Polestar 4 dostępny w Europie i Australii. Chińsko-szwedzka marka szokuje zasięgiem i atrakcyjną ceną
Nowy Polestar 4 zachwyca osiągami
Patrząc na parametry nowego modelu Polestar widać, że inżynierowie odrobili lekcję na piątkę. Nowy SUV w najmocniejszej wersji legitymuje się zasięgiem aż 580 km, 544 KM (400 kW) mocy i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h na poziomie 3,8 sekundy.
Samochód został wyposażony w akumulator o pojemności 100 kWh, a gdyby i tego było komuś mało, Polestar 4 może być ładowany z mocą do 200 kW. W pakiecie Pro Polestar 4 oferuje z kolei niezapomniany komfort i najwyższą technologię podróżowania.
Dodatki w postaci 21-clowych felg w wersji PRO i nawet 22-calowym obręczom w pakiecie Performance, tuning podwozia wzbogaconego o elementy ze szwedzkiego złota, czy 15,4-calowy system informacyjno-rozrywkowy sprawia, że podróż tym samochodem to czysta przyjemność.
Fot. polestar.com
Chińsko-szwedzki SUV adresowany do wszystkich?
Chińsko-szwedzki SUV definitywnie nie zamierza dzielić swoich odbiorców. Dostępny będzie w dwóch konfiguracjach układu napędowego, dzięki czemu sprosta oczekiwaniom bardziej i mniej wymagających odbiorców.
Wersja z podwójnym silnikiem Long Range opisywana powyżej zdecydowanie dostarczy klientom sportowych wrażeń. Z kolei jednosilnikowy układ napędowy o mocy 272 KM pędzących tylną oś pozwoli na wydłużenie zasięgu do 610 km w trybie WLTP i z pewnością spodoba się nieco mniej wymagającym użytkownikom, którzy ponad osiągi doceniają praktyczność i długodystansowość samochodu.
Szanse rynkowe Polestar 4
Polestar 4 niewątpliwie może namieszać na rynku elektrycznych SUV-ów. Warto nadmienić, że jest to już 2 elektryczny SUV marki, zatem możemy spodziewać się poprawienia wszelkich niedoskonałości z modelu Polestar 3.
Co ważne, nowy Polestar 4 wpisuje się wielkością i ceną pomiędzy wersją 2 i 3. Ceny elektrycznego SUV-a będą zaczynać się od 63 200 EUR (68 500 USD) w Europie i 81 500 AUD (53 700 USD) w Australii. Wedle inżynierów, zaprojektowany jest on z myślą o maksymalnej wydajności, na co wskazuje również nisko umieszczony środek ciężkości, bezbramkowe szyby, czy spoiler aerodynamiczny.
To jeszcze nie wszystko. Przed zagraniczną dystrybucją Polestar 4 znalazł 880 odbiorców w Chinach, gdzie oferowany był już od listopada 2023 roku. Na pierwsze dostawy w Europie i Australii będzie trzeba poczekać jednak najprawdopodobniej do sierpnia 2024 rok. Jak sądzicie, czy warto?
Komentarze