Turcja może być przykładem promowania „elektryków” i hybryd

Lipiec przyniósł pozytywne wieści dla rynku motoryzacyjnego, zwłaszcza w Turcji. Tutaj szczególnie mocno odnotowano wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych. W lipcu 2024 roku sprzedaż w tej kategorii wzrosła aż o 42 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Fot. Southworks / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-08-17 Fot. Southworks / Shutterstock.com
Szanowny Autorze, błąd w kolejnym artykule, ... 18.08.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-08-17

Tureckie Stowarzyszenie Dystrybutorów Motoryzacyjnych i Mobilności poinformowało, że sprzedano tam 21 541 takich pojazdów. To spory wzrost w porównaniu z 15 168 egzemplarzami sprzedanymi rok wcześniej i dodatkowo wziąwszy pod uwagę to, jak trudno zmienić nawyki kierowców.


Togg ma szansę na sukces


Wraz z rosnącą sprzedażą Turcja nie ogranicza się do importu pojazdów, ale również inwestuje w rozwój własnych marek. Kluczowym graczem na tym rynku jest Togg – turecka firma specjalizująca się w produkcji samochodów elektrycznych.


Już wkrótce Togg planuje rozpocząć przedsprzedaż swojego nowego – w pełni elektrycznego SUV-a T10X – na rynkach europejskich. Ten krok powinien wzmocnić pozycję Turcji na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym.


Chińska dominacja, europejskie wyzwania


Chociaż globalny rynek samochodów elektrycznych wykazuje tendencję wzrostową, nie wszędzie widać pozytywne wyniki. Europa zmaga się z pewnymi wyzwaniami.


W Niemczech, będących jednym z kluczowych rynków europejskich, sprzedaż samochodów elektrycznych spadła w lipcu o 36,8%. W kontrze do tego Chiny nadal utrzymują swoją dominację, podwajają liczbę ładowarek do samochodów elektrycznych i zdobywają duży udział w globalnym rynku pojazdów hybrydowych i elektrycznych.


Mimo problemów na rynku europejskim tegoroczny lipiec okazał się korzystny dla globalnego rynku motoryzacyjnego, szczególnie w segmencie pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Sprzedaż w tej kategorii wzrosła o około jedną piątą i może cieszyć z uwagi na trudności na rynkach europejskich. To wyraźny sygnał, że rosnące zainteresowanie ekologicznymi alternatywami dla tradycyjnych samochodów spalinowych nie zwalnia aż tak drastycznie i potrafi funkcjonować w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie biznesowym.

Komentarze (1)

0/10
  • antyelektryk
    odpowiedz

    Szanowny Autorze, błąd w kolejnym artykule, czyli łączenie hybryd i pełnych elektryków razem. Wszystkie hybrydy, w tym oczywiście hybrydy plug-in, należą do samochodów spalinowych. Każda hybryda plug-in, a czysty elektryk, to szalona różnica (zwykła hybryda tym bardziej). Sam posiadam plug-ina, ale (jak na tym portalu wielokrotnie o tym pisałem i wyjaśniałem dlaczego) nigdy żadna siła nie zmusi mnie do nabycia czystego elektryka.

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024