NIO uzyskuje zasięg 255 km po 5-minutowym ładowaniu. Model ET9 naszpikowany będzie najnowszą technologią

Chiński producent samochodów elektrycznych NIO planuje zaskoczyć rynek elektryków swoim nowym modelem ET9. Dane techniczne prezentują się bardzo obiecująco. Czy jednak będą miały przełożenie na praktykę?
Fot. nio.com
Data publikacji: 2024-04-05 Fot. nio.com

Kamil

Data dodania: 2024-04-05

255 km zasięgu po 5-minutowym ładowaniu brzmi jak sen. NIO twierdzi jednak, że model ET9 realnie jest w stanie uzyskać taki wynik, gdyż naszpikowany jest nową technologią.


NIO wprowadza architekturę 900 V


NIO ET9 będzie jednym z pierwszych samochodów elektrycznych, w którym zastosowano architekturę elektryczną 900 V. Uprzedził go jednak znacząco Lucid Air, który już w 2021 roku wyprodukował pojazd z architekturą elektryczną 924 V, umożliwiającą naładowanie elektryka do zasięgu 300 mil (482 km) w zaledwie 21 minut.


Mimo to, dla NIO jest to kamień milowy w rozwoju pojazdów elektrycznych. Chiński producent zapowiada nawet, że będzie on w stanie rywalizować z takimi potęgami rynkowymi jak Porsche, czy Mercedes.

Fot. nio.com


Dla kogo przeznaczony jest NIO ET9?


NIO ET9 przeznaczony będzie dla „nowej generacji użytkowników biznesowych”. Oznacza to, że samochód ten nie będzie tani. Nic w tym dziwnego. Luksusowo wyposażony elektryk posiadać będzie tylny synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi 925 V W-Pin o mocy szczytowej 340 kW. Producent zapowiada, że będą one ważyć zaledwie 79 kg przy gęstości mocy 4,3 kW/kg. Przedni silnik NIO ET9 będzie osiągał moc szczytową na poziomie 180 KW przy gęstości mocy 2,6 kW/kg.


Sumaryczna moc szczytowa NIO ET9 będzie wynosić 600 kW przy 765 A. Platforma EDS wyposażona będzie również w moduł zasilania z węglikami krzemu 1200 V o gęstości mocy 1315kW/l, co ma umożliwić ponad 300 tys. cykli zasilania. Podzespoły te chłodzone będą cieczą, co tylko zwiększa moc szczytową o 20%.


Co znajdziemy na pokładzie NIO ET9?


NIO ET9 będzie naszpikowany najnowszymi technologiami. Mierzący 5,32 m długości, 2,01 m szerokości i 1,62 m wysokości elektryk będzie zintegrowany z ponad 100 technologiami NIO full-stack. Styliści NIO zadbali o komfort wewnątrz kabiny oraz doskonałe prowadzenie, dzięki zawieszeniu SkyRide, które umożliwia niezależną kontrolę nad wszystkimi czterema kołami, redukując drżenia nadwozia.


Ile będzie kosztował NIO ET9? Cena wywoławcza w Chinach oscyluje w granicy 112 tys. dolarów (442,5 tys. zł), co tylko podkreśla, że NIO ET9 nie jest skierowany dla przeciętnych użytkowników, a dla osób, które w samochodach elektrycznych poszukują „czegoś” więcej i za to „coś”, są w stanie zapłacić niemalże każde pieniądze.

Fot. nio.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Wszystko pięknie, tylko sformułowania są w ... 08.05.2024

NIO ES8 75 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,4 s
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane NIO ES8 75 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO