Ford idzie w przyszłość z nową generacją EV 800V

W motoryzacji innowacja to klucz do przetrwania. Ford doskonale o tym wie, dlatego ogłosił swoje ambitne plany dotyczące przyszłości pojazdów elektrycznych. Centralnym punktem tych planów jest wprowadzenie nowej generacji samochodów elektrycznych z architekturą szybkiego ładowania, o napięciu 800 V.
Fot Jonathan Weiss  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-03 Fot Jonathan Weiss Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-03

Ford jest zdecydowany nie tyle dotrzymać kroku co pokonać swoich rywali, takich jak Hyundai, Porsche czy Kia.


Rewolucja w ładowaniu


Ford zapowiedział rozwój systemu szybkiego ładowania o napięciu 800 V, co stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby rynku i konkurencję. Ten system ma zrewolucjonizować czas ładowania pojazdów elektrycznych poprzez zredukowanie go do minimum.

 
Obecnie podstawowego Forda Mustanga Mach-E można naładować od 10 do 80% w 38 minut przy mocy wyjściowej do 107 kW, a wersja z rozszerzonym zasięgiem wymaga ładowania przez około trzy kwadranse. Ford chce to zmienić na korzyść kierowców, czyli mówiąc najprościej: umożliwić kierowcom „elektryków” jeszcze szybsze ładowanie EV produkowanych pod swoją marką. 


Ford musi przede wszystkim stawić czoła rosnącej konkurencji, z Hyundaiem IONIQ 5 na czele. Ten dynamicznie rośnie w siłę, notując 92% wzrost sprzedaży w USA, podczas gdy sprzedaż modelu Mach-E wzrosła tylko o 4,6% w ostatnim kwartale ubiegłego roku. 


Zmiany na rynku EV


Jim Farley, dyrektor generalny Forda, skomentował niedawne zmiany na rynku pojazdów elektrycznych mocnymi słowami – nazwał je „zmianą sejsmiczną”. Dwie główne przyczyny tej zmiany to agresywne obniżki cen przez producentów takich jak Tesla oraz wzrost inwestycji w produkcję, szczególnie w segmencie dwurzędowych crossoverów.


Dlatego koncern nie zwalnia i oprócz rozwoju systemu szybkiego ładowania pracuje również nad tanią platformą dla pojazdów elektrycznych, o czym poinformował Farley. W tym celu powołano zespół Skunk Works, złożony z czołowych inżynierów świata EV. Ta strategia ma na celu nie tylko zmniejszenie kosztów produkcji, ale i uczynienie „elektryków” bardziej dostępnymi dla szerszego grona odbiorców. 


Ford, stawiając sobie za cel dorównanie, a nawet pokonanie konkurencji, zdecydowanie idzie ścieżką innowacji i rozwoju w dziedzinie samochodów elektrycznych. Z planowanym wprowadzeniem technologii szybkiego ładowania 800 V i pracą nad bardziej ekonomiczną platformą EV zdaje się być dobrze przygotowany do przyszłych wyzwań na szybko zmieniającym się rynku „elektryków”.


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Ford Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Ford Mustang Mach E GT Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Ewa

Data dodania: 13.11.2023
Piękny, ekskluzywny, cichy,wydajny.

Ostatnie komentarze

Ford Mustang Mach E GT

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.4s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
500 km
Wszystkie dane Ford Mustang Mach E GT

Ostatnie pytania

Modele producenta Ford