NIO i Lotus mają pomysł na wspólny biznes

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie w 2024 roku dwie czołowe marki w segmencie samochodów elektrycznych – Lotus Technology i NIO – ogłosiły strategiczne partnerstwo.
Fot. rafapress  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-30 Fot. rafapress Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-30

Ambitnym celem tej współpracy jest rozwój technologii ładowania i wymiany akumulatorów, a także stworzenie ujednoliconego systemu standardów dla baterii.


NIO i Lotus działają razem


NIO Inc., chiński producent pojazdów elektrycznych, jest znany z produkcji aut premium. Jego dominująca pozycja na rynku objawia się jednak głównie przez rozbudowaną sieć stacji wymiany akumulatorów. Do października ubiegłego roku firma odnotowała ponad 30 milionów wymian baterii.


Z kolei Lotus, od kilku lat pod skrzydłami Geely, zdecydowanie postawił na elektryfikację. Firma wprowadziła na rynek takie modele jak: Emeya, Evija i Eletre SUV. Obok tego Lotus rozwija własne technologie ładowania – są to stacje o mocy do 450 kW.


Cel: zintegrowane rozwiązania


W ramach współpracy NIO i Lotus skupią się na kilku strategicznych obszarach, takich jak rozwój technologii ładowania, zarządzanie bateriami, budowa sieci usług, badania i rozwój pojazdów oraz tworzenie spójnych systemów operacyjnych i zarządzania wymianą baterii. W planach mają również utworzenie jednolitego systemu technologii ładowania dużej mocy.


Dyrektorzy NIO i Lotusa są przekonani, że współpraca przyniesie obu firmom znaczące korzyści. Z jednej strony przyspieszy rozwój rynku inteligentnych pojazdów elektrycznych klasy premium, a z drugiej – zintegruje różne platformy ładowania w celu wykreowania z nich wydajnej, ujednoliconej infrastruktury. Takie podejście polepszy komfort kierowców, zwiększy efektywność oraz rozszerzy dostępność usług.


Globalne perspektywy


Ze wstępnych planów wynika, że większość innowacji zostanie najpierw wdrożona w Chinach, ale zarówno NIO, jak i Lotus mają ambicje globalne. Można więc oczekiwać, że szybko rozwijająca się infrastruktura ładowania i wymiany akumulatorów wkrótce trafi także na inne rynki, w tym do Azji i Europy.


Strategiczne partnerstwo NIO i Lotusa to obiecujący krok w kierunku mobilności elektrycznej. Z połączonych sił obu firm wynika spory potencjał do wprowadzenia wielu znaczących standaryzacji w obszarze ładowania i wymiany baterii, co z pewnością pozytywnie wpłynie na całą branżę aut elektrycznych.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników NIO ET5 100 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 05.10.2023
NIO ET5 to bardzo ciekawe auto. Dobrze wykończone i wykonane. Okazuje się że Chińczycy odrobili pracę domową a wzorowanie się na Tesli przyniosło wyśmienity skutek. Mamy pakiety baterii 75 i 100 kWh, a szczególnie ten większy zapewni super zasięg jak na tą klasę samochodu elektrycznego. Mamy oczywiście do dyspozycji również asystenta jazdy w postaci śmiesznej Nomi, bez której osobiście nie wyobrażam sobie zakupu tego auta. Nomi to opcja, ale dla mnie obowiązkowa. Jedyny minus ET5 to zbyt mała moc ładowania DC. Jednak w najnowszym modelu ET5, czyli wersji Touring-kombi, znacznie poprawiono tą opcję i teraz moc ładowania DC wynosi 180 kW.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

NIO ET5 100 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.0s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
551 km
Wszystkie dane NIO ET5 100 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO