Polestar 4 dostępny w Europie i Australii. Chińsko-szwedzka marka szokuje zasięgiem i atrakcyjną ceną
Nowy Polestar 4 zachwyca osiągami
Patrząc na parametry nowego modelu Polestar widać, że inżynierowie odrobili lekcję na piątkę. Nowy SUV w najmocniejszej wersji legitymuje się zasięgiem aż 580 km, 544 KM (400 kW) mocy i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h na poziomie 3,8 sekundy.
Samochód został wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh, a gdyby i tego było komuś mało, Polestar 4 może być ładowany z mocą do 200 kW. W pakiecie Pro Polestar 4 oferuje z kolei niezapomniany komfort i najwyższą technologię podróżowania.
Dodatki w postaci 21-clowych felg w wersji PRO i nawet 22-calowym obręczom w pakiecie Performance, tuning podwozia wzbogaconego o elementy ze szwedzkiego złota, czy 15,4-calowy system informacyjno-rozrywkowy sprawia, że podróż tym samochodem to czysta przyjemność.
Fot. polestar.com
Chińsko-szwedzki SUV adresowany do wszystkich?
Chińsko-szwedzki SUV definitywnie nie zamierza dzielić swoich odbiorców. Dostępny będzie w dwóch konfiguracjach układu napędowego, dzięki czemu sprosta oczekiwaniom bardziej i mniej wymagających odbiorców.
Wersja z podwójnym silnikiem Long Range opisywana powyżej zdecydowanie dostarczy klientom sportowych wrażeń. Z kolei jednosilnikowy układ napędowy o mocy 272 KM pędzących tylną oś pozwoli na wydłużenie zasięgu do 610 km w trybie WLTP i z pewnością spodoba się nieco mniej wymagającym użytkownikom, którzy ponad osiągi doceniają praktyczność i długodystansowość samochodu.
Szanse rynkowe Polestar 4
Polestar 4 niewątpliwie może namieszać na rynku elektrycznych SUV-ów. Warto nadmienić, że jest to już 2 elektryczny SUV marki, zatem możemy spodziewać się poprawienia wszelkich niedoskonałości z modelu Polestar 3.
Co ważne, nowy Polestar 4 wpisuje się wielkością i ceną pomiędzy wersją 2 i 3. Ceny elektrycznego SUV-a będą zaczynać się od 63 200 EUR (68 500 USD) w Europie i 81 500 AUD (53 700 USD) w Australii. Wedle inżynierów, zaprojektowany jest on z myślą o maksymalnej wydajności, na co wskazuje również nisko umieszczony środek ciężkości, bezbramkowe szyby, czy spoiler aerodynamiczny.
To jeszcze nie wszystko. Przed zagraniczną dystrybucją Polestar 4 znalazł 880 odbiorców w Chinach, gdzie oferowany był już od listopada 2023 roku. Na pierwsze dostawy w Europie i Australii będzie trzeba poczekać jednak najprawdopodobniej do sierpnia 2024 rok. Jak sądzicie, czy warto?
Komentarze
Autor
Kamil
Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Polestar Dodaj swój zasięg
Ostatnie komentarze
Materiały Użytkowników
Polestar 4 dostępny w Europie i Australii. Chińsko-szwedzka marka szokuje zasięgiem i atrakcyjną ceną
Nowy Polestar 4 zachwyca osiągami
Patrząc na parametry nowego modelu Polestar widać, że inżynierowie
W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 4 miesięcy