KIA EV6 na tapecie a chodzi o to, żeby klienci byli bardziej zadowoleni z jeżdżenia tym naprawdę dobrym elektrykiem.
Jednym z częstych zarzutów dotyczących EV6 w odmianie GT jest to, że podczas gdy jego moc znamionowa 576 koni mechanicznych i czas od zera do 60 mph wynoszący 3,4 sekundy są godne pochwały, zasięg jest mniejszy niż oczekują klienci i kończy się na 206 milach (zaledwie 329 km).
Inne wersje EV6 (te mniejszej mocy i z mniejszymi sportowymi ambicjami) radzą sobie znacznie lepiej. Na szczęście Kia i jej kuzyn korporacyjny Hyundai przechodzą w nadchodzących latach na niegdyś zastrzeżony dla jednej firmy port North American Charging Standard (NACS) czyli standard wymyślony przez Teslę, dając właścicielom ten sam poziom wygody, z którego kierowcy Tesli korzystają od lat. A jest to naprawdę super wygodne, szczególnie gdy jedziemy w naprawdę długą trasę.
To duża zmiana, a na inauguracyjnym wydarzeniu Kia EV Day w Seulu w tym tygodniu dowiedzieliśmy się, że to właśnie EV6 jest pierwszym w kolejce do czerpania korzyści z tego planu.
Min Woo Park, szef globalnego planowania produktów Kia, powiedział dziennikarzom, że gdy producent samochodów wprowadza na rynek wtyczki opracowane przez Teslę do czwartego kwartału 2024 roku (co stanie się z „kuzynami” z Kia i Hyundaioraz Genesis mniej więcej w tym samym czasie), EV6 dostanie złącze jako pierwsza.
Wtyczka zostanie następnie zastosowana w innych modelach marki Kia. Wcześniej jednak, używając adaptera, istniejące pojazdy Kia, Hyundai i Genesis będą mogły uzyskać dostęp do sieci Supercharger od pierwszego kwartału 2025 roku.
Po tym, jak Ford rozpoczął ten trend, kilku głównych producentów samochodów ogłosiło plany przejścia ze wspólnej wtyczki Combined Charging Standard (CCS) i zmianę na wtyczkę NACS Tesli - mniejszej, bardziej eleganckiej, łatwiejszej w użyciu jednostki, która umożliwia również dostęp do bardzo rozbudowanej sieci Supercharger.
Na EV Day, Kia była dość nieśmiała w związku z tymi szczegółami, mówiąc (ostatecznie), że niedawno zaprezentowany EV5 oraz nadchodzący EV3 i EV4 są "badane" dla Ameryki Północnej, ale na razie nie potwierdzone.
Teraz można przypuszczać, że praktycznie każdy model oferowany przez konsorcjum Hyundaia, w tym również każdy model marki Kia, który będzie sprzedawany na amerykańskiej ziemi, będzie wyposażony w porty ładowania NACS, oraz kompatybilny ze stacjami Supercharger Tesli.