-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło.
Ceny ładowania Tesla Supercharger na 2024 rok
Tesla, która w całej Europie zmienia ceny na swoich stacjach Supercharger, a konkretniej mówiąc, ceny te obniża i to dość sporo. Ceny w Niemczech spadły aż o 25%, z 52 i 59 centów za kWh do 40 i 44 centów za kWh. Podobne zmiany zaszły w Holandii, gdzie ceny spadły z 42-45 centów za kWh do 33-37 centów za kWh. Różnica bierze się z różnych stawek godzinowych stosowanych przez Teslę. Najdrożej jest od 16:00 do 20:00, poza tymi godzinami stawka za ładowanie jest niższa.
Cena ładowania na stacji Supercharger w Polsce
Nowa cena za 1kWh w Polsce to:
- 1,80 zł w szczycie
- 1,60 zł poza szczytem
Nowy Cennik Supercharger 2023 w Europie
Jeśli chodzi o kierunki najbardziej przez Polaków uczęszczane to ceny kształtują się obecnie następująco:
- Czechy - 1,51 zł i 1,67 zł, w zależności od godziny ładowania
- Austria - 1,85 zł i 1,67 zł
- Włochy - 2,16 zł i 1,94 zł
- Francja - 1,36 zł (w najniższej znalezionej cenie, zależy od regionu, jednak różnice to zaledwie 1-2 eurocenty) zł i 1,63 zł w stawce najwyższej, naprawdę niskie stawki, Francuzi to szczęściarze...
- Chorwacja - 1,76 zł i 1,94 zł
- Holandia - 1,19 zł i 1,76 zł w opcji najwyższej opłaty w szczycie, kolejni szczęśliwcy po Francuzach...
- Niemcy - tu ciekawa sytuacja w zależności od regionu ceny się wahają, wyższe od 1,89 zł do 2,07 zł w opcji ładowania w szczycie i 1,63 zł do 1,85 zł poza szczytem czyli nie w godzinach 16:00-20:00, tylko poza nimi.
- Portugalia - tu mamy zakres od 1,45 zł do 1,81 zł.
- Hiszpania - tutaj ceny to zakres 1,58 zł do 1,76 zł
Skandynawia też ma zróżnicowane i to mocno stawki za ładowanie na SuC.
- Szwecja na przykład to kwoty 1,53 zł do 1,86 zł.
- Norwegia to kwoty SZOK od 0,79 zł na przykład na SuC w Trondheim (dokładnie 2,05 korony norweskiej poza szczytem, przy obecnym kursie to najniższa cena w całej Europie) do 1,81 zł w szczycie, jednak tu również mamy zależności ceny od regionu kraju. Zdecydowanie drożej zapłacimy w okolicy Oslo i generalnie na południu Norwegii.
Tak więc Superchargery potaniały znacząco, nawet o 25%w miesiącu maju obecnego roku, oraz dodatkowe nawet 15% w niektórych krajach w lipcu w stosunku do poprzednich cen. Na cenę ma również wpływ, oczywiście dla nas Polaków, kurs euro i innych walut, które dzięki mocnemu złotemu są dla nas atrakcyjne. Co za tym idzie podróż Teslą stała się tańsza i przyjemniejsza jeśli chodzi o koszty.
Ceny podróżowania po Europie
Jeśli chodzi o podróżowanie po Europie, przed zbliżającymi się wakacjami to jest to bardzo dobra wiadomość dla użytkowników Tesli. Średnia cena za ładowanie to około 1,68 złotego. Możemy więc przyjąć, że jadąc na przykład Modelem Y lub 3, które osiągają średnie zużycie na poziomie 17,5 kWh na 100 km, i robiąc podczas całej podróży na przykład 4000 km, nasz całkowity koszt "paliwa" zamknie się w kwocie około 1200 zł. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że benzyna czy olej napędowy często na stacjach przy autostradach to koszt nawet 2 euro za litr, takie ceny widziałem osobiście na stacjach w Niemczech i Austrii, jakieś 2 miesiące temu jadąc nad jezioro Garda, czy dwa tygodnie temu kiedy odwiedziliśmy słoneczną Apulię.
Co jest tańsze - jazda elektrykiem czy samochodem spalinowym?
Porównując te ceny, jadąc autem o dość dużej mocy, na przykład Volvo S60 4x4, o mocy 250 koni, które na autostradzie zadowala się 8 litrami benzyny bezołowiowej nasz koszt podróży wzrośnie aż do prawie 2900 złotych. Dość drogo. Oczywiście pomijam sytuację jazdy na LPG, czy dieslem o mocy 100 koni mechanicznych, bo to żadne porównanie. Wiadomo, że w takich autach koszt będzie niższy, jednak przyjąłem do wyliczenia pewien standard i dość dużą moc aut. Dlatego porównuję mocne auto spalinowe i mocne auto elektryczne. Choć zaznaczyć trzeba że trójka czy Y i tak będą dysponowały prawie dwa razy większą mocą niż wspomniane przeze mnie Volvo. Nie chce jednak iść w skrajności i brać benzyny o mocy 400 koni, bo ta spaliłaby jeszcze więcej na autostradzie a koszt zapewne by nas przeraził, tak więc pozostaje przy poczciwym Volvo, jest to poza tym dość popularne i lubiane auto spalinowe.
Jak widać przy obecnych stawkach na Superchargerach podróżowanie staje się zdecydowanie przyjemniejsze i nie obciąża już tak kieszeni jak to miało miejsce jeszcze kilka miesięcy temu. Czekamy jednak kiedy takie gwiazdy naszego rynku jak Orlen czy GreenWay zdecydują się obniżyć swoje ceny, bo to co mają obecnie na swoich ładowarkach to absolutny drenaż naszych kieszeni...
A jak wyglądają ceny w konkurencyjnych sieciach?
- Cennik GreenWay
- Cennik IONITY
Galeria zdjęć
Komentarze