Kia EV4 już na początku przyszłego roku

Kia EV4 to ciekawe auto, które mogliśmy oglądać do tej pory jako concept. Wejdzie ono jednak do seryjnej produkcji i to już na początku przyszłego roku. Według nieoficjalnych informacji
Fot.  RYO Alexandre  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-01 Fot. RYO Alexandre Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2024-02-01

Elektryczne auta marki Kia, to naprawdę niezłe samochody. Mówię tu szczególnie o tych, które posiadają na swoim pokładzie baterię opartą o architekturę 800V. 
Kia zaprezentowała swój kolejny pomysł na elektryka, jednak tym razem w nieco mniejszym rozmiarze niż testowana ostatnio przeze mnie EV9. Mowa o Kii EV4.


Kompaktowe sedany jeszcze nie umarły, po prostu ewoluują. Przynajmniej tak wydaje się myśleć Kia , widząc, jak zaprezentowany w zeszłym roku koncept EV4 łączy w sobie wygląd klasycznego czterodrzwiowego, trzybryłowego nadwozia z elementami zapożyczonymi z SUV-ów, takimi jak nieco wyższy niż zwykle prześwit i czarna okładzina wokół nadkoli, choć ten akcent akurat mi nie bardzo przypadł do gustu. Mam chyba uraz po widoku jakim jest Toyota BZ4X😊.


Co więcej, Kia EV4 stanie się seryjnym pojazdem elektrycznym (czyli nie skończy jak wiele innych aut tylko jako concept car), choć nieco później, niż początkowo oczekiwano. Podobno, według nieoficjalnych informacji EV4 ma być produkowana już od początku przyszłego roku (2025)

Zakładam, że wersja produkcyjna nie będzie aż tak odważna jak powyższy concept.

Źródło Zdjęcia : Walter Cicchetti / Shutterstock.com


Informacje podobno pochodzą od dyrektora finansowego i wiceprezesa Kia Woo-Jeong Joo, który podczas telekonferencji podzielił się planami firmy dotyczącymi przyszłych pojazdów zasilanych akumulatorowo. „Pojazdy elektryczne mają największy wpływ na sprzedaż i zyski Kia” – powiedział. „Planujemy elastycznie reagować na zmiany rynkowe w perspektywie średnio- i długoterminowej. EV3, EV4 i EV5 będą wprowadzane na rynek sekwencyjnie i jesteśmy zdeterminowani, aby te trzy modele odniosły sukces”.
Kiedy elektryczny sedan zadebiutuje w wersji produkcyjnej, będzie inspirowany samochodem koncepcyjnym zaprezentowanym w październiku ubiegłego roku i powinien konkurować z wysoce konkurencyjnym na rynku Modelem 3 od Tesli.

      
W przeciwieństwie do Modelu 3, który ma napęd na tylne lub wszystkie koła, oczekuje się, że EV4 będzie miał napęd na przednie koła. Szczegóły techniczne nie są co prawda na razie znane, ale EV4 może być oparty albo na obecnej platformie E-GMP , albo na nowej zintegrowanej architekturze modułowej (IMA) , która ma zostać uruchomiona właśnie w przyszłym roku.
Postrzegany jako ewolucja architektury E-GMP, IMA ma potencjał obniżenia kosztów produkcji i umożliwienia stosowania tańszych akumulatorów LFP, co mogłoby jeszcze bardziej obniżyć cenę sprzedaży podstawowych pojazdów elektrycznych. 


Kia realizuje swój plan krok po kroku. Przynosi to całkiem niezły rezultat, bo elektryki od tego producenta cieszą się popularnością zarówno u nas w Europie jak i Azji czy USA, gdzie przecież rynek jest bardzo wymagający.
EV4 może okazać się całkiem niezłym elektrycznym kąskiem. Jeśli tylko bateria będzie działać w systemie 800V, szybko się ładować i zapewni dobry zasięg to może się okazać że część klientów zdecyduje się na zakup właśnie tego koreańskiego modelu EV.


Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Kia Niro EV 65 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

MM

Data dodania: 12.07.2023
Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu. Dość przestronne z całkiem sporym bagażnikiem. Dobrze wyciszone. W mieście auto ma dobry zasięg. Myślę że reklamowane 460 km można osiągnąć, natomiast w trasie niestety nie jest już tak różowo. Bateria powinna być ciut większa niż ta zastosowana przez Kia. Jadąc w trasie nie udało mi się na szybkich stacjach osiągnąć mocy większej niż 68 kW. To zdecydowanie słaby wynik. Kia powinna dać możliwość szybkiego ładowania o mocy co najmniej 150 kW. Wtedy ten model nadawałby się również na dłuższe trasy a nie tylko do miasta, gdzie notabene sprawuje się bardzo dobrze.
zobacz całą opinię

Karolina

Data dodania: 23.05.2023
Ładny kolor :)

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Kia Niro EV 65 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.8s
Prędkość maksymalna
167 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
472 km
Wszystkie dane Kia Niro EV 65 kWh

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA