IONITY to wspólne przedsięwzięcie producentów samochodów BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG i Volkswagen Group wraz z Audi i Porsche, a także BlackRocks Climate Infrastructure Platform jako inwestor finansowy.
Firma działa aż w 24 krajach i stawia bardzo nowoczesne stacje ładowania o mocy zazwyczaj 350 kW. To mocne ładowarki zapewniające bardzo szybkie uzupełnianie energii w naszym aucie elektrycznym.
Obecnie sieć posiada aż 2612 stacji w 517 lokalizacjach, z tym że rozwijając cały czas firmę w 73 kolejnych toczą się właśnie budowy nowych stacji.
Podróżując sporo po Europie bardzo często korzystam z ładowarek sieci IONITY. Tylko raz zdarzyło mi się aby stacja nie zadziałała. Na szczęście jest ich zawsze kilka w danej lokalizacji więc podpiąwszy samochód pod stację obok, bez problemu naładowałem swojego EV.
Ceny na IONITY w 2025 roku w Polsce
Czy jest tanio? Nie, na pierwszy rzuka oka nie jest nie jest ale sprawdźmy:
Najdroższa jest cena ładowania dla klientów niezarejestrowanych, czyli podjeżdżasz, nie jesteś klientem IONITY i chcesz się pierwszy raz naładować płacąc zbliżeniowo kartą.
- opłata to 3,5 zł za kWh dla klientów płacących kartą zbliżeniowo
Ale wystarczy, ze zainstalujesz aplikację IONITY i cena ładowania spada:
- opłata to 3,33 zł za kWh jeśli płacisz przez aplikację IONITY
Jednak jeśli ładujesz się częściej niż raz na miesiąc polecamy wykupienie abonamentu
- za 28,5 zł miesięcznie, cena 1 kWh spada do 2,5 zł
- za 51,5 zł miesięcznie, cena 1 kWh wynosi tylko 2,05 zł
Sprawdźmy kiedy opłaca się wykupić abonament i który z nich wybrać:
- Załóżmy, że jednorazowo chcemy doładować samochód o 50kWh
Wtedy całkowity koszt ładowania, razem z opłatami abonamentowymi wynosi:
Z tej prostej kalkulacji wynika, że jeśli ładujesz się na IONITY maksymalnie raz w miesiacu, to wystarczy najtańszy abonament za 28,5 zł aby całkowity koszt ładowania był najniższy. Jeśli ładujesz się częściej i zawsze jest to 50 kWh lub więcej, to najlepszym wyborem będzie taryfa Power.
ale zróbmy jeszcze kilka kalkulacji:
- Załóżmy, że jednorazowo chcemy doładować samochód tylko o 20kWh
Jeśli ładujecie się sporadycznie, raz w miesiącu, a w dodatku są to małe ilości prądu, to zdecydowanie nie opłaca Wam się kupować żadnego abonamentu. Lepiej zapłacić zbliżeniowo lub z aplikacji.
Nawet jeśli ładujecie się częściej ale doładowujecie tylko małe ilości energii, to dalej abonament nie jest super konieczny, ponieważ różnice w kosztach są niewielkie.
Zobaczcie też:
A jak wyglądają ceny w konkurencyjnych sieciach?