Model S 100D vs Model S Long Range Plus...

Fot. Jeppe Gustafsson shutterstock
Data publikacji: 2022-04-13 Fot. Jeppe Gustafsson shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-04-13

W 2020 roku, od 15 czerwca, Tesla wprowadziła nowy Model swojego auta. Dokładniej mówiąc jest to bardziej nowa odsłona, lubianego i cenionego na rynku Modelu S w wersji 100D. Bateria 100 kWh mogliśmy docenić w tym modelu już od 2016 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze pakiety w tym rozmiarze. Przez 2017, 2018 i 2019 rok pakiety te były usprawniane, ich zasięgi rosły jak i efektywność Tesli Model S rosła.

Wprowadzenie wersji Model S Long Range Plus otrzymają nową ocenę, tym razem aż 402-milową, (640 km) według amerykańskiej agencji EPA. Tesla zmieniła bardzo dużo w swoim aucie. Poniżej znajduje się dokładny opis tego co zostało usprawnione w nowej wersji Modelu S.


Znacząca redukcja masy:

Masa jest wrogiem zarówno wydajności, jak i oszczędności, a minimalizacja wagi każdego komponentu jest stałym celem zespołów projektowych i inżynierskich Tesli. Kilka cennych lekcji z projektowania technicznego oraz technologii produkcji Modelu 3 i Modelu Y zostało teraz przeniesionych do Modelu S i Modelu X. Odblokowało to nowe obszary redukcji masy, zachowując jednocześnie doskonałe wrażenia i osiągi obu pojazdów. Dodatkowe oszczędności wagi osiągnięto również dzięki standaryzacji własnej produkcji siedzeń Tesli i lżejszym materiałom użytym w naszych akumulatorach i jednostkach napędowych.


Nowe koła i opony „Tempest” Aero:

Najnowsze koła aerodynamiczne o szerokości 8,5 cala zmniejszają opór aerodynamiczny w porównaniu z poprzednimi kołami modelu S Long Range, a w połączeniu z nową, niestandardową oponą zaprojektowaną specjalnie w celu zmniejszenia oporów toczenia, zapewniają poprawę o 2% do całego zakresu zasięgu.


Zwiększona wydajność jednostki napędowej:
W tylnym napędzie indukcyjnym AC Tesla zastąpiła mechaniczną pompę olejową, elektryczną pompą olejową, która optymalizuje smarowanie niezależnie od prędkości pojazdu w celu zmniejszenia tarcia. Dalsze ulepszenia przełożeń w przednich synchronicznych silnikach reluktancyjnych z magnesami trwałymi, wspólnych z Modelem 3 i Modelem Y, zaowocowały dalszym zwiększeniem zasięgu o 2% podczas jazdy po autostradzie.


Maksymalizacja hamowania regeneracyjnego:
Najnowsza funkcja jazdy, HOLD, łączy hamowanie regeneracyjne silnika z hamulcami fizycznymi, aby zatrzymać samochody poprzez zwolnienie pedału przyspieszenia. Aby zapewnić płynne zatrzymanie samochodu, hamowanie rekuperacyjne działa teraz przy niższej prędkości i spowolnieniu, wysyłając więcej energii z powrotem do akumulatora, jednocześnie umożliwiając prowadzenie jak żaden inny samochód.

Wszystkie te zmiany spowodowały że nowa odmiana Tesli Model S, jest zdecydowanie lepszym autem elektrycznym niż poprzednia wersja 100D, mimo że starsza wersja już była bardzo dobra, bardzo wydajna i bardzo szybka, nowa odmiana zawierająca te wszystkie zmiany i ulepszenia, okazała się zdecydowanie bije poprzedniczkę i to w każdym aspekcie użytkowania auta.




Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla

Opinie użytkowników Tesla Model S Plaid Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez AI

Data dodania: 21.08.2023
Osiągi: To, co najbardziej wyróżnia Model S Plaid na tle konkurencji, to jego zdolność przyspieszania od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy. To czyni go jednym z najszybszych seryjnych aut na świecie. Dodatkowo, jego prędkość maksymalna to około 322 km/h. Zasięg: Z jednym ładowaniem Model S Plaid może pokonać około 627 km, co jest naprawdę imponującym wynikiem w świecie samochodów elektrycznych. Technologia: Wnętrze auta charakteryzuje się olbrzymim ekranem dotykowym o przekątnej 17 cali, który służy do kontroli większości funkcji pojazdu. System Infotainment został całkowicie odświeżony, oferując bardziej intuicyjny interfejs i szybszą odpowiedź. Wygląd i wnętrze: Model S Plaid posiada nowoczesny, aerodynamiczny kształt z charakterystycznymi dla Tesli liniami. Wnętrze jest luksusowe z wykończeniami z wysokiej jakości materiałów, choć, jak wcześniej wspomniano, jego minimalistyczny design może nie przypaść do gustu każdemu
zobacz całą opinię
Data dodania: 12.08.2023
Samochód wyrywa asfalt! Pomimo tego, że jeżdżę Teslami już kilka lat, to nie byłem przygotowany na te osiągi. Auto jest niesamowite. Nie rozumiem jak można kupować jakies Porsche za milion zł.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Tesla Model S Plaid

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
2.1s
Prędkość maksymalna
322 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
588 km
Wszystkie dane Tesla Model S Plaid

Tesla Model S Long Range Plus

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.8s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
639 km

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Test Tesla Model S w wersji Plaid

Jakie wrażenie robi Model S Plaid, czyli najszybsza i najbardziej wypasiona wersja Modelu S Tesli? Film z mnóstwem szczegółów. Wymiary, osiągi,
TeslaKlubPolska

W Klubie OtoEV.pl od 9 miesięcy

Modele producenta Tesla