Zmodernizowane modele Volkswagena ID.4 i ID.5 są już dostępne w przedsprzedaży.
Volkswagen udoskonalił nowe pojazdy elektryczne ID.4 i ID.5 o lepszy system informacyjno-rozrywkowy i ulepszone oprogramowanie. Stare było naprawdę kiepskie, co by mnie mówić i z której strony nie spojrzeć poprzedni soft linii ID, nadawał się zdecydowanie do wymiany. Niektóre warianty VW ID.4 i ID.5 otrzymały także nowy elektryczny silnik napędowy, który zapewni lepsze osiągi pojazdów elektrycznych.
Jak twierdzi sama firma:
„Nasi klienci mogą spodziewać się wyjątkowych parametrów technicznych nowych ID.4 i ID.5. Oprogramowanie i rozwiązania informacyjno-rozrywkowe są najnowocześniejsze. Ponadto istnieją rozbudowane systemy wspomagania, które nie pozostawiają nic do życzenia. Ulepszone modele ID.4 i ID.5 plasują się na szczycie segmentu dzięki nowym technologiom i uznanej równowadze prowadzenia, komfortu i przestronności” – zauważył Volkswagen
UDOSKONALENIA SYSTEMÓW INFORMACYJNO-ROZRYWKOWYCH I OPROGRAMOWANIA:
Zmodernizowane Volkswageny ID.4 i ID.5 mają nowy system informacyjno-rozrywkowy ze zwiększonym ekranem do 12,9 cala. Niemiecki producent samochodów twierdzi, że jego najnowsze oprogramowanie wprowadza nową strukturę menu i ulepszony wyświetlacz przezierny, (HUD).
Nowe ID.4 i ID.5 mają teraz podświetlane suwaki dotykowe do sterowania klimatyzacją i głośnością. Volkswagen usunął również selektor trybu jazdy z cyfrowych kokpitów samochodów. Teraz kierowcy mogą wybrać tryb jazdy za pomocą przełącznika na kolumnie kierownicy, podobnie jak w ID.7. Zmodernizowane modele ID.4 i ID.5 są także wyposażone w nowe, wysokiej klasy systemy dźwiękowe firmy Harman Kardon z mocą 480 W i 10 głośnikami — w tym głośnikiem centralnym i subwooferem.
NOWY SILNIK NAPĘDOWY:
Zmodernizowane pojazdy Volkswagena ID.4 i ID.5 mają nowy elektryczny silnik napędowy i akumulator nowej generacji o pojemności 77 kWh niemieckiego producenta samochodów. Nowy silnik napędowy zmniejsza zużycie energii i jednocześnie zwiększa moc.
Warianty ID.4 i ID.4 Pro wykorzystywały elektryczny silnik napędowy o mocy 210 kW, co zapewniało moc większą o 60 kW w porównaniu z poprzednimi modelami. Moment obrotowy silnika napędowego o mocy 210 kW (286 KM) wzrósł z 310 do 545 Nm, co dało dodatkowe 75% momentu obrotowego.
Tymczasem napęd na wszystkie koła ID.4 Pro 4Motion ma moc 210 kW (286 KM), co oznacza wzrost o 15 kW (21 KM). Sportowe modele GTX Volkswagena zapewniają moc systemową do 250 kW (340 KM), co oznacza wzrost o 30 kW (41 KM). Volkswagen twierdzi, że zauważalna jest poprawa właściwości dynamicznych modeli GTX, o czym świadczy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.
WIĘKSZY ZASIĘG, SZYBSZE ŁADOWANIE:
Dzięki nowemu akumulatorowi Volkswagena o pojemności 77 kWh nowe ID.4 i ID.5 mają większy zasięg. Nowy ID.4 Pro ma o 17 kilometrów większy zasięg niż jego poprzednik. Na jednym ładowaniu może przejechać 550 kilometrów. Tymczasem ulepszony ID.5 ma zasięg do 556 kilometrów, co stanowi wzrost o 11 km w porównaniu z poprzednią iteracją. Pamiętajmy, że to wszystko według norm, które dość mocno zawyżają realne zasięgi EV.
Warianty AWD nowych ID.4 i ID.5 oferują zwiększoną moc ładowania prądem stałym do 175 kW w porównaniu ze 135 kW w starej odsłonie modeli. Dzięki nowej wyższej mocy ładowania warianty ID.4 i ID.5 AWD mogą naładować akumulatory w celu uzyskania zasięgu wystarczającego do przejechania 178 km w zaledwie 10 minut.
Dobrze że coś zmienili, i dobrze że jest szybciej, mocniej i nowocześniej. O to w końcu chodzi. Aby auta elektryczne stawały się lepsze z każdą ich nową odsłoną.