Kia podaje, że jej globalna sprzedaż pojazdów w lipcu wyniosła 260 472 sztuk (o 0,3 procent więcej niż rok temu). To najwolniejsze tempo wzrostu od ponad roku.

Po siedmiu miesiącach 2023 roku południowokoreańska marka sprzedała 1 836 495 sztuk pojazdów (wzrost o 9,4 procent rok do roku).
A to wygląda już zdecydowanie lepiej!
W zakresie sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych wyniki sukcesywnie się poprawiają. W lipcu sprzedaż hurtowa Kia EV6 i EV9 (ściśle związana z produkcją) wyniosła 10 326, w tym 9 045 sztuk EV6 i 1 281 sztuk EV9 (to nowość, więc trzeba aby trochę czasu minęło, zanim klienci oswoją się z tym nowym modelem). To o kilka procent więcej niż rok temu, kiedy produkowano tylko EV6.

Jeśli tylko Kia utrzyma produkcję EV6 na poziomie ponad 9 000 sztuk miesięcznie i zwiększy produkcję EV9, powinniśmy zobaczyć skokowy wzrost.

Na razie EV9 miała swoje dwa pierwsze miesiące z ponad 1000 sztuk, więc to wciąż dość wczesny początek. Nawiasem mówiąc, zdecydowana większość EV9 została sprzedana w Korei Południowej, podczas gdy jak dotąd (do końca lipca) wyeksportowano tylko 70 sztuk.

Kia jak widać najlepiej się czuje na własnym podwórku, czyli w Korei.
Na obcych lądach nie jest już tak różowo. Chociaż trochę nie rozumiem dlaczego.
Właśnie testuje model EV6 i uważam że to bardzo dobry EV. Największe jednak wrażenie robi na mnie bateria, oraz jej 800V architektura. Co prawda moja wersja ma nieco ponad 300 koni i jest dość dynamiczna, jednak jeśli miałbym takie auto kupić, wybór padłby zapewne na wersję GT, która to może się pochwalić grubo ponad 500 końmi mocy.

Poza tym GT ma więcej smaczków, jak specjalne kolory wnętrza, alcantara, oraz żółte zaciski hamulcowe, które naprawdę robią stylistyczną robotę.
Szczegóły testu i wrażenia z kontaktu z modelem EV6, już wkrótce.