-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Degradacja Baterii Tesli Model 3 Performance po 165 000 km.
Tesla Model 3 Performance 2019 przejechała prawie 165 000 km. Jaka jest degradacja baterii?
Jak na prawie pięcioletni samochód, Model 3 Performance ma dość duży przebieg.
Średnio w ciągu pięciu lat Model 3 Performance pokonywał nieco ponad 32 000 km rocznie.
Jak na nasze Europejskie warunki to dość solidny roczny przebieg, choć wyżej wspomniane auto nie jeździło w Europie.
Sporo kilometrów na liczniku:
Po przejechaniu 165 000 km, Model 3 Performance spisuje się ciągle bardzo dobrze. Jest tani w obsłudze, niezawodny i przyjemny w prowadzeniu, choć ma swoje wady, jak każdy samochód.
To auto było dość często ładowane na stacjach prądu stałego DC.
Właściciel twierdzi, że 38% jego wszystkich ładowań odbyło się na szybkich ładowarkach.
To całkiem sporo, więc pytanie brzmi: jaki ma to wpływ na kondycję baterii ?
Po przejechaniu 165 000 km, żywotność baterii wynosi ciągle 89,4%. Liczbę tę obliczono i potwierdzono dwiema różnymi metodami. Spadek kondycji akumulatora o około 10% w przypadku pojazdu o takim przebiegu i wieku 4 lat i 4 miesięcy to całkiem niezły wynik.
Przypomnijmy, że akumulatory litowo-jonowe zwykle na początku mają większą degradację, która potem znacząco zwalnia.
Degradacja? Owszem, ale właściciel dalej jest zadowolony:
Właściciel twierdzi, że kiedy kupił samochód, jego zasięg wynosił około 445 km. Obecnie jego zasięg wynosi nieco ponad 400 km.
Choć niektórym osobom może się wydawać, że 10% to nie jest mała liczba, okazuje się, że właściciel auta jest bardzo z niego zadowolony a obecny zasięg z nawiązką starcza mu do codziennego komfortowego użytkowania.
Jeśli chodzi o serwis auta, to standardowo „leciały” opony. Normalna rzecz w EV.
Pióra wycieraczek należałoby wymienić.
Niektóre inne części wymagały wymiany, np. wahacze po przebiegu około 160 000 km.
Reszta? Bez zarzutu:
Jedną z naprawdę interesujących rzeczy w samochodach elektrycznych jest to, że nie tracą one na swojej wydajności wraz z upływem czasu. Ten konkretny Model 3 przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę tylko o 0,05 sekundy wolniej niż w przypadku nowego modelu.
Większość samochodów zasilanych benzyną pogarsza się pod względem osiągów wraz ze wzrostem przejechanych kilometrów i wieku, ale nie Model 3.
Galeria zdjęć
Komentarze
Autor
Mario
Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg
Opinie użytkowników Tesla Model 3 Oceń ten model
Opinie:
Ostatnie komentarze
Ostatnie pytania Zadaj pytanie
Materiały Użytkowników
W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca