Polestar 4 dostępny w Europie i Australii. Chińsko-szwedzka marka szokuje zasięgiem i atrakcyjną ceną

Początek lutego zapowiada się niezwykle ciekawie w świecie samochodów elektrycznych. To już pewne, Polestar 4 oficjalnie trafi do sprzedaży na dwa kluczowe rynki – Europę i Australię. Czy nowy SUV chińsko-szwedzkiej marki stanie się rynkowym hitem?
Fot. Jeppe Gustafsson / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-07 Fot. Jeppe Gustafsson / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-02-07

Nowy Polestar 4 zachwyca osiągami


Patrząc na parametry nowego modelu Polestar widać, że inżynierowie odrobili lekcję na piątkę. Nowy SUV w najmocniejszej wersji legitymuje się zasięgiem aż 580 km, 544 KM (400 kW) mocy i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h na poziomie 3,8 sekundy.


Samochód został wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh, a gdyby i tego było komuś mało, Polestar 4 może być ładowany z mocą do 200 kW. W pakiecie Pro Polestar 4 oferuje z kolei niezapomniany komfort i najwyższą technologię podróżowania.


Dodatki w postaci 21-clowych felg w wersji PRO i nawet 22-calowym obręczom w pakiecie Performance, tuning podwozia wzbogaconego o elementy ze szwedzkiego złota, czy 15,4-calowy system informacyjno-rozrywkowy sprawia, że podróż tym samochodem to czysta przyjemność.


Fot. polestar.com


Chińsko-szwedzki SUV adresowany do wszystkich?


Chińsko-szwedzki SUV definitywnie nie zamierza dzielić swoich odbiorców. Dostępny będzie w dwóch konfiguracjach układu napędowego, dzięki czemu sprosta oczekiwaniom bardziej i mniej wymagających odbiorców.


Wersja z podwójnym silnikiem Long Range opisywana powyżej zdecydowanie dostarczy klientom sportowych wrażeń. Z kolei jednosilnikowy układ napędowy o mocy 272 KM pędzących tylną oś pozwoli na wydłużenie zasięgu do 610 km w trybie WLTP i z pewnością spodoba się nieco mniej wymagającym użytkownikom, którzy ponad osiągi doceniają praktyczność i długodystansowość samochodu.


Szanse rynkowe Polestar 4


Polestar 4 niewątpliwie może namieszać na rynku elektrycznych SUV-ów. Warto nadmienić, że jest to już 2 elektryczny SUV marki, zatem możemy spodziewać się poprawienia wszelkich niedoskonałości z modelu Polestar 3.


Co ważne, nowy Polestar 4 wpisuje się wielkością i ceną pomiędzy wersją 2 i 3. Ceny elektrycznego SUV-a będą zaczynać się od 63 200 EUR (68 500 USD) w Europie i 81 500 AUD (53 700 USD) w Australii. Wedle inżynierów, zaprojektowany jest on z myślą o maksymalnej wydajności, na co wskazuje również nisko umieszczony środek ciężkości, bezbramkowe szyby, czy spoiler aerodynamiczny.


To jeszcze nie wszystko. Przed zagraniczną dystrybucją Polestar 4 znalazł 880 odbiorców w Chinach, gdzie oferowany był już od listopada 2023 roku. Na pierwsze dostawy w Europie i Australii będzie trzeba poczekać jednak najprawdopodobniej do sierpnia 2024 rok. Jak sądzicie, czy warto?

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Polestar

Ostatnie komentarze

Polestar 4 Long Range Single Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.4s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
612 km

Polestar 4 Long Range Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.8s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
549 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Polestar