Ford pokazał w Katowicach nowe modele „elektryków”
Obie propozycje zwracają uwagę swoją nowoczesnością i dostosowaniem do potrzeb rynkowych.
Ford E-Tourneo Custom – przestronność i technologia
E-Tourneo Custom jest teraz dostępny w sześciu wersjach wyposażenia, odpowiadającym na różne potrzeby biznesowe. Stworzony na nowej platformie pojazd oferuje maksymalnie dziewięć miejsc siedzących i komfortową jazdę, co czyni go idealnym wyborem dla flot hotelowych, lotniskowych oraz innych działalności komercyjnych. W zależności od potrzeb klienci mogą wybierać między dwoma długościami pojazdu (L1 i L2) oraz trzema wariantami wyposażenia: Limited, Titanium X oraz Active.
Fot. Ford
Już w standardzie, w wersji Limited, znajdziemy szereg udogodnień, łącznie z systemem dostępu bezkluczykowego, czujnikami parkowania, tempomatem z ogranicznikiem prędkości, kamerą cofania oraz reflektorami Full LED. Użytkownicy ceniący jeszcze większy komfort mogą wybrać wariant Active lub Titanium X, oferujące m.in. trzystrefową klimatyzację, podgrzewane fotele, nawigację satelitarną, a także skórzaną tapicerkę i zaawansowany system kamer. Wariant Active dodaje trzystrefową klimatyzację, nawigację satelitarną i podgrzewane fotele, podczas gdy Titanium X wzbogaca całość pełną skórzaną tapicerką oraz systemem kamer 360 stopni.
Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i zaopatrzony w skrzynię CVT E-Tourneo Custom został wyposażony w baterię o pojemności 64 kWh, umożliwiającą przejechanie do 325 km na jednym ładowaniu (według normy WLTP).
Ford E-Transit Courier – elastyczność i ładowność
Obok E-Tourneo Customa zadebiutował elektryczny E-Transit Courier. Model dostępny w dwóch długościach, trzech wersjach nadwozia i dwóch opcjach silników (136 KM lub 218 KM) otwiera nowe perspektywy dla efektywniejszej pracy.
Fot. Ford
Ford E-Transit Courier oferuje znaczące zwiększenie przestrzeni ładunkowej – do 2,9 m³, co oznacza wzrost o 25% w porównaniu do poprzedników. Dopuszczalna ładowność wynosi 700 kg; przewidziano również możliwość przewożenia dwóch europalet dzięki zwiększonej szerokości między tylnymi nadkolami (1220 mm). Model wyposażono w zaawansowane technologie ładowania i systemy multimediów, w tym Ford SYNC 4.
Ile trzeba za to zapłacić?
Ceny E-Tourneo Custom startują od 233 060 zł netto za wersję Limited, w długości L1. Warianty Active i Titanium X kosztują więcej, odpowiednio od 242 950 i 248 870 zł. Jeszcze nieco więcej kosztują dłuższe wersje. Cena E-Transita Couriera rozpoczyna się od 215 610 zł netto. Produkcja obu modeli rozpocznie się na początku 2025 roku, przy czym pełna oferta i aktualne cenniki zostaną zaprezentowane jesienią tego roku.
Producent zapewnia, że modele E-Tourneo Custom i E-Transit Courier od Forda to więcej niż tylko nowe samochody; to przełom w myśleniu o zrównoważonym transporcie i wsparciu biznesu. Te elektryczne samochody nie tylko podnoszą standardy efektywności, ale także odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie rynku na ekologiczne rozwiązania transportowe.
Komentarze
Autor
Miłosz
Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Ford Dodaj swój zasięg
Ostatnie komentarze
Materiały Użytkowników
Ford Explorer – nowa era produkcji w modernizowanej fabryce w Kolonii
Wydatki na tę modernizację osiągnęły astronomiczną sumę 2 miliardów dolarów, co świadczy o determinacji Forda w dążeniu do innowacji. Z
W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 4 miesięcy