Z Europy dla Europy. Volkswagen jest zdeterminowany, żeby produkować tańsze „elektryki”
Chińczycy zdobyli znaczną część rynku właśnie dzięki przystępnej cenie swoich modeli.
Odpowiedź na potrzeby rynku
Rynek pojazdów elektrycznych przechodzi obecnie duże zmiany. Mimo wzrostu popularności aut elektrycznych ich wysoka cena wciąż stanowi barierę nie do pokonania dla wielu kierowców. W tym kontekście chiński rynek rozkwita, ponieważ oferuje tanie i dzięki temu bardziej dostępne modele.
Volkswagen, dostrzegając potrzebę dopasowania się do nowego krajobrazu rynku moto, zapowiedział, że kolejne modele ich marki nie będą kompromisowe w zakresie technologii, wzornictwa ani doświadczenia klienta. Będą tańsze, ale bez uszczerbku na jakości.
Strategia Volkswagena na najbliższe lata
Volkswagen planuje szeroką strategię poszerzenia swojego portfolio pojazdów elektrycznych. Nowy samochód elektryczny za 20 000 euro jest jej ważnym, aczkolwiek nie jest jej jedynym elementem.
Firma już wcześniej ogłosiła plany dotyczące serii pojazdów elektrycznych w cenie około 25 000 euro, w tym kompaktowych VW i Cupra oraz małych SUV-ów VW i Skody. Być może te modele pojawią się na rynku już pod koniec 2025 roku.
Z Europy dla Europy
Nowy model za 20 000 euro znacząco obniży barierę wejścia na rynek, dzięki czemu uczyni mobilność elektryczną bardziej dostępną dla szerszego grona odbiorców. Choć szczegóły techniczne nowego modelu nie zostały jeszcze ujawnione, prawdopodobnie będzie to mały hatchback.
Volkswagen zaznaczył, że nowy model będzie „z Europy dla Europy”. Niemniej, biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na niedrogie pojazdy elektryczne w USA, bardzo możliwe, że w przyszłości podobny model pojawi się również na tamtejszym rynku. Pozostaje nam czekać.
Komentarze