Polestar 2 to auto w pełni elektryczne. Wywodzi się jednak pierwotnie od szwedzkiego kiedyś Volvo. Od kiedy jednak większość firmy została przejęta przez Chińczyków firma złapała drugi oddech. Dofinansowali oni Volvo i nie przeszkadzali. To zaowocowało coraz lepszą sprzedażą zupełnie odświeżonej gamy modeli.


Przyszedł jednak czas elektryków i Volvo położyło podwaliny pod zupełnie nową markę na rynku. Polestar stał się symbolem elektrycznej zmiany. Jednocześnie czerpiąc z doświadczeń szwedzkiej (a właściwie szwedzko-chińskiej) marki, czyli Volvo.

 

Polestar otrzymał 5 gwiazdek w testach europejskiej agencji EuroNCAP, aby później na warsztat wzięli go amerykanie i ich NHTSA. Polestar 2 otrzymał pięć gwiazdek od amerykańskiej NHTSA, najwyższą możliwą ocenę, jaką samochód może uzyskać w programie oceny nowych samochodów (NCAP) tej agencji.

Jak możemy przeczytać w oficjalnych informacjach przytoczonych przez Teslarati:

„Rewolucyjne elementy bezpieczeństwa obejmują wewnętrzne boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu, przednią dolną konstrukcję ładunkową (FLLP) pochłaniającą energię uderzenia i tym samym chroniącą pasażerów, a także blok SPOC, unikalną aluminiową konstrukcję zaprojektowaną do odbijania obiektów, takich jak koło, elementy opony i przedniego zawieszenia z dala od kabiny i akumulatora w razie zderzenia” – napisano w komunikacie Polestar.


Polestar opisuje to jako strategię projektowania stosowaną do pochłaniania energii z przodu samochodu w przypadku zderzenia. Ze względu na brak dużego silnika spalinowego do ochrony kabiny Polestar zastosował tę technologię, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń pasażerów, a także deformacji akumulatora.

Według NHTSA, Polestar 2 2023 otrzymał pięć gwiazdek za kolizje z przodu po stronie kierowcy i pasażera z przodu, a także pięć gwiazdek we wszystkich kategoriach pod względem ocen zderzeń bocznych. Oceny pięciu gwiazdek w zakresie wydajności przy przewracaniu również zwieńczyły imponujące wyniki Polestar 2 w ogólnej ocenie. NHTSA stwierdziła, że ​​ryzyko dachowania pojazdu wynosi 8,30 procent."


Tak więc widać jasno, że Polestar dobrze odrobił lekcje z bezpieczeństwa zarówno biernego jak i czynnego. Firma ogłosiła również, że model 2023 Polestar 2 ma nowego rodzaju boczne poduszki, a w oprogramowaniu auta zajedzie sporo zmian, między innymi przyczyniających się do poprawy bezpieczeństwa. Nowy Polestar będzie również bardziej opływowy co zapewne wpłynie na zużycie energii podczas jazdy. Modele 2023 mają też posiadać w końcu pompę ciepła, urządzenie nie bez znaczenia dla mniejszego zużycia prądu w aucie elektrycznym. Zapewne wszystkie zmiany wpłyną na to, że nowe Polestary będą znacznie lepsze i bardziej wydajne niż obecna wersja auta. Bo bezpieczne już są...


Źródło między innymi: Teslarati.com