Chiński elektryczny rekordzista?

Fot. Sundry Photography shutterstock
Data publikacji: 2022-03-25 Fot. Sundry Photography shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-03-25

Chiński producent aut elektrycznych, firma NIO, działająca w okolicach Szanghaju od 2014 roku, pokazała swoje najnowsze dziecko. Bardzo duże dziecko, czyli luksusową limuzynę NIO ET7. Auto jest duże i wygodne, stylistycznie może się podobać. Jednak ciekawsze jest to co ma "pod maską", a ma bardzo dużą baterię o pojemności 150 kWh, którą chwali się chiński producent.


Na co jeszcze zwracają uwagę Chińczycy prezentując zdjęcia zjeżdżających z taśmy produkcyjnej ET7? Na zasięg, który ma rzekomo wynosić 1000 km. Brawo, to by był nie lada wyczyn. Choć nieco dziwne jest że kiedy wchodzi się na stronę producenta, aby skonfigurować swoje auto, jedyną opcją wyboru jest bateria 100 kWh, która to ma dać temu elektrykowi zasięg na poziomie 675 km.

Niestety chiński producent nie napisał według jakiej normy podaje zasięg auta. Wszystko wskazuje że może to być norma NEDC, przestarzała i bardzo niedokładna. Jeśli byłaby to norma WLTP, która przewiduje badania zasięgu bliższe realnemu zasięgowi samochodu, byłby to duży plus. Najlepszą jednak opcją byłoby zbadanie zasięgu przez amerykańską agencję EPA, która nie dość że sprawdza zasięg podczas rzeczywistej jazdy to bierze również pod uwagę zmienne warunki pogodowe. Tak więc wyniki EPA dałyby nam najbardziej rzeczywisty obraz tego, co potrafią chińskie modele firmy NIO.


ET7 zapowiada się więc dość ciekawie, ale jak podaje producent, niedługo ma wejść na rynek mniejszy brat modelu ET7 czyli ET5. Będzie on mniejszy i tańszy, jednak ma również mieć imponujące możliwości techniczne, łącznie z bardzo dużym zasięgiem. Na obecną chwilę ET7, będzie dostępny na rynku norweskim i niemieckim jeśli chodzi o Europę. Nie podano w jakich kolejnych europejskich krajach będą dostępne chińskie elektryki spod znaku NIO.


MarioTeslaFan

źródło; Electrek.com



Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników NIO ET7 100 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 29.08.2023
NIO to nowy gracz na europejskim rynku. Auto zrobione wręcz wzorowo, jeśli chodzi o jakość i wykonanie. Bateria 100 kWh robi robotę, mogłaby tylko nieco szybciej się ładować choć i to co jest do normalnej jazdy nawet w trasie wystarczy. Auto ma dużo miejsca i zaawansowany Soft, a najlepszą robotę robi NOMI, czyli taki śmieszny asystent jazdy. Generalnie będę śledził z uwagą tego producenta bo robi naprawdę dobrą elektromobilną robotę.
zobacz całą opinię
Data dodania: 02.08.2023
Mam przyjemność mieć 1 w Polsce NIO ET7. Dlaczego dałem 9 a nie 10? Technologicznie producent mógł zrobić ładowanie DC na więcej niż 140kWh ale nie zrobił. Szkoda. Nie zmienia to faktu, że krzywa ładowania jest całkiem przyjemna. Co do wyposażenia: Sztos. Brakuje tylko NIGHT VISION, ale to mają nieliczni w luksusowych markach.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

NIO ET7 100 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.8s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
495 km
Wszystkie dane NIO ET7 100 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO