Hyundai idzie za ciosem. Na kanwie sukcesu IONIQ 5, wprowadza wyczynowy model bestsellera
Hyundai zdecydowanie linią IONIQ rozbił bank nagród i pochwał ze strony klientów i ekspertów. Na uwagę zdecydowanie zasługuje model IONIQ 5, który doczekał się niewiarygodnej popularności. Na kanwie sukcesu modelowego, Hyundai buduje nową odnogę elektryków.
Hyundai chce konkurować z … Rivianem?
Ponad ćwierć miliona sprzedanych elektryków w 2023 roku. Zapowiedzi sprzedaży 300 tys. egzemplarzy pojazdów EV w 2024 roku. Liczne nagrody oraz słowa uznania ze strony klientów i ekspertów. Czy po takim sukcesie ktokolwiek nie spocząłby na laurach?
Gdy wydawało się, że Hyundai w walce o podbój rynku samochodów elektrycznych wygrał już niemalże wszystko, producent postanawia wytoczyć działa wobec swojego rynkowego konkurenta – Riviana. Tylko, czy koreański producent miejskich samochodów może dorównać potężnym amerykańskim SUV-om spod stajni Riviana?
Fot. Wongsakorn Napaeng / Shutterstock.com
Hyundai w niemożliwym widzi potencjał
Tyle co Hyundai IONIQ 5 został okrzyknięty najbardziej rodzinnym samochodem elektrycznym 2024 roku, a już ostrzy pazurki na kolejne trofeum. Trofeum, które chociaż niepisane, jest potężną kartą przetargową w starciu z rynkowymi gigantami.
Na kanwie sukcesu modelu IONIQ 5, koreański producent postanowił zbudować nowszy, bardziej wytrzymały, uprawniony model IONIQ 5 XRT, który ma bezpośrednio konkurować z nowym modelem Riviana R3X. Hyundai naprawdę poważnie podszedł do sprawy. Wersja XRT będzie miała o 7 kWh większą baterię (84 kWh łącznie), zasięg do 300 mil (około 485 km, czyli o 27 km więcej niż słabsza wersja) oraz poprawioną elektronikę i wyposażenie.
Hyundai przegrywa batalię cennikową. Czy przekona podzespołami?
Wiadomo, że cennik Hyundaia IONIQ 5 XRT będzie zaczynał się od 66 100 dolarów, To dużo, chciałoby się rzecz, zdecydowanie za dużo w stosunku do kwoty 45 tys. dolarów, za którą zakupimy Riviana R3X. Czy Huyndai szykuje w zanadrzu coś, czym przekona do siebie klientów RIviana? Trzeba przyznać, że amerykański producent cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. W pierwsze 24 godziny po otworzeniu ksiąg, nowego Riviana R2 zarezerwowało aż 68 tys. klientów.
Takie dane budzą wątpliwości, czy Hyundai naprawdę zdaje sobie sprawę z tego, na jaką batalię się pisze. Tego jednak dowiemy się już po premierze obydwu modeli elektryków.
Fot. Walter Cicchetti / Shutterstock.com
Komentarze