MG z nowościami na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

SAIC Motor znów robi ruchy na międzynarodowej scenie motoryzacyjnej. Tym razem, na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, MG, która przeszła transformację z brytyjskiego producenta samochodów do marki w rękach Chińczyków, zaprezentowała swoje najnowsze dzieła: sedana MG 9 i crossovera MG S9.
Fot.  Roman Zaiets  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-03 Fot. Roman Zaiets Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-03

Na pierwszy rzut oka wydają się one świeżym powiewem w gamie MG, jednak w rzeczywistości pod nowymi plakietkami kryją się dobrze znane modele.


MG 9 i MG S9 – ekskluzywność z chińskim rodowodem


MG 9 został zainspirowany modelem Nio ET7; zachwyca nisko zawieszonym profilem, przypominającym coupé i wydaje się poważnym konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model S i nowe BMW i5. Z kolei MG S9 to odpowiedź na popularność Tesli Model Y.


Fot. weibo.com 


W przypadku MG 9 mamy do czynienia z silnikiem o mocy 250 kW i akumulatorami o pojemności od 64 kWh (zarówno LFP, jak i NMC) do 90 kWh. Być może kierowcy będą mieli okazję pojeździć również wersją z dwoma silnikami, o mocy 400 kW. Na razie to spekulacje. W podstawowym pakiecie zasięg auta określono na 311 mil, natomiast najatrakcyjniejszym wariantem jest zasięg rzędu do 700 km.


Co do drugiego modelu: zasilanie pochodzi z pojedynczego silnika o mocy 250 kW, który w połączeniu z akumulatorem NMC o pojemności 77 kWh zapewnia nawet 554 mil podróży na jednym ładowaniu.


Fot. weibo.com


Luksus za rozsądną cenę?


Za fasadą nowości MG 9 i MG S9 kryją tajemnicę przekształceń między markami należącymi do SAIC. Co interesujące, te „nowe” modele nie pochodzą bezpośrednio z portfolio marki IM, która również znajduje się pod parasolem SAIC, a wcześniej zapowiadała rebranding swoich modeli na rzecz MG w Europie. To zawiłe tło pokazuje, jak SAIC gra na rynku motoryzacyjnym, przebierając swoje modele za nowe wersje pod różnymi markami.

Fot. weibo.com


Co ciekawe, oba modele MG mogą pochwalić się zaawansowanymi technologiami i luksusowymi wnętrzami, zdolnymi rywalizować z europejskimi standardami klasy premium. MG 9 szczególnie przyciąga uwagę zaawansowaną konfiguracją trzech ekranów, inspirowaną systemem MBUX, podczas gdy MG S9 kontynuuje tę tendencję z dodatkowym wyświetlaczem Head-up wykorzystującym rzeczywistość rozszerzoną.


Jednak do dziś zagadką pozostają ceny tych modeli na rynku w Europie. SAIC, korzystając z popularności marki MG, może dążyć do pozycjonowania tych modeli jako bardziej dostępnej alternatywy premium. Ta strategia być może będzie kluczowa w przyciąganiu klientów szukających luksusu bez nadwyrężania portfela.


MG na rozdrożu


W świetle tych wszystkich informacji MG stoi przed wyzwaniem zdefiniowania swojej tożsamości na rynku pojazdów elektrycznych klasy premium. Czy europejscy klienci przyjmą te modele z entuzjazmem, doceniając ich specyfikację i atrakcyjne wnętrza, czy też będą sceptyczni co do ich oryginalności? 
W obliczu rosnącej konkurencji MG musi wykazać się czymś więcej niż tylko przemyślanym rebrandingiem, aby zdobyć serca i umysły miłośników samochodów elektrycznych.



Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników MG Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Dlaczego został skasowany wczorajszy komentarz z ... 09.05.2024
Z tym sensem ekonomicznym to się zgodzę pod ... 09.05.2024

MG MG5 EV Long Range

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.7s
Prędkość maksymalna
185 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
410 km
Wszystkie dane MG MG5 EV Long Range

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta MG