Renault przedstawia ambitną ofertę pojazdów z czwartym poziomem autonomiczności

Grupa Renault rozróżnia oczekiwania poszczególnych grup kierowców, dlatego próbuje zainteresować swoją ofertą zarówno rynek samochodów prywatnych, jak i rynek transportu publicznego. W przypadku samochodów osobowych skupia się na zaawansowanych systemach wspomagania prowadzenia (ADAS), które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Fot. Renault Group
Data publikacji: 2024-05-21 Fot. Renault Group

Miłosz

Data dodania: 2024-05-21

Renault akcentuje, że pełna autonomia w samochodach prywatnych jest mniej priorytetowa, głównie z uwagi na przepisy i oczekiwania klientów. W transporcie publicznym jest inaczej – tutaj autonomia jest kluczowa dla rozwoju zrównoważonej mobilności i spełnienia rosnących potrzeb w zakresie transportu bezemisyjnego.


Droga do autonomii


Renault stawia na rozwijanie systemów ADAS do poziomu L2, a nawet L2+. Mimo że,  przykładowo, aktywny regulator prędkości czy wspomaganie utrzymania pasa ruchu zapewniają wsparcie kierowcy, odpowiedzialność za prowadzenie nadal ostatecznie spoczywa na użytkowniku auta.


Grupa Renault zauważa, że dystans technologiczny i kosztowny między poziomem L2 a pełną autonomią L3 (eyes off) jest duży, co na razie skutecznie hamuje popyt na bardziej autonomiczne funkcje w samochodach prywatnych.


W sektorze transportu publicznego Renault intensywnie pracuje nad stworzeniem zautomatyzowanej, elektrycznej platformy minibusa, która zrewolucjonizuje lokalny transport. Renault planuje zaspokoić roczne zapotrzebowanie na kilka tysięcy takich pojazdów. Minibusy zaprojektowane do pracy przez całą dobę będą w pełni autonomiczne i bezpieczne, wyposażone w możliwość zdalnego nadzoru. To obniży koszty operacyjne i zwiększy efektywność transportu miejskiego.


Partnerstwo z WeRide


Wzmocnienie pozycji w dziedzinie autonomicznej mobilności umożliwiło zawiązanie partnerstwa z WeRide, wiodącym graczem w dziedzinie technologii jazdy autonomicznej. To partnerstwo zaowocuje integracją najnowszych technologii autonomicznych z przyszłymi projektami Renault. Wspólnie z WeRide, które posiada flotę 700 pojazdów autonomicznych, Renault planuje zaimplementować te innowacje w swoich autobusach i minibusach.


Renault wykorzysta turniej tenisowy Roland-Garros w 2024 roku jako platformę do demonstracji swoich postępów w autonomicznym transporcie publicznym. Autonomiczne minibusy elektryczne przewiozą gości z parkingu na korty, od godz. 11 do 19 w dniach 26 maja – 9 czerwca.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Renault Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Renault Zoe R240

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
13.5s
Prędkość maksymalna
135 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Renault Zoe R240

Ostatnie pytania

Modele producenta Renault