Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne

Wypadek i jego skutki!!!

przez Mariusz Majkut
20 stycznia 2023
w Bez kategorii
Czas czytania: 6 min
0
Wypadek i jego skutki!!!

Niezależnie czy jedziemy autem elektrycznym czy spalinowym może dojść do wypadku. Wypadki bywają różne. Auta jadą z dużą prędkością lub mniejszą. Zależy od sytuacji. Czasami z auta nie zostaje prawie nic, innym razem samochód wygląda na prawie cały.

Jakie siły działają na człowieka jadącego w samochodzie podczas zderzenia? Otóż bardzo duże. Są sytuacje kiedy ciało ludzkie może ważyć nawet 1500 kg lub więcej. Właśnie takie przeciążenia działają na nas kiedy zaliczymy dzwona w naszym aucie. Oczywiście naukowcy policzyli w bardzo obrazowy sposób siły działające podczas takich zdarzeń, a to co im wyszło jest bardzo ciekawe.

Zobacz również

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Musk chwali nowego Cybertrucka…

Konkurencja gra dla Tesli…

Zgodnie z wynikami badań technicznych, silne uderzenie poruszającego się samochodu w przeszkodę odpowiada upadkowi:

  • przy prędkości 35 km / h – upadkowi z wysokości 5 metrów;
  • przy prędkości 55 km / h – upadkowi z 12 metrów (3-4 piętro budynku);
  • przy prędkości 90 km / h – upadkowi z 30 metrów (9-10 piętro);
  • przy prędkości 125 km / h – upadkowi z 62 metrów. (20 piętro)

Jak pisałem wyżej człowiek o wadze 75 kg, jadąc zaledwie 50 km/h podczas zderzenia „waży” dużo więcej, bo nawet 1500 kg. Jednak będąc bardziej szczegółowym, waga kierowcy się nie zmienia, zmienia się siła z jaką organizm oddziałuje na inne przedmioty podczas zderzenia z V=50 km/h. A są to siły i przeciążenia ogromne, mimo że prędkość wydaje się niewielka. jeśli auto zasuwa 120 czy 150 km/h zazwyczaj nie ma co zbierać z pasażerów takiego pojazdu. Choć bywają cuda.

Co właściwie pęka lub łamie się w ciele podczas wypadku?

Po pierwsze, w zależności od siły uderzenia, prawdopodobnie możesz spodziewać się złamania obojczyka.

Nawet od pasa bezpieczeństwa, masz tendencję do złamania w większości zderzeń czołowych; doznasz złamania prawego obojczyka, jeśli jesteś kierowcą lub lewego obojczyka, jeśli jesteś pasażerem.

Przy uderzeniu z większą prędkością zaczynasz łamać żebra. Im więcej energii pochłania przód twojego ciał tym więcej jej odbierają żebra, i tym więcej żeber łamiesz.

Kiedy złamiesz wystarczającą liczbę żeber, klatka piersiowa traci swoją strukturę i zaczynasz uderzać w płuca.

Jeśli przebijesz przestrzeń między płucami a klatką piersiową, twoja klatka piersiowa rozszerzy się normalnie, ale twoje płuca nie pójdą z nią, a to zjawisko nosi nazwę odma opłucnowa; wtedy masz powietrze w przestrzeni między płucami a klatką piersiową. To jedno z pierwszych obrażeń, które zdarzają się podczas zderzenia czołowego przy dużej prędkości.

Czasami nawet niewłaściwe użycie pasów bezpieczeństwa może spowodować gwałtowne obrażenia.

Jeśli nieprawidłowo zapinasz pas bezpieczeństwa (osoby bardzo niskie i bardzo wysokie mogą mieć problem z zapięciem pasa na dużej części miednicy) i część biodrowa pasa przechodzi przez brzuch lub okolice brzucha , nie ma tam struktury, która pochłaniałaby energię.

Tak więc pas bezpieczeństwa silnie oddziałuje bezpośrednio na zawartość jamy brzusznej i oczywiście jest tam wiele narządów, które są dość delikatne; masz śledzionę, wątrobę i sam żołądek, a pas bezpieczeństwa po prostu się w nie wrzyna.

Pomyśl o tym jak o kawałku masła, pas bezpieczeństwa wejdzie w twój brzuch jak w masło!

Jest tam wiele narządów, które, jeśli je rozerwiesz, mogą spowodować, że kwas żołądkowy rozleje się po całym ciele. Jeśli jelito pęknie, co czasem się zdarza, produkty przemiany materii rozlewają się po wnętrzu. Czyli tam, gdzie nie powinno ich być, a wynik tego jest naprawdę bardzo zły.

Jeśli chodzi o uderzenia boczne są one dużo bardziej niebezpieczne. Przy takim uderzeniu to co nas chroni to zaledwie 10-15 cm drzwi. Niestety to często nie wystarcza, bo drzwi nie są w stanie wchłonąć tak dużej energii jak przednia strefa zgniotu w aucie, mająca często grubo ponad metr. jak zabezpieczają nas producenci przy uderzeniach bocznych? Otóż dają nam kurtyny zamontowane w górnej części auta, na złączeniu dachu i szyb drzwi. W momencie zderzenia w ciągu milisekund kurtyny napełniane są azotem i rozwijają się e dół.

Przy uderzeniach bocznych nasze obrażenia zazwyczaj są dużo większe. Co jednak musimy chronić najbardziej? To głowa. Z jej urazami, ciężkimi czy lekkimi raczej ciężki jest żyć. Z urazami pozostałej części ciała jak kończyny, czy klatka piersiowa można żyć, nawet jeśli są to bardzo groźne urazy jak amputacja którejś z kończyn. Bez głowy, nie da rady. po to między innymi powstały boczne kurtyny, aby głównie chronić naszą głowę.

Wiele zależy od prędkości…

Energia, w wypadku samochodowym jest proporcjonalna do kwadratu prędkości. Podwojenie prędkości z 50 km na godzinę do 100 km na godzinę zwiększa czterokrotnie energię, która musi zostać rozproszona. Potrojenie prędkości oznacza dziewięciokrotność energii. Jeśli po prostu zwiększysz prędkość swojego samochodu z 70 km o 10 procent do 77 km, pochłonięta energia wzrośnie o 20 procent. Więc obrażenia nie są tylko o 10 procent gorsze – mogą być o 20 procent gorsze. Jak widać kluczem jest prędkość.

Wypadek przy 210 km/h… co się dzieje z człowiekiem?

Przy prędkości 210 km/h i zatrzymywaniu się natychmiast w na przestrzeni około 0,2 metra przy betonowym słupie metra, lub innej betonowej przeszkodzie, które możemy znaleźć przecież na każdej drodze czy autostradzie, powstaje siła (energia) która oddziałuje na organizm człowieka, kierowcy lub pasażera równa 41 tonom. To przeciążenie równe 100 g, działające na nasz organizm przez ułamki sekund. Wystarczy to jednak do rozerwania tętnic i niektórych narządów wewnętrznych. W wyniku tego następuje natychmiastowa śmierć.

Zderzenie podczas wypadku trwa zazwyczaj 200 milisekund, w tak krótkim czasie nasze auto ma jedno zadanie – chronić nasze życie i zdrowie. To trudne zadanie jeśli jedziemy z dużą prędkością. Staje się ono łatwiejsze wraz ze zmniejszeniem prędkości jazdy. Nie namawiam do jazdy „na emeryta” ale warto czasami zdjąć nogę z pedału przyspieszenia. W razie wypadku, właśnie mniejsza prędkość może pomóc nam przeżyć…

Straszne wypadki… człowiek przeżył cudem!

22-letni Brock Meister został poważnie ranny w styczniu, kiedy jego samochód przewrócił się, a jego głowa uderzyła w okno.
Siła uderzenia była tak duża że spowodowała pęknięcie wszystkich więzadeł mocujących czaszkę Meistera do rdzenia kręgowego, pozostawiając go „wewnętrznie ściętym-dekapitacja”. 
Najważniejsze jednak, że nie złamał mu karku. Przeżył on wypadek ale wymagał wielu operacji ratujących życie.
Tyle szczęścia nie miał 27-letni Xavier Sauls, którego zidentyfikował członek rodziny, jechał on Hondą Accord z prędkością 100 mil na godzinę (160 km/h) na Walters Road, kiedy uderzył w tył dużego tira. Siła zderzenia była tak duża że z Hondy Accord niewiele zostało a kierowca doznał odcięcia głowy od tułowia (dekapitacja), znaleziono ją kilka metrów od samochodu. Xavier osierocił dwójkę dzieci…

Zdjęcia pochodzą z: Mother Jones, click2houston.com, NYpost.com

Tagi: Obrażenia podczas wypadkuWypadekWypadek przy prędkości 200 km/h
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

przez Mariusz Majkut
2 lutego 2023
Musk chwali nowego Cybertrucka…
TESLA

Musk chwali nowego Cybertrucka…

przez Mariusz Majkut
1 lutego 2023
Konkurencja gra dla Tesli…
NISSAN

Konkurencja gra dla Tesli…

przez Mariusz Majkut
31 stycznia 2023
Kolejne obniżki w Tesli…
Tesla Model S

Kolejne obniżki w Tesli…

przez Mariusz Majkut
31 stycznia 2023
2 miliony aut Tesli w 2023 roku?
TESLA

2 miliony aut Tesli w 2023 roku?

przez Mariusz Majkut
31 stycznia 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

19 września 2022
Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

28 listopada 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

2 lutego 2023
Musk chwali nowego Cybertrucka…

Musk chwali nowego Cybertrucka…

1 lutego 2023
Konkurencja gra dla Tesli…

Konkurencja gra dla Tesli…

31 stycznia 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (25)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (8)
  • Ładowanie EV (57)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (6)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (219)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (144)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (47)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (30)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 audi e-tron sportback 55 Audi EV Autoplot BYD ceny Tesli Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Volkswagen Włochy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.