-
JAN
DOBRY DZIEŃ. CHCĘ ZAPYTAĆ GDZIE JEST NAJBLIŻSZY SKLEP I SERWIS ELEKTROAUTA BYD DO MIASTA NOWY TARGA inter cars robi jakieś sensowe przeglądy?
Wysokie koszty ubezpieczenia chińskich „elektryków” mogą być problemem dla kierowców
Powodem są trudności związane z ubezpieczeniem samochodów elektrycznych z Państwa Środka. To może skutecznie zniechęcać potencjalnych nabywców.
Ubezpieczeniowe przeszkody na drodze
City AM oraz magazyn Auto Express ujawniły, że wysokie koszty ubezpieczenia nowych chińskich pojazdów elektrycznych są poważną przeszkodą dla potencjalnych nabywców takich aut w Europie.
Brak łatwo dostępnych części zamiennych (długi czas oczekiwania na część), słaba współpraca między chińskimi producentami a firmami ubezpieczeniowymi i luki w wiedzy technicznej europejskich mechaników co do konstrukcji chińskich samochodów (brak dokładnych instrukcji napraw) skutkują wyższymi stawkami ubezpieczeniowymi w Wielkiej Brytanii. Naprawy aut elektrycznych są droższe – roszczenia ubezpieczeniowe są o około 25% wyższe niż w przypadku samochodów spalinowych.
To problem nie tylko Chińczyków
Opisane problemy to nic miłego, jednak na chińskich producentów „elektryków” nie powinniśmy patrzeć wyłącznie przez pryzmat konsekwencji ewentualnych uszkodzeń. Chińskie samochody, bez poważnego uszczerbku, mogą być dobrym kompanem kierowcy i sprawdzić się na drodze.
BYD, MG i Great Wall Motors i nie tylko intensywnie pracują nad zrozumieniem specyfiki europejskiego rynku w celu rozwiązania napotkanych problemów. Przy czym dodajmy, że zarówno wysokie koszty napraw, jak i ubezpieczeń są globalnym problemem dotyczącym pojazdów elektrycznych, a nie wyłącznie chińskich marek.
Producentom powinno na tym zależeć
Pozostaje mieć nadzieję na to, że wysiłki producentów „elektryków” zaowocują obniżeniem kosztów ubezpieczeń, poprawą dostępności części zamiennych oraz przekazaniem szczegółowych informacji naprawczych przydatnych na wypadek awarii. Kiedy to nastąpi? Trudno powiedzieć. Oby jak najszybciej.
Na szczęście są na to duże szanse, ponieważ dopasowanie oferty do potrzeb klientów jest ważne także dla producentów. Np. BYD nie ukrywa swoich ambitnych planów. Zamierza dobrze wykorzystać swoją przewagę technologiczną i przez najbliższe trzy lata toczyć ostrą bitwę z pojazdami ICE. Firma zamierza – oprócz Chin – rozwijać swoją działalność także w m.in. Japonii, Tajlandii, Europie i Ameryce Południowej.
Komentarze
Autor
Miłosz
Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg
Ostatnie komentarze
Ostatnie pytania Zadaj pytanie
Materiały Użytkowników
BYD wkracza do Korei Południowej. Będzie rywalizował z Hyundaiem i Kią
Atto 3, Dolphin oraz Seal to modele aut elektrycznych gotowe do wyścigu m.in. z Hyundaiem IONIQ 5 czy Kona Electric albo Kią EV6.
W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 6 miesięcy
Chiński Seal U koncernu BYD zagrożeniem dla ID.4? Dane sprzedażowe nie pozostawiają złudzeń
BYD szokuje świat nowym Sealem
Po przetarciu szlaków dla azjatyckich elektryków przez koncern Chery przys
W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 6 miesięcy