Nowe badania pokazują, że Tesla jest nie tylko najlepiej sprzedającą się marką pojazdów elektrycznych wśród konsumentów indywidualnych, ale także najpopularniejszą marką wśród amerykańskich flot przechodzących na napęd elektryczny.
Według nowych danych S&P Global Mobility pojazdy Tesli stanowiły prawie jedną trzecią zakupów flot pojazdów elektrycznych w ciągu ostatnich 13 miesięcy od lipca 2023 r., podczas gdy Model 3 i Model Y należały do najpopularniejszych pojazdów sprzedawanych flotom. Obejmowały one dzienny wynajem, zakupy floty korporacyjnej i rządowej, a Model 3 był najczęściej rejestrowanym autem.
Nie powinno to być zbyt wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że Tesla jest obecnie największym producentem pojazdów elektrycznych. Mimo to konkurencja ze strony innych firm stale rośnie, chociaż umowy z wypożyczalniami takimi jak Hertz utrzymują Teslę na czele zakupów flotowych.
Według danych rejestracyjnych grupy najlepiej sprzedającymi się modelami pojazdów elektrycznych wśród amerykańskich firm flotowych były Tesla Model 3 (28 252 sztuki), Chevy Bolt (19 502) i Model Y (11 149). Liczba pozostałych zarejestrowanych aut z firm Ford, Rivian, Polestar i innych spadła w tym okresie poniżej 10 000 sztuk.
Autorzy raportu zwracają również uwagę, że sprzedaż flotowa często może mieć charakter sporadyczny i często pokrywa się z określonymi cyklami zakupowymi. Jako przykład w raporcie podano, że Tesla sprzedała do flot ponad 13 500 egzemplarzy Modelu 3 w grudniu 2022 r. i styczniu 2023 r., przy ogólnie niskiej sprzedaży flotowej, poza skokami wynoszącymi około 4300 sztuk zarówno w lipcu, jak i październiku 2022 r.
Być może najbardziej przyciągający uwagę zakup floty pojazdów elektrycznych w historii miał miejsce w 2021 r., kiedy Tesla i Hertz nawiązały współpracę, Hertz zakupił wtedy 100 000 pojazdów elektrycznych od Tesli.
Tesla i Hertz również nawiązały dodatkową współpracę z Uberem , a na początku tego roku firmy dodały 25 000 pojazdów do floty platformy transportu pasażerskiego.
Jak więc widać Tesla radzi sobie dobrze na rynkach światowych a pomaga jej w tym i to zdecydowanie pozyskiwanie ogromnych kontraktów flotowych, najczęściej na tysiące sztuk swoich aut, choć zdarzają się perełki typu Hertz na 100 000 pojazdów. Mimo że rzadko, to jednak takie ogromne zamówienia robią robotę jeśli chodzi o poziom sprzedaży.