Tym razem firma postawiła na segment SUV. Duży Polestar, bo dokładnie takie wrażenie sprawia auto, ma być sporym ponad 4,90 metrowym autem.


Przestrzeni ma być dużo, łącznie z dużym, jak zapewnia firma przednim bagażnikiem, a z tym u konkurencji Tesli bywa różnie. Tu ma być dobrze. Polestar 3 będzie pięciomiejscowym autem, a ponad wartości praktyczne i ładunkowe, choć nie będą złe, trójka ma się skupiać na kierowcy i zapewnieniu mu niezapomnianych wrażeń z jazdy.


"Nowy elektryczny SUV ma 4,9 m (192,9 cala) długości i 1,97 m (77,6 cala) szerokości oraz rozstaw osi 2,99 m (117,7 cala). Oferuje 484 litry (17,1 stopy sześciennej) przestrzeni bagażowej, którą można powiększyć do 1411 litrów (49,8 stopy sześciennej) po złożeniu tylnych siedzeń. Według raportu Autocar opublikowanego 15 czerwca 2022 r., Polestar 3 waży 2584 kg (5697 funtów).


28 września 2022 r. Polestar ujawnił, że ich nowe auto będzie miało dwusilnikowy układ napędowy z tylnym odchyleniem i wektorowanie momentu obrotowego za pośrednictwem systemu dwusprzęgłowego na tylnym silniku. W standardzie będzie również adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie i aktywne komory, które umożliwiają regulację dynamiki zawieszenia raz na dwie milisekundy (system 500 Hz). Pakiet Performance, który odblokowuje 380 kW (510 KM) i 910 Nm (671 lb.-ft.) momentu obrotowego i obejmuje tuning podwozia Polestar Engineered dla aktywnych amortyzatorów i zawieszenia pneumatycznego, jednak będzie on opcjonalny."


Bateria co chyba najważniejsze w tego typu autach ma mieć pojemność 111 kWh brutto. Do dyspozycji mamy mieć 103 kWh w technologii 800V, tak więc będzie to raczej demon szybkości jeśli chodzi o ładowanie, idący śladami Kia EV6, czy Hyundaia IONIQ5. Zasięg szacowany jest na około 600 km, choć z zasięgami wszyscy wiemy jak jest, najlepiej będzie zaczekać na testy w "real world" a nie książkowe zapewnienia według norm typu WLTP.


Polestar 3 Long Range będzie wyposażony w system audio Bowers & Wilkins, 21-calowe koła, hamulce Brembo, panoramiczny szklany dach, miękkie zamykane drzwi, 9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 14,5-calowy system multimedialny z ekranem dotykowym, w standardzie trzystrefowa klimatyzacja automatyczna. Jeśli chodzi o Polestar 3 Performance, 22-calowe koła, wentylowane fotele ze skórą Nappa, złote pasy bezpieczeństwa i czarne wykończenie wnętrza.


Model ten jest przewidziany do sprzedaży na 2023 rok, w którym to firma planuje sprzedać go, w liczbie co najmniej 24 000 sztuk, kolejny rok ma zaowocować wzrostem do 67 000 sztuk, a rok 2025 ma się zamknąć sprzedażą na poziomie 77 000 sztuk Polestara 3. Takie są plany, a jak będzie to wyglądać w rzeczywistości, przekonamy się w najbliższych 3 latach...


Źródło: topelectricsuv.com