Volkswagen ID.7 Tourer, czyli elektryczne kombi
Volkswagen rozpoczyna szerszą przedsprzedaż swojego elektrycznego kombi, czyli modelu ID.7 Tourer
Model ID.7 to sedan, który zaczął być sprzedawany jeszcze w ubiegłym roku. Obecnie Volkswagen oferuje go na rynku północnoamerykańskim w Europie oraz Chinach, gdzie ma nieco zmienioną nazwę i jest znany jako ID.7 Vizzion.
W Europie:
W połowie lutego niemiecki producent wprowadził ten model w wersji kombi, na swoim rodzimym niemieckim rynku a jego cena rozpoczyna się od 54 795€
Wersję kombi można obecnie skonfigurować jako ID.7 Tourer Pro o mocy 210 kW i akumulatorze o pojemności 77 kWh.
Nie patrzymy na zasięg, bo znów tradycyjnie podany jest wg normy WLTP i wynosi on aż 607 km, co zapewne niewiele ma wspólnego z realnym zasięgiem tego auta, patrząc na jego rozmiar i pojemność baterii.
Moc ładowania prądem stałym DC to maksymalnie 175 kW, jednak jak dowiodły testy auto potrafi ładować się z mocą nawet 187 kW.
Volkswagen twierdzi, że można naładować baterie ID.7 od 10 do 80% w mniej więcej 28 min.
Mamy tu również do z dyspozycji bardzo duży bagażnik o pojemności 605 l a jeżeli złożymy tylną kanapę przestrzeń ta zwiększa się do aż 1714 l. Brawo Volkswagen. Duża przestrzeń bagażowa jest zawsze mile widziana, szczególnie przez rodziny z dziećmi (i wózkami😊)
Co w standardzie?
Standardowe funkcje są dość wszechstronne i obejmują system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, asystentem głosowym IDA, podgrzewanymi siedzeniami i czujnikiem deszczu. W standardzie znajdują się także systemy wspomagające.
Oferowane ciekawe pakiety niestandardowe obejmują panoramiczny dach Smart Glass, który można elektronicznie przełączać między nieprzezroczystym a przezroczystym (można to zmienić za pomocą komendy głosowej – fajny patent), nową aplikację wellness z trzema wstępnie skonfigurowanymi programami – Fresh Up, Calm Down i Power Break – oraz pakiet wnętrza z 30-kolorowym podświetleniem kabiny, komfortowe przednie fotele ergoActive i system dźwiękowy Harman Kardon o mocy 700 W.
ID.7 Tourer i ID.7 sedan produkowane są w fabryce Volkswagena w Emden w Niemczech.
Volkswagen zbiera dobre opinie jeśli chodzi o ten model (ID.7)
To chyba pierwsze auto niemieckiego producenta, które zbiera tak dobre opinie.
Jest ono znacznie poprawione w stosunku do starszych modeli, a napęd wydaje się bardziej wydajny.
Co prawda do ideału jeszcze daleko, ale pamiętajmy, że to auto ma prawie 5 metrów długości i waży grubo ponad 2 tony.
Przy prędkości 90 km/h zużycie oscyluje wokół 180 Wh/km, co przekłada się na odległość realną 422 km zasięgu. Kiedy jednak przyśpieszymy do 120 km/h nasz zasięg skurczy się do 308 km, a zużycie wzrośnie do 245 Wh/km. Zapewne kiedy przetestujemy auto w pełni lata, okaże się, że zasięg wzrośnie a zużycie energii będzie mniejsze. Tak jest zawsze kiedy warunki atmosferyczne i przede wszystkim temperatury, są bliższe idealnym wskaźnikom. Może więc być dużo lepiej.
Na dziś jest całkiem nieźle (patrząc na huśtawkę pogodową za oknami), bo mówimy tu o dużym i wygodnym aucie z ogromną przestrzenią bagażową. Dobrze wyciszonym i komfortowym. Patrząc na cenę zapewne wszyscy wolelibyśmy, aby była ona niższa, jednak realia są takie jakie są.
Czy jednak to niemieckie auto nawiąże bezpośrednią walkę o rynek z Teslą, która jest zdecydowanym liderem sprzedaży EV również u nas w Europie? Rynek cierpi na niedobór elektryków w wersji kombi, tak więc ID.7 Tourer ma spore szanse aby dobrze się sprzedawać.
Zdjęcia z oficjalnej witryny firmy Volkswagen:
https://www.volkswagen.pl/pl/modele/id7-tourer.html
Komentarze