Po obniżkach z początku roku amerykański producent otrzymał rekordową liczbę zamówień, praktycznie na wszystkich rynkach na których jest obecny. Jak się okazało kilka dni temu, to nie ostatnie słowo Tesli. Właśnie kilka dni temu firma obniżyła ceny swoich aut o kolejne tysiące dolarów.
Najnowsza redukcja cen obowiązuje na wszystkie modele oferowane przez tego producenta. Najwięcej potaniały oczywiście najdroższe modele Tesli, czyli Model S i Model X. Model S Dual Motor AWD odnotował znaczny spadek ceny z 89 990 USD do 84 990 USD, czyli o 5000 USD. Model S Plaid, najwyższej klasy sedan Tesli, również otrzymał obniżkę ceny o 5000 USD, obniżając jego koszt z 109 990 USD do 104 990 USD. Przy obecnych cenach Model S ma potencjał, aby być najlepszym elektrycznym sedanem klasy premium, biorąc pod uwagę jego osiągi i technologię.
Cenę flagowego SUV-a firmy, czyli Modelu X AWD Tesla obniżyła z 99 990 USD do 94 990 USD, co oznacza spadek o 5000 USD. Model X Plaid, został obniżony z 109 990 USD do 104 990 USD. Ta obniżka ceny może przyciągnąć więcej nabywców zainteresowanych elektrycznym SUV-em, który oferuje zarówno wyjątkowe osiągi, jak i najnowocześniejszą technologię, oraz niesamowite drzwi, czyli Falcon Wing Doors, które jedni uwielbiają a inni nienawidzą. (To kwestia gustu i doświadczeń związanych właśnie z tym nietypowym rozwiązaniem, które ja wręcz uwielbiam, ale to dlatego, że jeżdżąc w życiu trzema modelami X, nigdy nie miałem żadnych problemów z tylnymi drzwiami, choć były używane naprawdę intensywnie, jednak przyznam że przez krótki okres czasu)
Model Y! Cena tego modelu spadła o 2000 USD, a wariant 4680 AWD kosztuje teraz 49 990 USD z 51 990 USD. Cena Modelu Y Long Range spadła z 54 990 USD do 52 990 USD, a cena Modelu Y Performance spadła z 58 990 USD do 56 990 USD. Te obniżki cen mogą sprawić, że Model Y będzie jeszcze bardziej atrakcyjny dla potencjalnych nabywców poszukujących elektrycznego crossovera z atrakcyjnymi funkcjami. W Europie Model Y jest najbardziej popularnym autem Tesli. Chętnie sięgają po niego klienci z takich rynków jak Norwegia, Niemcy Czy Francja. Inne europejskie kraje również nie stronią od Modelu Y. U nas w Polsce jest on bardzo popularny, po części z tego powodu, że jego cena w stosunku do Modelu 3 różni się naprawdę minimalnie, po wtóre, ze jest on dużo bardziej praktyczny niż mniejszy Model 3.
Jeśli zaś chodzi o Model 3 jego wariant RWD odnotował korektę ceny z 42 990 USD na 41 990 USD, co oznacza spadek zaledwie o 1000 USD. Model 3 Performance, znany z tego, że jest sedanem zdolnym do jazdy po torze z dedykowanym trybem jazdy sportowej, odnotował spadek ceny z 53 990 USD do 52 990 USD. Korekty cen prawdopodobnie poszerzyłyby atrakcyjność Modelu 3 dla potencjalnych nabywców i zachęciłyby konsumentów do zakupu samochodu przed wprowadzeniem na rynek nowej wersji tego auta, na razie znanej nam po nazwą Project Highland. Czy obniżki cen wpłynął na większą popularność wśród klientów Modelu 3? Tego nie wiadomo. Było sporo przecieków na temat nowej, lepszej trójki, więc efektem tego może być mniejsze zapotrzebowanie rynku akurat na ten model. Ludzie chcący zamówić Model 3 prawdopodobnie będą chcieli poczekać te kilka miesięcy i przekonać się jak dobra będzie nowa trójka i czy warto było czekać na te wszystkie "wodotryski" od amerykańskiego producenta.
Obecne obniżki, drugie w tym roku, powinny po raz kolejny pobudzić ilość zamówień i rezerwacji na modele Tesli. Wygląda na to, że na tle konkurencji, oferta Tesli zaczyna wyglądać coraz bardziej atrakcyjnie. Mino tego, że inni producenci mają niezłe EV w swojej ofercie, nie jest tajemnicą że ponad 90% klientów mając do wyboru za kwotę około 50 000 dolarów auto Tesli i auto innego producenta, wybierze właśnie tego pierwszego. Poza tym Tesla zdaje się przygotowywać powoli do realizacji celu na 2023 rok. Chodzi o rekordową sprzedaż 1,5 lub nawet 2 milionów samochodów marki Tesla na świecie. Czy się uda? To niewykluczone, obserwując poczynania Tesli, takie jak ciągłe obniżki cen, na które nie mogą sobie pozwolić inni producenci EV...
Źródło: Teslarati.com