Renault i Valeo pracują nad silnikiem elektrycznym

Renault oraz Valeo, dwie znane firmy, połączyły siły w celu stworzenia przełomowego silnika elektrycznego. Nowa jednostka ma wyróżniać się wysoką mocą, niskim zużyciem energii oraz niewielką wagą. Co więcej, nie będzie zawierać metali ziem rzadkich, które są kosztowne i trudne do pozyskania.
Fot.  josefkubes / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-08-21 Fot. josefkubes / Shutterstock.com
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-08-21

Ten innowacyjny projekt ma położyć podwaliny pod bardziej ekologiczne, efektywne silniki przyszłości, które zrewolucjonizują rynek motoryzacyjny.


Stojan „Hairpin” i wirnik Renault


Każda z firm wnosi do konstrukcji silnika swoje unikatowe technologie. Renault dostarcza zaawansowane rozwiązania w zakresie nawijania wirnika, oparte na wieloletnich doświadczeniach w branży motoryzacyjnej. Z kolei Valeo wprowadza innowacyjną technologię stojana, zwaną „U-pin” lub „Hairpin”.


Zamiast tradycyjnie zwijanego drutu miedzianego, ta technologia wykorzystuje miedziane kawałki w kształcie litery U, przypominające spinki do włosów, które po przylutowaniu generują pole magnetyczne. Dzięki temu silnik jest wydajniejszy i łatwiejszy do izolowania, nawet przy napięciu 800 V.


Kiedy silnik trafi na rynek?


Choć technologia wygląda obiecująco, nowy silnik elektryczny Renault i Valeo nie pojawi się w samochodach od razu. Projekt wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, a jego finalizacja planowana jest na koniec 2024 roku. To jednak dopiero początek drogi do komercjalizacji, która może potrwać jeszcze kilka lat.


Premiera rynkowa nowego silnika planowana jest dopiero na 2027 rok, a pierwsze modele z tą technologią trafią do samochodów klasy C i D.


Węglik krzemu to jest to


Nowy silnik elektryczny to jednak nie jedyna innowacja. Renault planuje również zmiany w falownikach stosowanych w połączeniu z tymi silnikami. Obecnie używane tranzystory mocy IGBT mają zostać zastąpione komponentami z węglika krzemu. To rozwiązanie powinno dać korzyści w postaci skrócenia czasu ładowania i poprawy innych parametrów kluczowych dla użytkowników.


Wymaga to jednak dalszych prac nad zarządzaniem termicznym akumulatorów, zwłaszcza ich wstępnym kondycjonowaniem.

Komentarze (1)

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Renault Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Renault Scenic E-Tech 170 KM Comfort Range

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)

Ostatnie pytania

Modele producenta Renault