-
FankaEko
Ekologia aut EVTo jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.
NIO i Lotus mają pomysł na wspólny biznes
Ambitnym celem tej współpracy jest rozwój technologii ładowania i wymiany akumulatorów, a także stworzenie ujednoliconego systemu standardów dla baterii.
NIO i Lotus działają razem
NIO Inc., chiński producent pojazdów elektrycznych, jest znany z produkcji aut premium. Jego dominująca pozycja na rynku objawia się jednak głównie przez rozbudowaną sieć stacji wymiany akumulatorów. Do października ubiegłego roku firma odnotowała ponad 30 milionów wymian baterii.
Z kolei Lotus, od kilku lat pod skrzydłami Geely, zdecydowanie postawił na elektryfikację. Firma wprowadziła na rynek takie modele jak: Emeya, Evija i Eletre SUV. Obok tego Lotus rozwija własne technologie ładowania – są to stacje o mocy do 450 kW.
Cel: zintegrowane rozwiązania
W ramach współpracy NIO i Lotus skupią się na kilku strategicznych obszarach, takich jak rozwój technologii ładowania, zarządzanie bateriami, budowa sieci usług, badania i rozwój pojazdów oraz tworzenie spójnych systemów operacyjnych i zarządzania wymianą baterii. W planach mają również utworzenie jednolitego systemu technologii ładowania dużej mocy.
Dyrektorzy NIO i Lotusa są przekonani, że współpraca przyniesie obu firmom znaczące korzyści. Z jednej strony przyspieszy rozwój rynku inteligentnych pojazdów elektrycznych klasy premium, a z drugiej – zintegruje różne platformy ładowania w celu wykreowania z nich wydajnej, ujednoliconej infrastruktury. Takie podejście polepszy komfort kierowców, zwiększy efektywność oraz rozszerzy dostępność usług.
Globalne perspektywy
Ze wstępnych planów wynika, że większość innowacji zostanie najpierw wdrożona w Chinach, ale zarówno NIO, jak i Lotus mają ambicje globalne. Można więc oczekiwać, że szybko rozwijająca się infrastruktura ładowania i wymiany akumulatorów wkrótce trafi także na inne rynki, w tym do Azji i Europy.
Strategiczne partnerstwo NIO i Lotusa to obiecujący krok w kierunku mobilności elektrycznej. Z połączonych sił obu firm wynika spory potencjał do wprowadzenia wielu znaczących standaryzacji w obszarze ładowania i wymiany baterii, co z pewnością pozytywnie wpłynie na całą branżę aut elektrycznych.
Komentarze