-
FankaEko
Ekologia aut EVTo jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.
NIO świętuje wyprodukowanie 500 tys. egzemplarza elektryka. To historyczny moment dla marki
Specjalnie na tę okazją firma zorganizowała ceremonię, w której uczestniczył założyciel, prezes i dyrektor generalny NIO William Li.
Historia marki NIO
Początki marki NIO sięgają 2014 roku, jednakże na ich pierwszego elektryka musieliśmy czekać do 2017 roku. Wówczas NIO debiutowało na rynku elektrycznym SUV-em ES8.
Od tego czasu producent prowadził na rynek wiele nowych modeli w tym te najbardziej popularne ES7, EC6, czy ET5. Warto dodać, że producent, o którym 7 lat temu nikt nie słyszał, w 2024 roku może poszczycić się posiadaniem w ofercie „ultraluksusowego” sedana ET7.
NIO nie spoczywa na laurach. Deklaruje dalszą chęć rozwijania produkcji i dostępności swoich elektryków między innymi w Europie. Marka angażuje się także w odważny projekt sieci stacji wymiany akumulatorów, na poczet czego nawiązała współpracę z producentami OEM.
NIO o historycznym momencie dla marki
NIO w niespełna dekadę stało się liderem segmentu pojazdów elektrycznych nie tylko klasy budżetowej, ale także premium.
Masowa produkcja 500 000 sztuk to nie tylko kamień milowy, ale także zaufanie i oczekiwania 500 000 użytkowników. Podążajmy za kamerą i obserwujmy moment, w którym 500 000 masowo produkowanych pojazdów zjechało z linii montażowej i jesteśmy świadkami wzrostu i innowacyjności NIO – czytamy w poście na social mediach przedsiębiorstwa.
Fot. Andrei Iakhniuk / Shutterstock.com
Statystki NIO zaskakują
NIO postanowiło postawić wisienkę na torcie, przedstawiając statystyki, od których aż włos jeży się na głowie. Wyobraźcie sobie, że w kwietniu 2021 roku marka świętowało wyprodukowanie 100 tys. egzemplarza, by trzy lata później celebrować półmilionowy model.
Mało tego. Od 2019 roku NIO zajmuje 1 miejsce w segmencie premium BEV w rodzimych Chinach dla pojazdów w cenie 41 550 dolarów i więcej.
Zdecydowanie prezentowane statystyki obrazują, że NIO nie tylko wie, jak produkować atrakcyjne cenowo, wizualnie i technologicznie elektryki, ale również ma sposób na to, jak sukcesywnie je sprzedawać. Przy takim tempie rozwoju marki, przebicie granicy miliona wyprodukowanych egzemplarzy jest czystą formalnością.
Komentarze