Degradacja Baterii Tesli Model 3 Performance po 165 000 km.

Czy bateria w aucie, które jeździ dużo i ładuje się dużo na stacjach DC jeszcze się do czegoś nadaje po przebiegu 165 000 km? Oto jest pytanie
Degradacja Baterii Tesli Model 3 Performance po 165 000 km. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-04-26
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-26

Tesla Model 3 Performance 2019 przejechała prawie 165 000 km. Jaka jest degradacja baterii?
Jak na prawie pięcioletni samochód, Model 3 Performance ma dość duży przebieg. 

Średnio w ciągu pięciu lat Model 3 Performance pokonywał nieco ponad 32 000 km rocznie. 
Jak na nasze Europejskie warunki to dość solidny roczny przebieg, choć wyżej wspomniane auto nie jeździło w Europie.


Sporo kilometrów na liczniku:


Po przejechaniu 165 000 km, Model 3 Performance spisuje się ciągle bardzo dobrze. Jest tani w obsłudze, niezawodny i przyjemny w prowadzeniu, choć ma swoje wady, jak każdy samochód.
To auto było dość często ładowane na stacjach prądu stałego DC. 

Właściciel twierdzi, że 38% jego wszystkich ładowań odbyło się na szybkich ładowarkach. 

To całkiem sporo, więc pytanie brzmi: jaki ma to wpływ na kondycję baterii ? 
Po przejechaniu 165 000 km, żywotność baterii wynosi ciągle 89,4%. Liczbę tę obliczono i potwierdzono dwiema różnymi metodami. Spadek kondycji akumulatora o około 10% w przypadku pojazdu o takim przebiegu i wieku 4 lat i 4 miesięcy to całkiem niezły wynik. 

Przypomnijmy, że akumulatory litowo-jonowe zwykle na początku mają większą degradację, która potem znacząco zwalnia.


Degradacja? Owszem, ale właściciel dalej jest zadowolony:


Właściciel twierdzi, że kiedy kupił samochód, jego zasięg wynosił około 445 km. Obecnie jego zasięg wynosi nieco ponad 400 km. 
Choć niektórym osobom może się wydawać, że 10% to nie jest mała liczba, okazuje się, że właściciel auta jest bardzo z niego zadowolony a obecny zasięg z nawiązką starcza mu do codziennego komfortowego użytkowania.


Jeśli chodzi o serwis auta, to standardowo „leciały” opony. Normalna rzecz w EV. 

Pióra wycieraczek należałoby wymienić.
Niektóre inne części wymagały wymiany, np. wahacze po przebiegu około 160 000 km.


Reszta? Bez zarzutu:


Jedną z naprawdę interesujących rzeczy w samochodach elektrycznych jest to, że nie tracą one na swojej wydajności wraz z upływem czasu. Ten konkretny Model 3 przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę tylko o 0,05 sekundy wolniej niż w przypadku nowego modelu.

Większość samochodów zasilanych benzyną pogarsza się pod względem osiągów wraz ze wzrostem przejechanych kilometrów i wieku, ale nie Model 3.

Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model 3 Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Jan

Data dodania: 17.12.2023
cena/możliwości =10/10

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

Tesla Model 3

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Tesla Model 3

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Test Tesla Model 3 (wersja przedliftowa) z napędem na tył

Test Tesli Model 3 od naszej ulubionej Caroserii. Redaktor Łukasz kupił Teslę Model 3 za 156 000 brutto!! (po dopłatach i rabatach). Zobaczcie co
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Tesla