IONITY to wspólne przedsięwzięcie producentów samochodów BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG i Volkswagen Group wraz z Audi i Porsche, a także BlackRocks Climate Infrastructure Platform jako inwestor finansowy.


Firma działa aż w 24 krajach i stawia bardzo nowoczesne stacje ładowania o mocy zazwyczaj 350 kW. To mocne ładowarki zapewniające bardzo szybkie uzupełnianie energii w naszym aucie elektrycznym. 

Obecnie sieć posiada aż 2612 stacji w 517 lokalizacjach, z tym że rozwijając cały czas firmę w 73 kolejnych toczą się właśnie budowy nowych stacji.


Podróżując sporo po Europie bardzo często korzystam z ładowarek sieci IONITY. Tylko raz zdarzyło mi się aby stacja nie zadziałała. Na szczęście jest ich zawsze kilka w danej lokalizacji więc podpiąwszy samochód pod stację obok, bez problemu naładowałem swojego EV.


Ceny na IONITY w 2025 roku w Polsce


Czy jest tanio? Nie, na pierwszy rzuka oka nie jest nie jest ale sprawdźmy:


Najdroższa jest cena ładowania dla klientów niezarejestrowanych, czyli podjeżdżasz, nie jesteś klientem IONITY i chcesz się pierwszy raz naładować płacąc zbliżeniowo kartą. 

  • opłata to 3,5 zł za kWh dla klientów płacących kartą zbliżeniowo

Ale wystarczy, ze zainstalujesz aplikację IONITY i cena ładowania spada:

  • opłata to 3,33 zł za kWh jeśli płacisz przez aplikację IONITY

Jednak jeśli ładujesz się częściej niż raz na miesiąc polecamy wykupienie abonamentu 

  • za 28,5 zł miesięcznie, cena 1 kWh spada do 2,5 zł
  • za 51,5 zł miesięcznie, cena 1 kWh wynosi tylko 2,05 zł


Sprawdźmy kiedy opłaca się wykupić abonament i który z nich wybrać:


  • Załóżmy, że jednorazowo chcemy doładować samochód o 50kWh

Wtedy całkowity koszt ładowania, razem z opłatami abonamentowymi wynosi:

Z tej prostej kalkulacji wynika, że jeśli ładujesz się na IONITY maksymalnie raz w miesiacu, to wystarczy najtańszy abonament za 28,5 zł aby całkowity koszt ładowania był najniższy. Jeśli ładujesz się częściej i zawsze jest to 50 kWh lub więcej, to najlepszym wyborem będzie taryfa Power. 


ale zróbmy jeszcze kilka kalkulacji:

  • Załóżmy, że jednorazowo chcemy doładować samochód tylko o 20kWh

Jeśli ładujecie się sporadycznie, raz w miesiącu, a w dodatku są to małe ilości prądu, to zdecydowanie nie opłaca Wam się kupować żadnego abonamentu. Lepiej zapłacić zbliżeniowo lub z aplikacji. 

Nawet jeśli ładujecie się częściej ale doładowujecie tylko małe ilości energii, to dalej abonament nie jest super konieczny, ponieważ różnice w kosztach są niewielkie. 


Zobaczcie też: 


A jak wyglądają ceny w konkurencyjnych sieciach?