Volkswagen R rozwinie się jako samodzielna marka pojazdów elektrycznych

Golf R32 zapoczątkował erę emocjonujących wariantów „R” w portfolio Volkswagena. Przez lata gama rozszerzała się o modele takie jak Passat R w wersji sedan/kombi, dynamiczne Scirocco R czy Polo R WRC. W ostatniej dekadzie litera „R” zdobiła również sportowe wersje modeli Arteon, T-Roc, Tiguan oraz Touareg.
Fot. AR Pictures / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-28 Fot. AR Pictures / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-28

Volkswagen zdecydował się uniezależnić linię „R”, innymi słowy: przekształcić ją w samodzielną markę. Ta strategiczna zmiana rozpoczęła się już kilka lat temu, w 2020 roku, kiedy R wyodrębniono jako jednostkę biznesową.  


Nowa era, nowe możliwości


VW nie ustaje w poszukiwaniach innowacji, zwłaszcza na polu elektryfikacji. To Touareg R wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in zainicjował ten proces. Volkswagen zapowiada, że w ofercie R pojawią się elektryczne modele wyczynowe, co jest naturalną ewolucją w kierunku zrównoważonej motoryzacji.


Jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń dla fanów marki będzie otwarcie sekcji Volkswagena R w parku tematycznym Autostadt w Wolfsburgu latem tego roku. Na powierzchni 1076 stóp kwadratowych entuzjaści będą mogli podziwiać samochody koncepcyjne oraz limitowane serie modeli R.


Rekordowe osiągnięcia


Marka R odnosi lepsze wyniki niż kiedykolwiek, z rekordową produkcją sięgającą ponad 35 000 samochodów w 2023 roku. Od 2002 roku Volkswagen sprzedał ponad 300 000 pojazdów ze znaczkiem R.  


Firma zapowiedziała, że dziewiąta generacja Golfa będzie w pełni elektryczna. Tak więc, wszystko wskazuje na to, że to Golf R nowej generacji zapoczątkuje kolejny rozdział tej sportowej linii. Chociaż z oczywistych względów stawiają na „elektryka”, to Volkswagen niezbyt chętnie dostosowuje się do zazielenienia transportu, a konkretnie: ciążą mu kary, które będą mogły zostać nałożone w związku z niespełnieniem ostrzejszych limitów emisji CO2 ustalonych przez Unię Europejską.


Ewolucja linii Volkswagen R od Golfa R32 do statusu samodzielnej marki z pawilonem w Autostadt i planami elektryfikacji floty potwierdza silną pozycję sportowych wersji aut w sercach entuzjastów motoryzacji na świecie.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Volkswagen Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Volkswagen ID Buzz Pro Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 13.03.2024
Mam od 3 miesięcy i jestem bardzo zadowolony - przerósł moje oczekiwania :) Zrobiło się cieplej i spalania w graniach 20 - 24 kWh
zobacz całą opinię

Max

Data dodania: 12.12.2023
Wygląd a'la Scooby Doo i wszyscy od razu go lubią. Mi też się to auto podoba. To zdecydowanie najlepszy Volkswagen EV. Może jest duży i ma zasięg jaki ma, ale przy tych rozmiarach nie ma się co dziwić że tyle zużywa. Za to mamy ogrom miejsca w środku. Można dużo w niego zapakować, lub nawet przewozić spore przedmioty jak meble. Do tego typu auta, które ma spore opory powietrza przydałaby się większa bateria. 100 lub nawet 120 kWh, dałoby zdecydowanie lepsze wyniki i więcej frajdy z jazdy. Ale ogólnie to bardzo fajny elektryk.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025

Volkswagen ID Buzz Pro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
10.2 s
Prędkość maksymalna
145 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
402 km
Wszystkie dane Volkswagen ID Buzz Pro

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Volkswagen ID Buzz - testy wersji Cargo i 5 osobowej pasażerskiej

Volkswagen ID Buzz występuje w wersji Cargo, czyli z fotelami tylko w przednim rzędzie, gdzie pozostała część to tzw. "paka" oraz w wersji 5 oso
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 1 miesiąca

Degradacja baterii w ID. BUZZ Volkswagena

Niezawodny Bjorn Nyland sprawdził jaką degradację ma bateria ID. BUZZA po zaledwie 6 miesiącach użytkowania. Zobaczcie sami.
TeslaKlubPolska

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 10 miesięcy

Modele producenta Volkswagen