Elektryczne Renault Twingo będzie produkowane w Słowenii
Współpraca z rządem Słowenii zaowocowała podpisaniem protokołu ustaleń, który przewiduje rozpoczęcie produkcji już w 2026 roku. Nowe Twingo zostanie oparte na zmodyfikowanej platformie AmpR Small.
Oszczędny i praktyczny
Renault Twingo EV zaskoczy nie tylko swoim kompaktowym rozmiarem, ale także wyjątkowo niskim zużyciem energii, które ma wynosić zaledwie 10 kWh na 100 km. Taki wynik czyni go liderem w swojej klasie i dobrym wyborem dla mieszkańców miast poszukujących praktycznego i oszczędnego środka transportu. Oczekuje się, że te deklaracje zostaną potwierdzone w rzeczywistych testach, co wzbudza spore nadzieje wśród potencjalnych nabywców.
Samochód z europejskim charakterem
Na rynku miejskich samochodów elektrycznych Renault Twingo EV stanie w szranki np. z modelem Citroen e-C3 oraz przyszłymi propozycjami od Grupy VW i chińskich producentów, takich jak Leapmotor czy BYD.
Choć Renault początkowo rozważało współpracę z Volkswagenem, ostatecznie zdecydowano się na współpracę z Chińczykami. Kooperacja powinna przyspieszyć proces produkcji i obniżyć koszty. Mimo to kluczowe elementy stylistyki i inżynierii nadal powstają we Francji i utrzymują europejski charakter pojazdu.
Za ile?
Powrót kultowego modelu ma szansę zrewolucjonizować rynek za sprawą przystępnych cenowo i zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności miejskiej. Renault stawia sobie ambitny cel skrócenia czasu produkcji do poniżej 10 godzin, co bezpośrednio wpłynie na cenę końcową. Planowany roczny wolumen produkcji to nie mniej niż 150 tys. sztuk.
Renault obiecuje, że cena wywoławcza nowego Twingo EV będzie niższa niż 21 000 dolarów, dlatego samochód ma stanowić atrakcyjny wybór dla szerokiego grona klientów.
Komentarze