IONITY to wspólne przedsięwzięcie producentów samochodów BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG i Volkswagen Group wraz z Audi i Porsche, a także BlackRocks Climate Infrastructure Platform jako inwestor finansowy.


Firma działa aż w 24 krajach i stawia bardzo nowoczesne stacje ładowania o mocy zazwyczaj 350 kW. To mocne ładowarki zapewniające bardzo szybkie uzupełnianie energii w naszym aucie elektrycznym. 

Obecnie sieć posiada aż 2612 stacji w 517 lokalizacjach, z tym że rozwijając cały czas firmę w 73 kolejnych toczą się właśnie budowy nowych stacji.


Podróżując sporo po Europie bardzo często korzystam z ładowarek sieci IONITY. Tylko raz zdarzyło mi się aby stacja nie zadziałała. Na szczęście jest ich zawsze kilka w danej lokalizacji więc podpiąwszy samochód pod stację obok, bez problemu naładowałem swojego EV.


Ceny na IONITY w 2023 roku

Czy jest tanio? Nie, nie jest ale tak jak w przypadku innych operatorów, wszędzie dziś jest drogo... niestety!


Zazwyczaj normalna cena na stacjach IONITY to 0, 69 lub 0,79 euro za 1 kWh. Daje nam to kwoty rzędu 3,20-3,50 zł za kWh. To dużo. Rachunek można obniżyć używając opcji nazwanej przez  firmę IONITY PASSPORT


To swego rodzaju abonament miesięczny, który nie jest zbyt wysoki, bo wynosi około 12 euro miesięcznie (53 złote), jednak wtedy mamy niższą stawkę za kWh na stacjach firmy. 


Zniżka ta wynosi 0,20 euro za kWh, tak więc przy abonamencie zapłacimy w zależności od kraju około 2,18-2,62 złotego za 1 kWh.


To znacznie taniej, choć dla nas Polaków wciąż drogo. Niestety nasza średnia krajowa nie pozwala szaleć na europejskich stacjach tak bardzo jak zarobki w krajach Unii, tej bogatszej Unii, jak Francja, Niemcy, Włochy czy choćby Holandia. No cóż, jest jak jest i nie mamy na to wpływu, możemy co najwyżej zapoznać się z ofertą takich operatorów jak IONITY, dzięki którym choć raz w roku w czasie wakacji bez problemów odbędziemy długą podróż po europejskich szlakach.


A jak wyglądają ceny w konkurencyjnych sieciach?