Volkswagen zapowiada produkcję ID.1 EV. Będzie taniej, ale czy równie dobrze?

Volkswagen zdecydowanie wie, jak przyciągnąć do siebie klientów. Tworząc nowego ID.1, skoncentrował się na mniej majętnych użytkownikach. W końcu od zawsze miał to być „samochód dla ludu”.
Fot. kaskip / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-17 Fot. kaskip / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-17

Wielu z nas z ogromnym zaciekawieniem patrzy na nową koncepcję Volkswagena. Wedle najnowszych doniesień, ID.1 ma być przystępny cenowo, oferując elektromobilność dla każdego. Tylko ile to dla Volkswagena znaczy „przystępnie”?


Znamy datę premiery ID.1


Chociaż ID.1 to chwilowo robocza nazwa samochodu „przystępnego” cenowo, znamy szacunkową datę premiery. Na prawdziwy „samochód dla ludu” od VW będziemy musieli poczekać aż do 2027 roku.

Volkswagen twierdzi, że stoi przed prawdziwym wyzwaniem, bowiem zbudowanie przystępnego cenowo elektryka nie jest zadaniem prostym. Nie mniej jednak przez coraz większą popularność elektryków, technologie obniżające koszty produkcji, czy samo nasycenie rynku, plany Volkswagena mogą się powieść.


Ile będzie kosztował ID.1?


Volkswagen obiecuje, że „przystępny” cenowo elektryk będzie kosztował około 20 tys. dolarów, czyli między 79, a 80 tys zł. Zapewne mowa tutaj o wersji podstawowej, ale patrząc na to, jak w przeciągu ostatnich lat ceny nowych samochodów poszybowały w górę, wizja zakupu fabrycznie nowego Volkswagena i to z napędem elektrycznym do 80 tys. zł wywołuje uśmiech na twarzy.


Wiadomo już, że Volkswagen nie będzie jedyną marką, która postanowiła stworzyć linię nieco tańszych elektryków. Sam VW przyznaje się do rozmów z Renault w kwestii stworzenia małego samochodu elektrycznego na rynek masowy, a europejskim gigantom po piętach depcze BYD, a nawet Tesla.


Jaki będzie ID.1? Mamy przecieki


Chociaż do premiery ID.1 musimy poczekać jeszcze 3 lata, Volkswagen zdradza, jaki może być ID.1. Proponują oni stworzenie następcy modelu ID.2, który reklamowany był jako samochód: „przestronny jak Golf i przystępny jak Polo”. Gdyby rzeczywiście Niemcom udało się stworzyć jeszcze tańszego odpowiednika ID.2, który swoją premierę miał w marcu ubiegłego roku, wówczas z pewnością Europa oszalałaby na punkcie elektryków.


Volkswagen zapomniał najwidoczniej o jednym drobnym szkopule. ID.2 cenowo ma startować od 27 tys. dolarów (106,5 tys. zł), ale jego premiera planowana jest na 2026 rok. Promując więc ID.1 modelem ID.2, który nie zjechał jeszcze z linii produkcyjnej, Volkswagen strzela sobie w kolano. Miejmy nadzieję, że będzie to tylko niegroźny uraz, a nie poważna kontuzja.

Fot. ginger_polina_bublik / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Volkswagen Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Dlaczego został skasowany wczorajszy komentarz z ... 09.05.2024
Z tym sensem ekonomicznym to się zgodzę pod ... 09.05.2024

Volkswagen ID.3

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Volkswagen ID.3

Ostatnie pytania

Modele producenta Volkswagen