Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne SAMOCHODY ELEKTRYCZNE TESLA

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

przez Mariusz Majkut
13 marca 2023
w Bez kategorii
Czas czytania: 6 min
2
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Wszyscy na razie zgadują i spekulują. Jaka będzie nowa, a właściwie ta sama, lecz zmieniona trójka od Tesli. Bo nie będzie to całkiem nowe auto, jak przy zmianie modelu. Będzie to robota w stylu Tesli, czyli firma zmieni coś na zewnątrz, coś wewnątrz i tak będzie wyglądał Model 3 przez kolejne 3-5 lat.

Obecna trójka ma już 5 lat, co jak widać dla amerykańskiego producenta jest wystarczającym powodem do zmian. Bardzo nas to cieszy, bo im auto elektryczne nowocześniejsze i bardziej zaawansowane, tym lepiej dla nas użytkowników.

Zobacz również

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Jedna karta… jedna apka!

Co się zmieni w nowej Trójce?

Prawdopodobnie zmianie ulegną elementy zewnętrzne i to zarówno z przodu jak i z tyłu auta. Jakie będą te zmiany? Trudno powiedzieć. Tesla swoje auta testowe skrzętnie zakrywa, i to zarówno z przodu jak i z tyłu. Dlatego możemy przypuszczać, że właśnie te elementy zostaną zmienione. Być może nowa trójka będzie wyglądać podobnie do tego co przedstawia na swoim renderze TopElectricSUV. Choć pachnie mi tu trochę Porsche Taycanem…

Co jeszcze? Nowe felgi z lekkich stopów. Chyba ładniejsze od tego co mamy dziś. Wyglądają dość sportowo i zaczepnie. Wewnątrz zaś może się zadziać lub całkowicie nie. To zależy od tego jak głębokie zmiany planuje Tesla.

Model 3 mógłby pobrać trochę gadżetów z Modelu S, oczywiście z jego najnowszej odsłony. Jeśli planowana jest głęboka aktualizacja, Tesla mogłaby przeprojektować deskę rozdzielczą samochodu, zainstalować nowy zestaw wskaźników, „jarzmo” (wolant) kierownicy, zamiast tradycyjnej okrągłej, choć to może być opcja a nie standard. Nowy system informacyjno-rozrywkowy z obrotowym ekranem dotykowym oraz poprawienie jakości materiałów. To ostatnie jest prawdopodobne, bo z auta ma podobno wylecieć drewniany panel przedni. Tak naprawdę nigdy mi się nie podobał.

Chris Zheng, który zwykle dzieli się poufnymi informacjami od Tesli, napisał w poście z 15 lutego 2023 r., że firma planuje zaprzestać używania drewnianego panelu dekoracyjnego na desce rozdzielczej Modelu 3 zaczynając od nadchodzącego odświeżenia. Drewniane wykończenie nie pasuje do sportowego charakteru i całkowicie czarnego koloru wnętrza w wariancie Performance, więc może to być mile widziana zmiana dla niektórych klientów. Zheng powiedział, że Tesla użyje kombinacji włókniny łączonej od spodu z pianką, aby całość była przyjemnie miękka. Czy tak się stanie? Zobaczymy kiedy z taśm zjadą pierwsze „Highlandy”.

Według z kolei Reutersa technicznie auta nie będą się bardzo różniły od tego co mamy dziś, przynajmniej jeśli chodzi o przyspieszenie. To jest wystarczające i raczej pozostanie na poziomie obecnym dziś. Ciekawie może dziać się z wersją Long range Modelu 3. Podobno Tesla pracuje nad tym aby jej zasięg oscylował wokół minimum 375 mil, czyli 600 km. Obecnie wersja ta ma maksymalny zasięg określony na 358 mil, czyli 572 km. Mowa oczywiście o normie używanej w USA, czyli EPA, jest ona zdecydowanie najbliższa prawdy jeśli chodzi o zasięgi aut EV. Nasza europejska WLTP to bajki dla dzieci, jeśli chodzi o zasięg w rzeczywistym świecie. Zasięg EPA na poziomie 600 km, oznaczać może dwie rzeczy:

Po pierwsze bateria, czy większa? Raczej nie. Inna? Bardzo możliwe. Czy Tesla zastosuje swoje najnowsze pakiety 4680 w wersji Modelu 3 po lifcie? Może to być jedna z opcji. Baterie te przy takiej samej objętości oferują większą energochłonność, jeśli chodzi o porównanie całego pakietu 2170 do 4680. Tak więc taka zmiana to jedna z opcji. Druga opcja to podrasowanie zespołu napędowego. Użycie nowych silników, nad którymi Tesla pracuje, i które zostały użyte w Modelu S Plaid. Oraz innych elementów, które są dużo mniej energochłonne od stosowanych obecnie w trójce. Te wszystkie drobne zmiany, jak łożyska o obniżonych oporach toczenia, nowe opony, silniki z karbonowymi (węglowymi) wirnikami, które w połączeniu z jednostopniową przekładnią i nowym konstrukcyjnie falownikiem, dużo bardziej oszczędnym a jednocześnie mogącym przekazać dużo większą moc z baterii trakcyjnej do zespołu napędowego, mogą stanowić o tym, że nowa trójka okaże się majstersztykiem na kołach.

