Test - Kia EV9, czyli co potrafi wielki Koreańczyk?

Zrobię tym autem jakiś 1000 km, co wystarczy aby wyrobić sobie zdanie na temat tego nowego elektrycznego modelu od koreańskiego producenta.
Test - Kia EV9, czyli co potrafi wielki Koreańczyk? - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-01-26
Mario

Mario

Data dodania: 2024-01-26

Kia wypuściła niedawno na rynek nowe elektryczne auto.
Auto wielkie i to dosłownie. Kiedy je odbierałem, aby przetestować Kię w zimowych warunkach po prostu oniemiałem.
Wiedziałem, że dziewiątka jest duża, jednak widok na żywo robi zupełnie inne wrażenie.

Nowa Kia jest naszpikowana nowymi technologiami, ma dwukolorowe oświetlenie led nastrojowo podświetlające wnętrze auta.

Oświetlenie jest bardzo przyjemne, szczególnie kiedy jedziemy wieczorem. Gadżet, ale robi bardzo pozytywne wrażenie.


Nie ma tu małych rzeczy... wręcz przeciwnie:


EV9 jest bardzo dobrze wyciszona i można sobie jechać w ciszy słuchając ulubionych kawałków. 
Mamy tu wielkie koła, właściwie wszystko tu jest wielkie:
Samo auto, koła, siedzenia, miejsce wewnątrz itd., itd.
Zamysł, który przyświecał projektantom był jeden. Ma być luksusowo, wygodnie i z rozmachem. I faktycznie tak to wygląda.


Fotele rozpieszczają:


Mamy masaże w kilku odmianach w fotelu kierowcy (w fotelu pasażera jeszcze nie znalazłem, będę szukał😊)

Mamy bardzo dużo ustawień tychże foteli, mamy ich podgrzewanie oraz wentylację. 
Ekran główny ciągnie się od kierownicy aż do połowy pojazdu, ma dobry kontrast a obraz jest wyraźny. Łapie jednak minimalne opóźnienie w reakcji na dotyk.
Co mi się podoba w tym aucie, to właśnie przestrzeń. Mamy w Kii EV9 wersje 6 oraz 7 osobowe, jednak po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń, bagażnik po prostu rośnie w oczach. Jest ogromny a wymiary możecie zobaczyć poniżej.

W takim bagażniku można zmieścić naprawdę sporo bagaży, choć jest on nieco płytki, powierzchniowo naprawdę wymiata, jeśli mogę użyć takiego stwierdzenia.


Cały test tego auta na przestrzeni około 1000 kilometrów podzielę na części, ponieważ danych do przeliczenia i zaprezentowania jest naprawdę sporo. W kolejnych częściach dowiecie się jak auto zachowuje się na szybkich trasach wliczając w to nasze autostrady, a konkretnie odcinek Rzeszów-Kraków. Dowiecie się jaka jest cena tych wielkich koreańskich aut, oraz ile prądu zużywają jadąc wcale nie tak szybko (pogoda była wręcz fatalna, porywisty wiatr oraz deszcze, praktycznie non stop).


Wracając do samego auta, to jazda nim jest naprawdę przyjemnością, ale… musimy się do pewnych rzeczy przyzwyczaić. Przede wszystkim siedzi się tu bardzo wysoko. Można obniżyć sobie nieco położenie fotela, co i tak nie zmienia faktu ze auto jest bardzo wysokie.

Co mi trochę przeszkadzało w czasie jazdy to ogromna maska widoczna w przedniej szybie. Ale niektóre osoby są przyzwyczajone do takiego widoku, bo nie jest to domeną tylko tego modelu koreańskiego producenta.

Jeśli chodzi o samą jazdę to zawieszenie jest bardzo komfortowe, dobrze wytłumia nierówności i wszelkie dziury, których nie brakuje. Pomagają w tym na pewno wielkiej opony, które doskonale radzą sobie z takimi przeszkodami.


Jak jeździ Kia EV9?


Układ kierowniczy jest dość czuły i reaguje na nasze najmniejsze ruchy kołem kierownicy. Opcja autopilota w wykonaniu Kii nieco myszkuje według mnie, jakby szukała lewego i prawego pasa na jezdni. Można to wyczuć na minimalnych ruchach kierownicy. Nie jest to jednak jazda slalomem, a bardziej minimalne ruchy w lewo i prawo. Po zmianie pasa nasz „wspomagacz jazdy” znów się aktywuje, nie trzeba więc nić wciskać ani klikać. Tak powinna działać ta funkcja w każdym aucie.


Auto ma dużą baterię, bo jest to aż 100 kWh (prawie), i wydawałoby się, że to marzenie każdego elektro maniaka. Jednak pamiętajmy o tym, jak duży jest ten samochód oraz ile waży. To zdecydowanie rewiduje nasze oczekiwania co do zasięgu. 
Mamy więc naprawdę komfortowe auto, jednak obraz całości może zaburzyć zużycie energii, szczególnie podczas zimy i jazdy z prędkościami wahającymi się między 120 a 140 km/h.
Jednak więcej i bardziej szczegółowo na ten temat w kolejnych tekstach.


Jak się prezentuje EV9 możecie zobaczyć w naszej galerii. To naprawdę kawał auta.

Auto udostępniła firma:

KIA Lublin Technotop, mieszcząca się pod adresem:

Kalinówka 43A
21-040 Lublin

Możecie tam zamówić elektryki marki Kia, przejechać się nimi, lub po prostu pogadać na ten temat z ekipą firmy Technotop. Na pewno doradzą Wam optymalne rozwiązania jeśli chodzi o EV.

https://www.kia.com/pl/dealers/technotop/modele/ev9/prezentacja/


Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Kia EV9 99,8 kWh AWD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 19.09.2023
Nadchodzi nowy uniwersalny samochód. Super!

Ostatnie komentarze

Kia EV9 99,8 kWh AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.3s
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Kia EV9 99,8 kWh AWD

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Daniel Grzyb przetestował wielką Kię EV9.

Znamy się z Danielem i szanujemy swoją pracę. Udało mu się dorwać EV9, czyli wielkiego elektryka od Koreańczyków. Jakie są jego wrażenia z t
TeslaKlubPolska

W Klubie OtoEV.pl od 9 miesięcy

Modele producenta KIA