Transformacja salonów sprzedaży...

Transformacja salonów sprzedaży... - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-03-24
Mario

Mario

Data dodania: 2023-03-24

Świat się zmienia, ten motoryzacyjny. Wraz z nim transformację przechodzą dealerzy różnych marek aut. Dziś praktycznie wszyscy producenci mają w swojej ofercie pełne elektryki.

Niedawno byłem z wizytą w lubelskim salonie firmy Technotop, dealera firmy Kia. Mają oni w swojej ofercie auta elektryczne jak model Niro EV, czy bardzo dobrze przyjęty przez rynek EV6.

Co mnie zaciekawiło to to, jak firma naciska na przekształcenie się i dostosowanie do tego aby powoli przechodzić na sprzedaż EV, kosztem ICE. Wiemy, że oprócz przepisów, które nieważne czy w 2035 czy później, w końcu wejdą w życie i zakaz sprzedaży spalinowych aut stanie się faktem, ważne jest to że zmienia się nasze myślenie na temat szeroko pojętej motoryzacji.

Ludzie coraz częściej wybierają auta elektryczne, często nie mając na ich temat wiedzy. Przed firmami takimi jak Technotop są dwa najważniejsze zadania. Pierwsze to to co już się dzieje akurat w tej firmie, czyli dostosowanie swojego salonu sprzedaży oraz serwisu do nowości jakimi są auta BEV. Drugie, może nawet cięższe zadanie, to wiedza. Szeroko pojęta wiedza na temat elektromobilności.

Technotop z tym pierwszym radzi sobie bardzo dobrze. Część stacji do ładowania elektryków już jest zamontowana, reszta niedługo będzie. Dość ciekawa i nieoczywista jest stylistyka ładowarek AC, które w zupełności wystarczą do codziennej działalności firmy. Co ważniejsze cieszy ich liczba. Na dziś jest ich kilka, ale plan przewiduje sztuk kilkanaście. To dobry kierunek, taki plan powinien realizować każdy sprzedawca elektryków, który poważnie myśli o swoim biznesie.

Widziałem już salony sprzedaży które założyły sobie jedną stację do ładowania EV i uznały, że są przygotowane do tematu. To błąd. Firma musi mieć odpowiednie zasoby, odpowiednią ilość sprzętu i odpowiedni poziom wiedzy, aby móc sprzedawać elektryki. W Technotop, zdaje się mają wszystko co niezbędne, aby odnieść sukces, ale przede wszystkim mają zapał i pozytywne nastawienie do tego biznesu. Nie ma bowiem nic gorszego, jak pracownicy pracujący "za karę". Temat znany zapewne nam wszystkim, niekoniecznie z salonu samochodowego. To zdarza się nawet w zwykłym sklepie na zakupach. W takim przypadku nie złapiemy wspólnego języka z pracownikiem takiej firmy. Tu jest dobrze! Miła obsługa, konkretna, mająca wiedzę. Oczywiście można ją poszerzyć, wtedy byłoby jeszcze lepiej.

Elektromobilność to niełatwy temat, a pamiętajmy, że wiedzą na poziomie minimum, na temat EV, może się pochwalić około 5% ludzi w tym kraju. Dlatego niezmierne ważne jest to, aby sprzedawcy aut w salonach różnych marek, mieli niezbędną wiedzę, powalającą opowiedzieć o danym aucie, ale również zaprezentować jego wszystkie wady i zalety. Tak, dobrze widzicie, wady. Nie można ich przemilczeć. Klient musi być poinformowany rzetelnie o produkcie który chce nabyć. Inaczej mogą wyniknąć z tego kłopoty.

Szkolenie pracowników to klucz do sukcesu, szczególnie w zakresie aut o napędzie bateryjnym. Pojęcia takie jak architektura baterii, 400V, 800V, moc ładowarki pokładowej, prąd AC i DC, kW i kWh, jakże często mylone ze sobą. A to zaledwie wierzchołek góry wiedzy na temat EV. Sprzedawca musi umieć opowiedzieć historię o swoim produkcie, jeżeli chce aby klient go zakupił i przede wszystkim był zadowolony. Obalanie mitów jak to że auto EV jest nie ekologiczne, czy że nie da się nim jeździć po Europie i nadaje się do jeżdżenia tylko "wokół komina" jak mawiają krytycy EV. Cóż, te wszystkie mity mogę obalić w 5 minut, jeśli tylko będę miał okazję porozmawiać z klientem, jednak do tego trzeba mieć wiedzę i to dość sporą. Takimi trochę EV freakami muszą się okazać sprzedawcy elektryków w salonach.

Czy można się tego nauczyć? Zdobyć całą niezbędną wiedzę? Oczywiście że tak. Szkolenie pracowników to pierwszy krok. Drugi to wsadzić ich w auto EV i kazać jeździć jak najwięcej. Nic nie zmienia punktu widzenia jak własne doświadczenie. W tym biznesie jest ono bezcenne.

Będę z zaciekawieniem obserwował lubelski Technotop i ich drogę ku elektromobilności. Obrali właściwy kierunek i widać w tym starania i zapał, a to już połowa sukcesu. Poza tym mają naprawdę ciekawe auta EV, a niedługo trafi do nich zupełnie nowa konstrukcja firmy Kia. Wielkie i przestronne EV9. Mam nadzieje że uda mi się go zobaczyć i przetestować w warunkach drogowych. To bardzo ciekawe auto...

Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Kia Niro EV 65 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 12.07.2023
Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu. Dość przestronne z całkiem sporym bagażnikiem. Dobrze wyciszone. W mieście auto ma dobry zasięg. Myślę że reklamowane 460 km można osiągnąć, natomiast w trasie niestety nie jest już tak różowo. Bateria powinna być ciut większa niż ta zastosowana przez Kia. Jadąc w trasie nie udało mi się na szybkich stacjach osiągnąć mocy większej niż 68 kW. To zdecydowanie słaby wynik. Kia powinna dać możliwość szybkiego ładowania o mocy co najmniej 150 kW. Wtedy ten model nadawałby się również na dłuższe trasy a nie tylko do miasta, gdzie notabene sprawuje się bardzo dobrze.
zobacz całą opinię

Karolina

Data dodania: 23.05.2023
Ładny kolor :)

Ostatnie komentarze

Panie Kamilu czemu nie usunął pan Elbląga. ... 14.05.2024

Kia Niro EV 65 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.8s
Prędkość maksymalna
167 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
472 km
Wszystkie dane Kia Niro EV 65 kWh

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA