Tesla chce zainwestować w Indiach 2 miliardy dolarów

Rozmowy rozpoczną się już za chwilę. Do Indii ma polecieć sam Elon Musk, ale oprócz niego na pokład wsiądą poszukiwacze gruntów, czyli zespół Tesli zajmujący się poszukiwaniem odpowiedniego miejsca pod fabrykę firmy
Fot. “Obraz użyty na podstawie licencji od Shutterstock.com”
Data publikacji: 2024-04-11 Fot. “Obraz użyty na podstawie licencji od Shutterstock.com”
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-11

Rozumiem, że Tesla chce się rozwijać i zdobywać nowe rynki (jak ten w Indiach), jednak ostatnie wyniki jasno pokazują, że trzeba zachować ostrożność w inwestycjach. Zrozumieli to inni uczestnicy rynku, a wyłamuje się konwenansom jak zwykle Tesla. Czy Musk i spółka są aż tak pewni siebie i swoich aut, że wydadzą w Indiach kolejne miliardy dolarów, aby produkować jeszcze więcej elektrycznych aut?

Tesla rozważa utworzenie spółki joint venture z Reliance, największym indyjskim konglomeratem. Reliance pomogłoby Tesli zbudować zakład produkcyjny i infrastrukturę pojazdów elektrycznych w Indiach. 
Elon Musk spotka się z premierem Modim 22 kwietnia 2024 r. w New Delhi w Indiach. Oczekuje się, że po wizycie Musk ogłosi więcej szczegółów na temat potencjalnej fabryki Tesli w Indiach i inwestycji firmy w tym kraju. 


Tesla szuka:


Według doniesień Tesla bada potencjalne lokalizacje pod zakład produkcyjny w Indiach. Oczekuje się, że oprócz Muska do Indii wyleci cały zespół Tesli, aby kontynuować poszukiwania lokalizacji. Obecnie Tesla rzekomo wskazała lokalizacje w Gujarat i Maharashtra. 
Oczekuje się, że Tesla ogłosi w Indiach inwestycję o wartości 2 miliardów dolarów, która zostanie przeznaczona na gigafabrykę i inne obszary wspierające pojazdy elektryczne (może to być sieć Supercharger). Inwestycja jest zgodna z nową polityką indyjskiego rządu dotyczącą pojazdów elektrycznych, która zapewnia korzyści firmom, które zainwestują w tym kraju co najmniej 500 milionów dolarów. Firmy, które zdecydują się na inwestycję w Indiach, muszą w ciągu trzech lat zbudować w tym kraju zakłady produkcyjne i rozpocząć krajową produkcję pojazdów elektrycznych. 


Indie zaczynają promować auta na prąd:


Nowa polityka Indii dotycząca pojazdów elektrycznych obejmuje kilka innych wymagań. 
Jednak korzyści zdają się przewyższać wydatki, nawet tak wysokie. Firmy, które zainwestują 800 milionów dolarów w Indiach, będą mogły importować do 8000 pojazdów elektrycznych rocznie po obniżonej stawce cła importowego wynoszącej 15%. Giga Berlin produkuje już pojazdy z kierownicą po prawej stronie (RHD) dla Indii, co sugeruje, że Tesla jest pewna inwestycji w tym kraju. 
To byłyby kolejne wielkie pieniądze wydane przez Teslę na rozbudowę swoich fabryk. Firma ma już kilka wielkich zakładów, jednak jak widać celuje w kolejną Giga.

Amerykański producent musi mieć swoje przemyślenia na temat rozwoju rynku EV, a może nawet wie coś, czego nie wiedzą inni producenci, zdający się czaić, jeśli chodzi o inwestowanie w rozwój EV.





Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Tesla Model X 90D Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 02.07.2023
Przejechałem tym samochodem ok 80 000 km w 3 lata więc mam troche doświadczenia. Plusy to - przestrzeń wewnątrz, w wersji 7 miejscowej naprawdę jest to 7 pełnych miejsc! - pojemność bagażników - jest full miejsca. - super widoczność dla kierowcy i pozycja za kierownicą dużo lepsza niż w Modelu S - bajeranckie falcony, które nie sprawiały problemów Minusów było kilka. Po kilkunastu tys. km wymieniałem łącznik stabilizatora, przy 40 tys km wahacz. Do tego standardowo dla tych modeli wymieniane były półośki. Przez trzy lata może dołożyłem do tego samochodu 2 tyś zł, ponieważ większość usterek była zrobiona na gwarancji. Jeśli ktoś kupuje używane Modele X, to po pierwsze niech zwróci uwagę czy przy przyspieszaniu nie są odczuwalne wibracje i hałas. Jeśli tak, to niezbędna jest wymiana półosi. To prosty temat, koszt ok 2 tys zł.
zobacz całą opinię

Tesla Model X 90D

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.0s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
415
Wszystkie dane Tesla Model X 90D

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla