Ford pokazał w Katowicach nowe modele „elektryków”
Obie propozycje zwracają uwagę swoją nowoczesnością i dostosowaniem do potrzeb rynkowych.
Ford E-Tourneo Custom – przestronność i technologia
E-Tourneo Custom jest teraz dostępny w sześciu wersjach wyposażenia, odpowiadającym na różne potrzeby biznesowe. Stworzony na nowej platformie pojazd oferuje maksymalnie dziewięć miejsc siedzących i komfortową jazdę, co czyni go idealnym wyborem dla flot hotelowych, lotniskowych oraz innych działalności komercyjnych. W zależności od potrzeb klienci mogą wybierać między dwoma długościami pojazdu (L1 i L2) oraz trzema wariantami wyposażenia: Limited, Titanium X oraz Active.
Fot. Ford
Już w standardzie, w wersji Limited, znajdziemy szereg udogodnień, łącznie z systemem dostępu bezkluczykowego, czujnikami parkowania, tempomatem z ogranicznikiem prędkości, kamerą cofania oraz reflektorami Full LED. Użytkownicy ceniący jeszcze większy komfort mogą wybrać wariant Active lub Titanium X, oferujące m.in. trzystrefową klimatyzację, podgrzewane fotele, nawigację satelitarną, a także skórzaną tapicerkę i zaawansowany system kamer. Wariant Active dodaje trzystrefową klimatyzację, nawigację satelitarną i podgrzewane fotele, podczas gdy Titanium X wzbogaca całość pełną skórzaną tapicerką oraz systemem kamer 360 stopni.
Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i zaopatrzony w skrzynię CVT E-Tourneo Custom został wyposażony w baterię o pojemności 64 kWh, umożliwiającą przejechanie do 325 km na jednym ładowaniu (według normy WLTP).
Ford E-Transit Courier – elastyczność i ładowność
Obok E-Tourneo Customa zadebiutował elektryczny E-Transit Courier. Model dostępny w dwóch długościach, trzech wersjach nadwozia i dwóch opcjach silników (136 KM lub 218 KM) otwiera nowe perspektywy dla efektywniejszej pracy.
Fot. Ford
Ford E-Transit Courier oferuje znaczące zwiększenie przestrzeni ładunkowej – do 2,9 m³, co oznacza wzrost o 25% w porównaniu do poprzedników. Dopuszczalna ładowność wynosi 700 kg; przewidziano również możliwość przewożenia dwóch europalet dzięki zwiększonej szerokości między tylnymi nadkolami (1220 mm). Model wyposażono w zaawansowane technologie ładowania i systemy multimediów, w tym Ford SYNC 4.
Ile trzeba za to zapłacić?
Ceny E-Tourneo Custom startują od 233 060 zł netto za wersję Limited, w długości L1. Warianty Active i Titanium X kosztują więcej, odpowiednio od 242 950 i 248 870 zł. Jeszcze nieco więcej kosztują dłuższe wersje. Cena E-Transita Couriera rozpoczyna się od 215 610 zł netto. Produkcja obu modeli rozpocznie się na początku 2025 roku, przy czym pełna oferta i aktualne cenniki zostaną zaprezentowane jesienią tego roku.
Producent zapewnia, że modele E-Tourneo Custom i E-Transit Courier od Forda to więcej niż tylko nowe samochody; to przełom w myśleniu o zrównoważonym transporcie i wsparciu biznesu. Te elektryczne samochody nie tylko podnoszą standardy efektywności, ale także odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie rynku na ekologiczne rozwiązania transportowe.
Komentarze