Uber rozwija elektryczną flotę.
Po sygnałach o europejskich firmach rezygnujących z Tesli w swojej flocie aut, a chodzi o wypożyczalnie samochodów, twierdzących że auta amerykańskiego producenta są zbyt problematyczne i zbyt drogie w naprawie, mamy zupełnie przeciwstawny punkt widzenia. A ma go międzynarodowy przewoźnik znany nam wszystkim doskonale, czyli Uber.
Uber coraz bardziej inwestuje w elektryfikację pojazdów, z których korzystają jego kierowcy.
W 2020 roku Hertz ogłosił ważny krok w celu elektryfikacji swojej floty samochodów do wynajęcia, na czele z masowym zakupem 100 000 pojazdów Tesla Model 3, które mają zostać dostarczone do końca w przyszłym roku.
Wkrótce potem Hertz ogłosił, że oprócz dodania pojazdów Tesli do swojej floty wynajmu, firma zawarła również umowę z Uberem, aby zaoferować swoim kierowcom dostęp do pojazdów Tesli. Pięćdziesiąt tysięcy pojazdów Tesli zostało udostępnionych do wynajęcia kierowcom Ubera.
Uber kupił również niektóre pojazdy bezpośrednio od Tesli.
Teraz dowiadujemy się o nowym partnerstwie między Teslą i Uberem, które polega na sprzedaży pojazdów kierowcom bezpośrednio na platformie ride-hailing.
Uber ma swój własny "rynek pojazdów" z ofertami dla kierowców, na zakup nowych lub używanych pojazdów.
Tesla została dodana jako "partner" na platformie, oferując zniżki na Model 3 i Model Y w wysokości do 3000 USD. Jednak aby nabyć w takim systemie teslę, trzeba po pierwsze być kierowcą firmy Uber a po drugie mieć pewne doświadczenie oraz mieć jak najlepsze oceny u swoich klientów. To bardzo ważne, bo ma bezpośredni wpływ na wysokość rabatu jaki możemy uzyskać.
Ile można zaoszczedzic?
Wysokość rabatu jest oparta na ocenie kierowcy:
Producent samochodów stara się dostarczyć jak najwięcej pojazdów w ramach dążenia na koniec roku do dostarczenia rekordowej liczby pojazdów i osiągnięcia 1,8 miliona pojazdów w 2023 roku.
Takie więc postępowanie może znacząco pomóc Tesli zrealizować swoje plany. W końcu Uber to przewoźnik, mający w swojej flocie setki tysięcy pojazdów, w tym wiele elektryków. Auta zużywają się dość szybko, robią w końcu ogromne przebiegi. Auta są więc stosunkowo często wymieniane na nowe. To właśnie może pomóc tesli zrealizować swoje plany sprzedażowe na ten rok. W końcu 1,8 miliona aut, to bardzo ambitny cel, a osiągnięcie go na pewno nie będzie łatwe. Dlatego każda dodatkowa opcja, jak ta z rabatami na zakup dla kierowców Ubera, może się przyczynić do realizacji ostatecznego celu.
Komentarze