Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne SAMOCHODY ELEKTRYCZNE TESLA

Tesla Roadster 2.0 lepszy pod każdym względem…

przez Mariusz Majkut
18 stycznia 2023
w Bez kategorii
Czas czytania: 4 min
0
Tesla Roadster 2.0 lepszy pod każdym względem…

Czy trzeba będzie mieć ukończony specjalny kurs aby jeździć Roadsterem nowej generacji?

To co 5 lat temu pokazała Tesla, czyli nową odsłonę Roadstera, już to robiło wielkie wrażenie i rozbudzało emocje. Jednak minęło pięć lat, technologia poszła do przodu, a to co miał osiągnąć Roadster, bez problemu osiąga obecnie rodzinna limuzyna, czyli Model S Plaid. 1020 konny potwór, którym jednocześnie możemy bić rekordy w wyścigach na ćwierć mili, a potem zawozić pociechy do szkoły. To zwykły rodzinny sedan, jak go określa Tesla, choć tak naprawdę sedanem nie jest. Jeśli chodzi o nazewnictwo to bardzo typowy liftback z wysoko unoszoną i bardzo wygodną tylną klapą, która odsłania wielką przestrzeń tylnego bagażnika.

Zobacz również

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Musk chwali nowego Cybertrucka…

Konkurencja gra dla Tesli…

Ale miało być o Roadsterze…

Wracając do Roadstera, to co miał robić, a było to w 2017 roku, było niesamowite, robi dziś rodzinne auto. Tak więc, jak powiedział w wywiadzie Franz von Holzhausen, nowy Roadster nie leżał na półce a był przez cały czas poprawiany, usprawniany i podkręcany. W taki sposób aby przebić wszystko co jeździ po naszych drogach. Będzie więc wielki zasięg, być może na poziomie 1000 lub nawet 1200 km na jednym ładowaniu, ale realnie, nie tylko według normy. Będzie ogromna moc, można przypuszczać, że nie skończy się na 1200 koniach, być może, choć to tylko spekulacje Tesla pokusi się o zabójczą konstrukcję trzysilnikową generującą moce rzędu 1500-1600 koni mechanicznych. Co do baterii, przez 5 lat się wiele działo, więc może się okazać, że 180 kWh baterii 4680 może zapewnić nam zasięg rzędu minimum 1000 km, być moze więcej. Będzie to zależało od wydajności całego zespołu napędowego.

Jak szybki będzie nowy Roadster?

Tu aż boję się spekulować, ale jeśli Tesla pójdzie w kierunku wyścigu z innymi firmami i super samochodami takimi jak np Rimac, może się okazać że 1,2 sekundy do setki może być całkiem realnym wynikiem. Obawiałbym się również wyniku niższego czyli oscylującego wokół 1 sekundy. Podyktowane jest to prostą przyczyną, takie przyspieszenie byłoby niebezpieczne dla normalnego użytkownika auta. Poza tym producenci opon musieliby stanąć na wysokości zadania aby produkować opony które wytrzymają taki moment obrotowy i tak zwariowane przyspieszanie od 0 do 100 km/h.

Ma to również bezpośrednie przełożenie na siły przeciążenia działające na nasz organizm. Zostało to zmierzone w przypadku aut Dragster. Na przykład najszybszy z nich może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 0,4 sekundy. W efekcie okazuje się, że to przyspieszenie powoduje przeciążenie wnętrza auta w tym również kierowcy równe 7,08 g. A to może być dla niektórych osób zabójcze. Większość zdrowych osób będzie tylko oszołomiona lub straci przytomność. Jednak osoby którym na co dzień doskwierają różne choroby i dolegliwości mogą nie przeżyć takiego przeciążenia, jeśli oczywiście będą na nie nastawione odpowiednio długo. Kolejnym przykładem w którym zmierzono przeciążenie była Tesla Model S, nie określono dokładnie wersji ale zaznaczono, że auto ma przyspieszenie na poziomie 2,5 sekundy do 100 km/h. Tutaj przeciążenie jest równe 1,13 g, a to przecież tylko zwykłe elektryczne auto rodzinne.

Czy Roadster będzie tak szybki jak Dragstery? Wyścig trwa, ale gdzie przebiega granica bezpieczeństwa?

Jakie przeciążenie jest śmiertelne?

Przeciążenia wynoszące więcej niż 10 g można znieść najwyżej przez ułamki sekundy. Łatwo dochodzi wtedy do uszkodzenia narządów wewnętrznych, a zwłaszcza niedotlenionego mózgu. Gdy licznik pokazuje więcej niż 12 g, ustaje praca serca. Przy stałym przeciążeniu 35 g ludzkie ciało może zostać rozerwane. Nie ma żartów…

Roadster, tu lepiej nie pomylić pedałów przyspieszenia i hamulca…

Nie to żebym was straszył ale w aucie typu nowy Roadster, który będzie miał przeogromną moc, lepiej nie pomylić się i nie wcisnąć pedału przyspieszenia zamiast hamulca. To niestety zdarza się szczególnie w USA stosunkowo dość często. Dziwne bo tam jeżdżą praktycznie same automaty, kierowcy mają więc do wyboru zaledwie dwa pedały w aucie, a i tak je mylą. Taka pomyłka może być bardzo kosztowna, może nas kosztować rozbicie auta która nie kosztuje mało, ale co gorsze może nas to kosztować utratę zdrowia a nawet życia. Auto które rozpędzi się przy takiej pomyłce do 100 km/h w ciągu 1 sekundy, nie dla wszystkich będzie bezpieczne w użytkowaniu. Nie wspomnę już o prędkości maksymalnej, którą projektanci i inżynierowi Tesli podkręcili w tym modelu do 400 km/h. Wariactwo…

Tesla Roadster 2.0 jak jest często określana będzie autem niszowym. Z ceną na poziomie 200-250 tysięcy dolarów, nie każdego chętnego będzie stać na takie auto. Będzie jednak spora grupa, która na pewno zechce zasiąść za kierownicą nowego Roadstera. To auto budzi wielkie emocje a kosztując ułamek tego co inne hiper samochody, typu Bugatti, czy Ferrari, będzie w stanie złoić im tyłek w każdym wyścigu… Czekamy z niecierpliwością!

Grafiki z: Wikipedia, Insideeves.com

Tagi: ChargingRoadsterTeslaTesla Roadster
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

przez Mariusz Majkut
2 lutego 2023
Musk chwali nowego Cybertrucka…
TESLA

Musk chwali nowego Cybertrucka…

przez Mariusz Majkut
1 lutego 2023
Konkurencja gra dla Tesli…
NISSAN

Konkurencja gra dla Tesli…

przez Mariusz Majkut
31 stycznia 2023
Kolejne obniżki w Tesli…
Tesla Model S

Kolejne obniżki w Tesli…

przez Mariusz Majkut
31 stycznia 2023
2 miliony aut Tesli w 2023 roku?
TESLA

2 miliony aut Tesli w 2023 roku?

przez Mariusz Majkut
31 stycznia 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

19 września 2022
Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

28 listopada 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

2 lutego 2023
Musk chwali nowego Cybertrucka…

Musk chwali nowego Cybertrucka…

1 lutego 2023
Konkurencja gra dla Tesli…

Konkurencja gra dla Tesli…

31 stycznia 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (25)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (8)
  • Ładowanie EV (57)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (6)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (219)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (144)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (47)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (30)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 audi e-tron sportback 55 Audi EV Autoplot BYD ceny Tesli Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Volkswagen Włochy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.