Hyundai idzie za ciosem. Na kanwie sukcesu IONIQ 5, wprowadza wyczynowy model bestsellera

Wedle zapowiedzi Hyundaia, model IONIQ 5 XRT będzie jeszcze bardziej wytrzymałą wersją modelu IONIQ 5. Dopisek XRT nie zastępuje jedynie „N-ki”, czyli sportowych odmian spalinowych wersji koreańskiego producenta. Tym razem producent postanowił iść o krok dalej.
Fot. Wongsakorn Napaeng / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-15 Fot. Wongsakorn Napaeng / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-15

Hyundai zdecydowanie linią IONIQ rozbił bank nagród i pochwał ze strony klientów i ekspertów. Na uwagę zdecydowanie zasługuje model IONIQ 5, który doczekał się niewiarygodnej popularności. Na kanwie sukcesu modelowego, Hyundai buduje nową odnogę elektryków.


Hyundai chce konkurować z … Rivianem?


Ponad ćwierć miliona sprzedanych elektryków w 2023 roku. Zapowiedzi sprzedaży 300 tys. egzemplarzy pojazdów EV w 2024 roku. Liczne nagrody oraz słowa uznania ze strony klientów i ekspertów. Czy po takim sukcesie ktokolwiek nie spocząłby na laurach?


Gdy wydawało się, że Hyundai w walce o podbój rynku samochodów elektrycznych wygrał już niemalże wszystko, producent postanawia wytoczyć działa wobec swojego rynkowego konkurenta – Riviana. Tylko, czy koreański producent miejskich samochodów może dorównać potężnym amerykańskim SUV-om spod stajni Riviana?

Fot. Wongsakorn Napaeng / Shutterstock.com

Fot. Wongsakorn Napaeng / Shutterstock.com


Hyundai w niemożliwym widzi potencjał


Tyle co Hyundai IONIQ 5 został okrzyknięty najbardziej rodzinnym samochodem elektrycznym 2024 roku, a już ostrzy pazurki na kolejne trofeum. Trofeum, które chociaż niepisane, jest potężną kartą przetargową w starciu z rynkowymi gigantami.


Na kanwie sukcesu modelu IONIQ 5, koreański producent postanowił zbudować nowszy, bardziej wytrzymały, uprawniony model IONIQ 5 XRT, który ma bezpośrednio konkurować z nowym modelem Riviana R3X. Hyundai naprawdę poważnie podszedł do sprawy. Wersja XRT będzie miała o 7 kWh większą baterię (84 kWh łącznie), zasięg do 300 mil (około 485 km, czyli o 27 km więcej niż słabsza wersja) oraz poprawioną elektronikę i wyposażenie.


Hyundai przegrywa batalię cennikową. Czy przekona podzespołami?


Wiadomo, że cennik Hyundaia IONIQ 5 XRT będzie zaczynał się od 66 100 dolarów, To dużo, chciałoby się rzecz, zdecydowanie za dużo w stosunku do kwoty 45 tys. dolarów, za którą zakupimy Riviana R3X. Czy Huyndai szykuje w zanadrzu coś, czym przekona do siebie klientów RIviana? Trzeba przyznać, że amerykański producent cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. W pierwsze 24 godziny po otworzeniu ksiąg, nowego Riviana R2 zarezerwowało aż 68 tys. klientów.


Takie dane budzą wątpliwości, czy Hyundai naprawdę zdaje sobie sprawę z tego, na jaką batalię się pisze. Tego jednak dowiemy się już po premierze obydwu modeli elektryków.

Fot. Walter Cicchetti / Shutterstock.com

Fot. Walter Cicchetti / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Hyundai Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Max

Data dodania: 12.12.2023
To dość popularny elektryk ze stajni Hyundaia. Samochód roku z tego co pamiętam. Wygląd iście kosmiczny i nietypowy, ale dzięki temu zwraca uwagę. Ma dość spore zużycie energii, ale rekompensuje to super szybkim ładowaniem. Ma baterię w technologii 800V, więc ładuje się jak mistrz. Napęd jest siostrzany z firmą Kia, więc w EV6 znajdziemy to samo co tu. Ogólnie bardzo fajny elektryk, jeden z moich faworytów EV.
zobacz całą opinię

Krzych

Data dodania: 05.11.2023
Wygląda kosmicznie, na ulicy bardzo ładnie się prezentuje. Ciekawe tylko dlaczego tak mało ich jeździ??

Hyundai IONIQ 5 Long Range 2WD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
466 km

Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.1s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
445 km

Hyundai IONIQ 5 Standard Range 2WD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.5s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
376 km

Hyundai IONIQ 5 Project 45

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.2s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
439 km

Hyundai IONIQ 5 Standard Range AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.1s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
355 km

IONIQ 5

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane IONIQ 5

Ostatnie pytania

Modele producenta Hyundai