XPeng i VW działają razem. Wspólnie opracują architekturę pojazdów elektrycznych
Prace będą opierały się na istniejącej architekturze XPeng, która posłuży jako fundament dla przyszłych modeli marki Volkswagen w Chinach.
XPeng kluczem do innowacji
XPeng, znany z dynamicznego rozwoju technologicznego, poczynił znaczące postępy w dziedzinie sprzętu i oprogramowania, szczególnie w zakresie systemów informacyjno-rozrywkowych oraz zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Chiński producent jest znanym innowatorem. To on zaproponował koncepcję samochodu „zdefiniowanego przez sztuczną inteligencję” i zapowiedział plan wdrożenia masowego asystenta kognitywnego AI i pojazdów już w drugim kwartale tego roku. Producent stawia na samochody o wartości ok. 15 000–23 000 dolarów. Firma zapowiada wprowadzenie szerokiej gamy modeli gwarantujących najlepsze w swojej klasie doświadczenia z inteligentnej jazdy.
To właśnie te osiągnięcia sprawiły, że Volkswagen, borykający się z wyzwaniami związanymi z rozwojem własnego oprogramowania, zdecydował się na zacieśnienie współpracy z chińskim producentem.
Współpraca się opłaca
Współpraca na płaszczyźnie architektonicznej przyniesie obu firmom szereg korzyści, łącznie z przyspieszeniem tempa rozwoju i redukcji kosztów. Wspólna architektura ma nie tylko zwiększyć efektywność produkcyjną, ale także wpłynąć na szybsze wprowadzanie innowacji na rynek chiński, który jest jednym z większych rynków pojazdów elektrycznych na świecie.
Debiut w 2026 roku
Planowane jest, że pierwsze pojazdy elektryczne Volkswagen, zaprojektowane na wspólnie rozwijanej architekturze, pojawią się na chińskich drogach już w 2026 roku.
Synergia między niemiecką dokładnością a chińską innowacyjnością obiecuje zaszczepić na rynku nowe, wielowymiarowe możliwości w dziedzinie elektromobilności. Jak będzie, czas pokaże.
Komentarze