Elektryczny SUV KIA będzie dość duży – będzie miał długość około 600 cm.

Auta takie jak Tesla Model S to już duży pojazd, 5 - metrów długości. Sześć metrów to już kolos, może nie na rynku USA, gdzie model również wejdzie do sprzedaży ale u nas w Europie, to już bardzo duże auto. Podczas gdy posiadacze zamówień w przedsprzedaży z niecierpliwością czekają na swoje pojazdy, koreański producent samochodów opublikował niedawno listę funkcji tego nowego SUV-a.
Co prawda ceny to jeszcze zagadka, a dokładnie mówiąc dokładne ceny. Możemy przyjąć na podstawie tego co wiemy z rynku holenderskiego, że nasze ceny będą oscylowały wokół kwot od 320 do 360 tysięcy złotych w zależności od wersji auta. Jednak czy tak będzie dowiemy się dopiero kiedy polska KIA opublikuje dokładne ceny tego modelu dla naszego rynku.

Poniżej opcje wyposażeniowe modelu EV9:

Kia EV9 Light RWD (wersja 7 - osobowa)
  • Rozmiar baterii: 76,1 kWh
  • Zasięg: 223 mile (356 km)
  • Moc: 215 koni mechanicznych
  • Przyspieszenie: Niedostępne, niestety nie ujawniono.
  • Holowanie przyczepy do: 2000 funtów
Kia EV9 Light to wersja podstawowa, ale wciąż dostępna z przyzwoitą liczbą funkcji. Standardowo obejmuje podgrzewane i wentylowane przednie fotele z elektryczną regulacją w 8 kierunkach, światła projekcyjne LED, bezprzewodowe ładowanie telefonu i cyfrowy kluczyk Kia.

Kia EV9 Light Long Range RWD (wersja 6 - osobowa)
  • Rozmiar baterii: 99,8 kWh
  • Zasięg: 300 mil (480 km)
  • Moc: 201 koni mechanicznych
  • Przyspieszenie: 7,8 sekundy 
  • Holowanie przyczepy do: 2000 funtów
Standardowo EV9 Light Long Range RWD jest wyposażony w te same standardowe funkcje, co model podstawowy. Dodaje jednak fotele kapitańskie w drugim rzędzie i szyberdach w pierwszym rzędzie.

Kia EV9 Wind AWD (wersja 7 - osobowa)
  • Rozmiar baterii: 99,8 kWh
  • Zasięg: 270 mil (432 km)
  • Moc: 379 koni mechanicznych 
  • Przyspieszenie: 5,4 sekundy 
  • Holowanie przyczepy do: 2000 funtów
Kia EV9 Wind AWD podnosi poprzeczkę pod względem ogólnych udogodnień. Oferuje pompę ciepła, podwójny szyberdach, podgrzewaną kierownicę i sportowe srebrne relingi dachowe. Mamy też  tutaj opcję podobną do Tesli, swego rodzaju Acceleration Boost, który spowoduje lepsze przyspieszenie, na poziomie 4,5 sekundy.

Kia EV9 Land AWD (wersja 6 - osobowa)
  • Rozmiar baterii: 99,8 kWh
  • Zasięg: 250 mil (400 km)
  • Moc: 379 koni mechanicznych
  • Przyspieszenie: 5,4 sekundy 
  • Holowanie przyczepy do: 2000 funtów
Aktualizacja do wersji Land AWD to znak, który oznacza ze KIA EV9 zaczyna wyglądać jak luksusowy SUV. Wersja Land AWD jest wyposażony w podgrzewane i wentylowane fotele kapitańskie w drugim rzędzie, wysokiej klasy fotel kierowcy z elektrycznie sterowanym podnóżkiem, system dźwiękowy Meridian, nastrojowe oświetlenie wnętrza oraz „cyfrową kratkę” Kia.
Podobnie jak Wind AWD, Land AWD ma opcjonalną aktualizację trybu Boost. Dostępny jest również pakiet do holowania, zwiększający obciążenie do 5000 funtów, oraz pakiet relaksacyjny, zapewniający pasażerom drugiego rzędu rozkładane fotele z podnóżkami.
Mamy więc opcję na bogato i na luksusowo. Wydaje się, że ta właśnie wersja może zyskać dużą rzeszę miłośników. Zapewne nie będzie tania, ale może przekonać do siebie potencjalnych klientów mnogością dostępnych opcji zwiększających wygodę podróżowania, szczególnie na długich trasach.

Ostatnią wersją jest EV9 o zacięciu sportowca. Chodzi oczywiście o wersję GT, znaną wcześniej z wersji EV6 GT, mniejszego modelu elektrycznej Kii.

Kia EV9 GT-Line AWD (wersja 6 - osobowa)
  • Rozmiar baterii: 99,8 kWh
  • Zasięg: 250 mil (400 km) 
  • Moc: 379 koni mechanicznych
  • Przyspieszenie: 4,5 sekundy
  • Holowanie przyczepy do: 5000 funtów
GT-Line AWD, jest absolutnie topową wersją EV9. Oferując agresywne 21-calowe koła, praktyczny bagażnik dachowy, HUD, inteligentnego asystenta parkowania Kia i wszystko, co obejmuje Land AWD. 
GT-Line łączy sportowy charakter i luksus. Jedynym opcjonalnym wyposażeniem jest Pakiet Relaksacyjny, który obejmuje siedzenia w stylu salonowym w drugim rzędzie.

Nowy model marki KIA zapowiada się bardzo ciekawie. Ogromny, mocny, szybki, nie wiadomo tylko czy bardzo drogi? Ma w sobie wszystko czego może oczekiwać od tego typu auta nabywca. To bardzo nowoczesny elektryk, który dla mnie osobiście, w topowej wersji, powinien oferować nieco większą baterię. Takie 120-130 kWh, byłoby bardzo mile widziane, oczywiście w architekturze 800V znanej z EV6, czyli bardzo szybko ładujące się, co dałoby naprawdę duży komfort użytkowania takiego pojazdu.