W pełni elektryczny odłam Volvo, czyli firma Polestar postanowiła zmienić swój model Polestar 2. Jest to dość popularne auto elektryczne o przyjemnej linii nadwozia i niezłych osiągach.
Wiadomo jednak, że jeśli dane auto ma się dobrze sprzedawać, nie można osiąść na laurach a trzeba dany model zmieniać i udoskonalać. tak też uczynił Polestar. Co nowego możemy zobaczyć w najnowszej odsłonie modelu?
Wiele nowinek od Polestar...
"Najważniejsze w komunikacie prasowym firmy jest smutne, dla wielbicieli akurat takiego napędu, odejście modelu z napędem na przednie koła. Ale zamiast tego Polestar poszedł w ślady Tesli i uczynił napęd na tylne koła standardowym napędem w swoich pojazdach. Wraz ze zmianą orientacji Polestar zaprojektował zupełnie nowy układ napędowy, co oznacza, że model RWD może być dość żwawy.
Dzięki nowej konstrukcji silnika z magnesami stałymi firmy Polestar, pojedynczy silnik, RWD, auto ma moc 300 koni mechanicznych (220 kW), oraz, choć nie zapierające dech w piersiach, przyzwoite przyspieszenie od 0 do 60 mil/h w 6,2 sekundy. W porównaniu z sedanem obecnej generacji jest to wzrost o ponad 60 koni mechanicznych.
Na szczęście ten ogromny wzrost mocy nie odbywa się kosztem zasięgu. Ze standardowym akumulatorem 69 kWh RWD Polestar 2 osiąga zasięg 322 mil (518 km), a z opcjonalnym akumulatorem dalekiego zasięgu 82 kWh sedan jest w stanie osiągnąć "oszałamiający" zasięg 395 mil (635 km). Należy jednak zauważyć, że w przypadku mniejszego akumulatora o standardowym zasięgu kierowcy są ograniczeni do mocy ładowania 135 kW zamiast 205 kW, do którego jest zdolny akumulator dalekiego zasięgu."
Oczywiście wszyscy wiemy że zasięgi podawane oficjalnie przez producenta, niestety nijak się mają do rzeczywistości. Należy przyjąć, że auta elektryczne na jednym ładowaniu zrobią mniej od deklarowanego przez producentów zasięgu o 15 do nawet 30%. Takie niestety są realia, zresztą nie tylko w autach elektrycznych. Bajki o spalaniu na poziomie 3 czy 4 litrów opowiadają producenci również na temat aut spalinowych czy hybrydowych, potem się okazuje że hybryda spala 4,5 litra na 100 km a nie 3 jak możemy przeczytać na stronie producenta. Niby nie dużo, to tylko 1,5 litra różnicy, ale procentowo to aż o 50% więcej. Cóż, nie zostało to zrewidowane i zmienione przez dziesiątki lat trwania motoryzacji, nie oczekujmy więc, że zmienią to dziś w sposób bardzo szybki. Po prostu bądźmy sceptyczni co do tego co obiecują producenci. Zdrowy rozsądek nie kosztuje nic, a zaoszczędzi nam rozczarowań.
Wracając do Polestara, dla tych, którzy wolą coś znacznie mocniejszego i szybszego, Polestar również coś przygotował. Dwusilnikowy wariant AWD Polestar 2, który jest dostępny tylko z akumulatorem o większym zasięgu, otrzymuje równie ogromny wzrost mocy. Układ 4x4 wytwarza 422 KM (310 kW) i moment obrotowy 545 Nm, rozpędzając sportowego sedana do 60 w zaledwie 4,5 sekundy. A jeśli to nie wystarczy, Polestar sprzedaje również opcjonalny pakiet Performance, który zwiększa moc do 476 koni mechanicznych i obniża przyspieszenie od 0-60 mil/h do zaledwie 4,2 sekundy.
Ekologia równie ważna... Smart Zone w każdym aucie!
Nie od dziś wiadomo, że firmy mające swój rodowód w Skandynawii, jak Volvo, czy sub marka Polestar, (dziś mimo przewagi chińskiego kapitału), od zawsze były kojarzone z ekologią. Poprawa w zakresie zrównoważonego rozwoju jest również dość znacząca, ponieważ Polestar obniżył emisję dwutlenku węgla na wyprodukowany samochód o ponad tonę, co odpowiada znacznie mniejszemu śladowi węglowemu w całym cyklu życia produktu niż obecna generacja.
To ważny aspekt, aby używać materiałów pochodzących z recyklingu, czy materiałów pochodzenia roślinnego, czyli surowca szybko odnawialnego, zamiast prawdziwych skór, czy nie ekologicznych elementów z plastiku. Dziś eko-materiały są codziennością w motoryzacji, a szczególnie w autach elektrycznych kojarzonych z ekologią i bez emisyjnością...
Firma naszpikowała również nowego Polestara 2 elektroniką. Kamery, radary itd, itd. Czyli wszystko, co może się przydać w przyszłości w osiągnięciu procesu jazdy autonomicznej. Polestar idzie drogą Tesli. Jeszcze nie potrafią, ale urządzenia które posłużą kierowcy w przyszłości montują już dziś. Więcej szczegółów w filmiku poniżej:
Drogo czy tanio? Ile kosztuje Polestar 2 z 2023 roku?
Ceny nie zostały jeszcze udostępnione przez Polestar dla rynków innych niż Europa. Tak więc model Standard Range RWD będzie dostępny za 50 190 euro (niedostępny w Ameryce Północnej, tak zdecydowała firma), a topowy model Long Range AWD Performance za 64 690 euro (70 315 USD). Na ceny na innych niż europejski rynkach trzeba jeszcze chwilę poczekać, choć dla USA mogą one być atrakcyjne. W końcu rynek amerykański to jeden z największych rynków na świecie jeśli chodzi o sprzedaż aut.
Źródło: Teslarati.com