Kia EV4 już na początku przyszłego roku
Elektryczne auta marki Kia, to naprawdę niezłe samochody. Mówię tu szczególnie o tych, które posiadają na swoim pokładzie baterię opartą o architekturę 800V.
Kia zaprezentowała swój kolejny pomysł na elektryka, jednak tym razem w nieco mniejszym rozmiarze niż testowana ostatnio przeze mnie EV9. Mowa o Kii EV4.
Kompaktowe sedany jeszcze nie umarły, po prostu ewoluują. Przynajmniej tak wydaje się myśleć Kia , widząc, jak zaprezentowany w zeszłym roku koncept EV4 łączy w sobie wygląd klasycznego czterodrzwiowego, trzybryłowego nadwozia z elementami zapożyczonymi z SUV-ów, takimi jak nieco wyższy niż zwykle prześwit i czarna okładzina wokół nadkoli, choć ten akcent akurat mi nie bardzo przypadł do gustu. Mam chyba uraz po widoku jakim jest Toyota BZ4X😊.
Co więcej, Kia EV4 stanie się seryjnym pojazdem elektrycznym (czyli nie skończy jak wiele innych aut tylko jako concept car), choć nieco później, niż początkowo oczekiwano. Podobno, według nieoficjalnych informacji EV4 ma być produkowana już od początku przyszłego roku (2025)
Zakładam, że wersja produkcyjna nie będzie aż tak odważna jak powyższy concept.
Źródło Zdjęcia : Walter Cicchetti / Shutterstock.com
Informacje podobno pochodzą od dyrektora finansowego i wiceprezesa Kia Woo-Jeong Joo, który podczas telekonferencji podzielił się planami firmy dotyczącymi przyszłych pojazdów zasilanych akumulatorowo. „Pojazdy elektryczne mają największy wpływ na sprzedaż i zyski Kia” – powiedział. „Planujemy elastycznie reagować na zmiany rynkowe w perspektywie średnio- i długoterminowej. EV3, EV4 i EV5 będą wprowadzane na rynek sekwencyjnie i jesteśmy zdeterminowani, aby te trzy modele odniosły sukces”.
Kiedy elektryczny sedan zadebiutuje w wersji produkcyjnej, będzie inspirowany samochodem koncepcyjnym zaprezentowanym w październiku ubiegłego roku i powinien konkurować z wysoce konkurencyjnym na rynku Modelem 3 od Tesli.
W przeciwieństwie do Modelu 3, który ma napęd na tylne lub wszystkie koła, oczekuje się, że EV4 będzie miał napęd na przednie koła. Szczegóły techniczne nie są co prawda na razie znane, ale EV4 może być oparty albo na obecnej platformie E-GMP , albo na nowej zintegrowanej architekturze modułowej (IMA) , która ma zostać uruchomiona właśnie w przyszłym roku.
Postrzegany jako ewolucja architektury E-GMP, IMA ma potencjał obniżenia kosztów produkcji i umożliwienia stosowania tańszych akumulatorów LFP, co mogłoby jeszcze bardziej obniżyć cenę sprzedaży podstawowych pojazdów elektrycznych.
Kia realizuje swój plan krok po kroku. Przynosi to całkiem niezły rezultat, bo elektryki od tego producenta cieszą się popularnością zarówno u nas w Europie jak i Azji czy USA, gdzie przecież rynek jest bardzo wymagający.
EV4 może okazać się całkiem niezłym elektrycznym kąskiem. Jeśli tylko bateria będzie działać w systemie 800V, szybko się ładować i zapewni dobry zasięg to może się okazać że część klientów zdecyduje się na zakup właśnie tego koreańskiego modelu EV.
Komentarze