Volkswagen R rozwinie się jako samodzielna marka pojazdów elektrycznych

Golf R32 zapoczątkował erę emocjonujących wariantów „R” w portfolio Volkswagena. Przez lata gama rozszerzała się o modele takie jak Passat R w wersji sedan/kombi, dynamiczne Scirocco R czy Polo R WRC. W ostatniej dekadzie litera „R” zdobiła również sportowe wersje modeli Arteon, T-Roc, Tiguan oraz Touareg.
Fot. AR Pictures / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-28 Fot. AR Pictures / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-28

Volkswagen zdecydował się uniezależnić linię „R”, innymi słowy: przekształcić ją w samodzielną markę. Ta strategiczna zmiana rozpoczęła się już kilka lat temu, w 2020 roku, kiedy R wyodrębniono jako jednostkę biznesową.  


Nowa era, nowe możliwości


VW nie ustaje w poszukiwaniach innowacji, zwłaszcza na polu elektryfikacji. To Touareg R wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in zainicjował ten proces. Volkswagen zapowiada, że w ofercie R pojawią się elektryczne modele wyczynowe, co jest naturalną ewolucją w kierunku zrównoważonej motoryzacji.


Jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń dla fanów marki będzie otwarcie sekcji Volkswagena R w parku tematycznym Autostadt w Wolfsburgu latem tego roku. Na powierzchni 1076 stóp kwadratowych entuzjaści będą mogli podziwiać samochody koncepcyjne oraz limitowane serie modeli R.


Rekordowe osiągnięcia


Marka R odnosi lepsze wyniki niż kiedykolwiek, z rekordową produkcją sięgającą ponad 35 000 samochodów w 2023 roku. Od 2002 roku Volkswagen sprzedał ponad 300 000 pojazdów ze znaczkiem R.  


Firma zapowiedziała, że dziewiąta generacja Golfa będzie w pełni elektryczna. Tak więc, wszystko wskazuje na to, że to Golf R nowej generacji zapoczątkuje kolejny rozdział tej sportowej linii. Chociaż z oczywistych względów stawiają na „elektryka”, to Volkswagen niezbyt chętnie dostosowuje się do zazielenienia transportu, a konkretnie: ciążą mu kary, które będą mogły zostać nałożone w związku z niespełnieniem ostrzejszych limitów emisji CO2 ustalonych przez Unię Europejską.


Ewolucja linii Volkswagen R od Golfa R32 do statusu samodzielnej marki z pawilonem w Autostadt i planami elektryfikacji floty potwierdza silną pozycję sportowych wersji aut w sercach entuzjastów motoryzacji na świecie.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Volkswagen

Opinie użytkowników Volkswagen e-Golf I Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 12.07.2023
Taki etap przejściowy pomiędzy spaliniakiem a elektrykiem.

Ostatnie komentarze

Volkswagen e-Golf I

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
10.4 sec
Prędkość maksymalna
140 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Volkswagen e-Golf I

Ostatnie pytania

Modele producenta Volkswagen