Moc ładowanie również może powędrować do góry. Nie mówię o szaleńczych 350 kW, ale zakres 280-300 kW wydaje się całkiem realny. Byłaby to dość przyjemna zmiana. 300 kW zaowocowałoby krótszym postojem na stacjach choćby IONITY, których ładowarki mogą pracować z mocą nawet 350 kW. Zresztą Tesla sama wypowiadała się jakiś czas temu, że kolejne odsłony jej Superchargerów będą mocniejsze, mówiło się najpierw właśnie o 280 kW, jakiś czas później nawet o 320 kW. Może więc stanie na środku i zarówno stacje jak i nowe poliftowe modele Tesli będą miały możliwość ładowania się mocami rzędu 300 kW. Myślę, że byłoby to w zupełności opcją wystarczającą.

Co już się zmieniło?

Tesla pracuje nad zmianami w trójce i Y już od jakiegoś czasu. Niektóre zmiany już są wprowadzone w życie, choć nikt o tym głośno nie mówi.

Jak się okazuje w chińskiej fabryce Tesli Modele 3 i Y już mają pewne usprawnienia, a kolejne są w drodze. Tylne siedzenia są wydłużone o 30 mm, względem tego co było produkowane jeszcze niedawno temu (oprócz części środkowej). Zmianie ulegnie również zawieszenie krytykowane w modelach Performance. O tej zmianie informował akurat sam Elon Musk. Stwierdzenie, że w wersji Performance można pogubić plomby w zębach nie wzięło się znikąd. Zawieszenie w najszybszych Teslach, szczególnie w 3 i Y to prawdziwa zmora kierowców. Daje się ono we znaki na nierównościach i dziurach w sposób mocno odczuwalny. Ma się to jednak zmienić.

Elektronika, to słowo klucz dla Tesli… czy jednak najnowsza trafi do zmienionego Modelu 3 i Y? Zapewne tak. HW4 jak jest określany nowy komputer pokładowy Tesli, jest bardzo zaawansowany. Ma on być podobno 2-4x szybszy niż HW3. Część tej mocy obliczeniowej prawdopodobnie zostanie przeznaczona na przetwarzanie dodatkowych danych z ulepszonych kamer. HW4 wydaje się działać pod kontrolą jądra Linux 5.4.161-rt67. Jest w nim teraz 12 czujników kamer (złącz), w tym jedno oznaczone jako „Spare”, co jest wzrostem w stosunku do ośmiu złącz, które widzieliśmy z HW3. Widać więc wyraźny ruch w kierunku Tesla Vision, ale czy do końca? Tesla jest dość niekonsekwentna jeśli chodzi o to właśnie szeroko przez siebie reklamowane rozwiązanie. Wygląda na to, że coś jest z zanadrzu bo: „HW4 będzie korzystać z nowego modułu radarowego o nazwie Phoenix, do którego odniesienia znajdują się w firmware. Według Tesli, Phoenix to niepulsacyjny radar samochodowy, który pracuje w zakresie częstotliwości 76-77 GHz i obsługuje trzy tryby wykrywania. Federalna Komisja Łączności (FCC) opublikowała obrazy i dokumentację dla Phoenixa, do których dostęp uzyskał Teslarati. Obecny jest także nowy, trójpasmowy moduł GPS.”

Jak więc widać zmian w nadchodzącym Modelu 3 może być naprawdę sporo. Zapewne te same zmiany zobaczymy również w Modelu Y, który również zostanie poddany liftowi a nazwa tajemniczego projektu to: „Project Juniper”. Ma on obejmować również sporo zmian w Modelu Y, mimo, że jest on sporo młodszą konstrukcją niż mniejsza trójka… Cóż, będzie się działo, jeśli chodzi o nowinki w Tesli, musimy więc śledzić wszystkie wprowadzane zmiany i decydować, czy czekać z odbiorem swojej trójki, na wersję poliftową? Czy raczej odbierać ją w obecnym kształcie. Decyzja należy do Was…

Źródła: Teslarati.com, Tesla.com, Drive.com.au, Notebookcheck.pl, Notateslaapp.com

Tagi: Model 3Model Yproject HighlandProject JuniperTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!
AUDI

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

przez Mariusz Majkut
21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

przez Mariusz Majkut
20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

przez Mariusz Majkut
19 marca 2023
Giga Berlin celuje w 1 milion aut rocznie…
TESLA

Giga Berlin celuje w 1 milion aut rocznie…

przez Mariusz Majkut
17 marca 2023
Tesla chwali prefabrykowane Superchargery…
TESLA

Tesla chwali prefabrykowane Superchargery…

przez Mariusz Majkut
16 marca 2023

Komentarze 2

  1. Piotr says:
    1 tydzień temu

    Gdy sie wie czym jest test WLTP to przestaje sie mowic ze to bajki 😉

    Odpowiedz
    • Mariusz Majkut says:
      1 tydzień temu

      https://otoev.pl/norma-wltp-co-to-jest/
      Tak można u nas znaleźć informację na ten temat i nadal uważam że normy stosowane w Europie są do bani.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.