Volkswagen z kolejnymi kłopotami.
Nieciekawej historii Volkswagena ciąg dalszy.
"Nieciekawej" nie oznacza nudnej, oznacza to raczej trudną sytuację z której jak się wydaje, niemiecki producent nie wie, jak wyjść obronną ręką.
Czy takie nerwowe ruchy jak ten pomogą w całej sytuacji?
Ten tydzień rozpoczyna się od bardzo niepokojących wiadomości z fabryki Grupy Volkswagen w Zwickau, która jest największą fabryką pojazdów elektrycznych grupy w Europie.
Volkswagen w tym tygodniu całkowicie wstrzymuje produkcję Volkswagena ID.3 i Cupra Born w wersji hatchback i oczekuje się, że przerwa ta potrwa przynajmniej do końca tego roku.
Przypomnijmy, że bazujący na platformie MEB duet kompaktowych hatchbacków, produkowanych na tej samej linii produkcyjnej w Zwicaku, zanotował już w październiku dwutygodniową przerwę, natomiast w listopadzie (po wznowieniu produkcji) firma odwołała trzecią zmianę.
Wydaje się, że kwestie popytowe są na tyle duże i wymagające, że poprzednie działania nie rozwiązały dysproporcji między podażą a popytem. Teraz mówimy o całkowitym wstrzymaniu produkcji obu modeli na cały miesiąc, a być może i dłużej, to zapewne okaże się w czasie rzeczywistym. Volkswagen zapewne będzie monitorował całą sytuację i reagował na bieżąco.
Kolejny problem to brak jednostek napędowych:
Co gorsza, od około trzech tygodni linia produkcyjna produkująca crossovery/SUVy (Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron) w Zwickau została zatrzymana ( przez większą część listopada) z powodu niedostatecznej podaży nowych tylnych jednostek napędowych.
Problem całkowicie nowych jednostek napędowych APP550 Grupy Volkswagen dotyczy także innych fabryk w Europie .
Dobra wiadomość jest taka, że produkcja ma wreszcie zostać wznowiona w tym tygodniu. Nie jest jednak jasne, czy będzie to realizowane na pełną skalę, czy w ograniczonym zakresie.
Czy zwolnienia pracowników pomogą Volkswagenowi stanąć na nogi?
Niemieckie media podają, że sytuacja Grupy Volkswagen jest „krytyczna” po tym, jak dyrektor generalny marki Volkswagen Thomas Schaefer ostrzegł pracowników o braku konkurencyjności marki .
Zakład w Zwickau nie przedłużył w tym roku umów z 269 pracownikami, a rzecznik spółki poinformował, że w nadchodzącym roku firma nie przedłuży umów prawie 500 pracownikom tymczasowym.
Jak więc widać ogólna sytuacja niemieckiego producenta jest naprawdę nieciekawa. Zwolnienia, wstrzymanie produkcji, likwidacja trzeciej zmiany, kłopoty z jednostkami napędowymi.
To wszystko wskazuje, że Volkswagen nie za dobrze przygotował się do zmian w motoryzacji, które obecnie mają miejsce, a które znamy jako elektromobilność.
Komentarze