Ford na rynku aut elektrycznych. Firma musi przedefiniować strategię

Rynek pojazdów elektrycznych przeżywa swoje pierwsze spowolnienie, a Ford odczuwa jego skutki. Pod koniec 2022 roku dyrektor generalny Forda, Jim Farley, ogłosił ambitny plan zapisania 1920 dealerów do programu sprzedaży pojazdów elektrycznych. Jednak do grudnia tego roku kilku pierwszych uczestników zrezygnowało już z udziału w programie, a dane liczbowe dotyczące zapisów na br. oscylują obecnie nieco powyżej 50.
Fot. Proxima Studio / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-05-23 Fot. Proxima Studio / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-05-23

Górski Pałacyk Noclegi

Ten spadek udziału oraz znaczne straty w jednostce Model e Forda skłoniły firmę do rewizji oceny swojego podejścia.


Strategia Forda pod lupą


Prezes Ford Blue (portfolio ICE), Andrew Frick, uznał potrzebę zmian, stwierdzając, że „jest wiele rzeczy, które będziemy przeglądać”.


Firma planuje spotkać się z radą dealerów na początku czerwca, aby sfinalizować aktualizacje oparte na opiniach z ogólnokrajowych spotkań. Jedną z głównych obaw zgłaszanych przez dealerów jest niepewność wokół rynku pojazdów elektrycznych. Decyzja Forda o opóźnieniu niektórych planów dotyczących aut elektrycznych i skupieniu się na mniejszych, bardziej dochodowych modelach, pozostawiła dealerów w niepewności, w co zainwestować swoje zasoby.


Presja finansowa


Firma przewiduje w tym roku stratę w wysokości 5,5 miliarda dolarów w działalności związanej z pojazdami elektrycznymi, przy czym jednostka Model e będzie odpowiedzialna za stratę w wysokości 1,3 miliarda dolarów tylko w pierwszym kwartale 2024 r., po stracie w wysokości 4,7 miliarda dolarów w zeszłym roku.


Frick zapewnił, że firma pracuje nad dostosowaniem swojej sieci dealerów do rozwijającej się strategii ekspansji „elektryków”.


Rentowne w ciągu roku


Ford spodziewa się, że jego pojazdy elektryczne nowej generacji będą rentowne w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek. W międzyczasie firma chce wprowadzić więcej modeli hybrydowych, jednocześnie kontynuując rozwój rentownych pojazdów elektrycznych.


Sytuacja w Fordzie uwydatnia wyzwania stojące przed producentami samochodów w procesie przechodzenia na pojazdy elektryczne. Rynek „elektryków” jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, dlatego jest pełny niewiadomych. Jednak jest boleśnie jasne to, że starzy producenci samochodów, tacy jak Ford, będą musieli wykazać się ogromną elastycznością, jeśli chcą odnieść sukces w tym szybko zmieniającym się krajobrazie gospodarczym.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Ford Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Absolutnie możliwe takie samochody powstają w ... 03.07.2024
Hmm, nie wyjaśniono: 1) Jakim cudem ładowała ... 28.06.2024
"SUV BYD mocno konkuruje z innymi popularnymi ... 24.06.2024

Ford Mustang Mach E ER RWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.0s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
588 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Ford