegną wypadkowi jeżdżąc przy użyciu FSD Tesli, to oni są odpowiedzialni, a nie Tesla.
Aby Tesla mogła naprawdę osiągnąć „w pełni autonomiczną jazdę”, jak obiecują to firma (Tesla) i Musk, musi wziąć odpowiedzialność za system i pozwolić kierowcom nie zwracać uwagi, na to co dzieje się na drodze.
Musk potwierdził dzisiaj w X, że Tesla zaczęła udostępniać pracownikom testerom aktualizację FSD v12.
Wygląda zatem na to, że Tesla będzie mogła udostępnić aktualizację klientom do końca roku.
Nie oznacza to jednak, że Tesli naprawdę uda się osiągnąć „w pełni autonomiczną jazdę”, ponieważ na razie firma nie wspomniała nic o przejęciu odpowiedzialności za system. Jak widać mimo lat badań, milionów aut z których dane trafiają na serwery Tesli, nie jest łatwą sprawą osiągnięcie zaawansowania systemu FSD na takim poziomie aby Tesla zdecydowała się na przejęcie odpowiedzialności za to co się stanie na drodze w przypadku powstania zagrożenia w formie wypadku drogowego.
Kiedy to nastąpi? Trudno powiedzieć, ale myślę że w ciągu najbliższych lat. W sensie 2 może 3, nie 20 czy 30!
Komentarze (2)
Chip do obsługi systemu Tesla Full Self-Driving jest produkowany przez Samsunga dla Tesli w USA. Jest to 14-nanometrowy procesor FinFET CMOS, Ma on ponad 6 miliardów tranzystorów. Do kompletu używają pamięci RAM LPDDR4, która może pochwalić się szczytową przepustowością 68 GB/s. Według mojej wiedzy dopiero Hardware 3.0 może sobie poradzić z FSD. Kamery mają 10x wzrost wydajności. Z 200 klatek na 2000 klatek na sekundę. To sprzęt Samsunga. Wersje 2.0 i 2.5. Niestety są zbyt słabe na FSD, choć Tesla na początku twierdziła że dadzą radę. Później się z tego wycofała.
Hej Mariusz! Wiesz jaki Hardware Autopilota jest potrzebny do Full Self Driving. Czy wystarczy mieć AP 2.0 albo AP 2.5?