Duży popyt na Xiaomi SU7 napędza wzrost produkcji. Firma ma ambitny plan
Pierwotnie zakładano dostarczenie 100 000 egzemplarzy SU7 w 2024 roku, jednak teraz Xiaomi celuje w 120 000 sztuk do końca roku. Od czerwca firma planuje produkować co najmniej 10 000 egzemplarzy miesięcznie.
Ambitne cele Xiaomi
Popularność SU7 przełożyła się na imponujące wyniki sprzedaży. Do 30 kwietnia Xiaomi zebrało aż 88 063 zamówień, a tylko w kwietniu dostarczyło 7058 sztuk. W maju firma osiągnęła kamień milowy, dostarczając 10 000 egzemplarzy SU7, co umocniło jej pozycję na rynku pojazdów elektrycznych.
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, fabryka Xiaomi w Pekinie od czerwca będzie pracować w systemie dwuzmianowym. Zwiększy produkcję do 16 godzin dziennie i podniesie miesięczną zdolność produkcyjną do prawie 20 000 sztuk.
Tyle trzeba zapłacić
Nie dziwi, że SU7 jest tak popularny, biorąc pod uwagę jego imponujące specyfikacje i konkurencyjną cenę.
Samochód jest dostępny w trzech wersjach: standardowej za około 29 800 USD, Pro za około 34 500 USD i Max za około 42 000 USD. Wersje standardowa i Max pojawiły się na rynku w kwietniu, natomiast Pro w maju. Te różnorodne opcje zapewniają szeroki wybór dla klientów o różnych potrzebach i odmiennych budżetach.
Rozbudowa sieci sprzedaży i serwisu
Xiaomi nie ogranicza się do zwiększania produkcji. Firma planuje przy okazji znacznie rozszerzyć swoją sieć sprzedaży i serwisu. Do końca 2024 roku Xiaomi chce mieć 219 sklepów w 46 miastach oraz 143 centra usług w 86 miastach. Dzięki temu SU7 będzie dostępny dla szerokiego grona klientów, czym Xiaomi jeszcze bardziej umocni swoją pozycję na rynku pojazdów elektrycznych.
Sukces modelu SU7 pokazuje rosnące zapotrzebowanie na samochody elektryczne zarówno w Chinach, jak i na rynkach międzynarodowych. Zaledwie trzy lata temu Xiaomi zdecydowało się na produkcję samochodów elektrycznych, a już teraz jest na dobrej drodze, aby stać się jednym z głównych graczy w tej branży.
Komentarze