Ford zmienia strategię dotyczącą samochodów elektrycznych

Podczas gdy elektryfikacja zdaje się być na ustach wszystkich, Ford zaskakuje i zwalnia tempo swojej elektrycznej rewolucji. Mimo imponującej sprzedaży pojazdów elektrycznych, która umocniła pozycję firmy jako drugiego największego gracza na amerykańskim rynku samochodów elektrycznych, amerykański gigant dokonał niespodziewanej korekty strategii.
Fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-09 Fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-09

Zamiast pędzić z nowymi modelami elektrycznymi, firma stawia na rozwój swoich pojazdów hybrydowych. Ta zmiana kursu nie oznacza jednak, że Ford rezygnuje z „elektryków” – wręcz przeciwnie: firma nadal inwestuje w przyszłość elektryfikacji, ale robi to w sposób bardziej wyważony.


Nowa odsłona hybryd


Ford zapowiada, że do końca dekady jego oferta będzie obfitować w hybrydy dostępne we wszystkich segmentach gamy Ford Blue. Ta decyzja to wyraźny sygnał, że firma chce zapewnić klientom szereg opcji oszczędzających paliwo, jednocześnie dając sobie więcej czasu na dostosowanie się do szybko zmieniającej się technologii akumulatorów i oczekiwań rynkowych. 


Zdaniem firmy skupienie na hybrydach w najbliższej przyszłości ma pomóc zaspokoić potrzeby kierowców, którzy nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację, ale szukają bardziej ekologicznych i oszczędniejszych rozwiązań.


Jednym z najbardziej znaczących ogłoszeń Forda jest opóźnienie wprowadzenia na rynek trzyrzędowego elektrycznego SUV-a, który miał być przestronną, rodzinną alternatywą dla klasycznych pojazdów spalinowych. Pierwotnie zaplanowany na 2025 rok debiut został przesunięty na rok 2027. Ford uważa, że ta decyzja zapewni dodatkowy czas na dopracowanie technologii i pozwoli lepiej zrozumieć rynek.


Elektryczna przyszłość Forda


Mimo tych zmian, Ford nie zwalnia w rozwoju swojego elektrycznego portfolio. Potwierdzono, że nowy, całkowicie elektryczny pickup, mający trafić do sprzedaży w 2026 roku, jest na dobrej drodze do debiutu. Jest to pojazd roboczy, który ma poszerzyć zastosowania „elektryków” poza krąg entuzjastów. 


Firma pracuje także nad projektowaniem tańszych modeli elektrycznych, z cenami rozpoczynającymi się od 25 tys. dolarów. Ten ruch ma na celu uczynić „elektryki” bardziej dostępnymi dla szerszej bazy klientów.


Ford chce oferować klientom zarówno hybrydy, jak i „elektryki”, dostosowując się do ewoluującego rynku i technologii. Ta elastyczność w podejściu ma pomóc firmie w skuteczniejszym skalowaniu swojego biznesu.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Ford Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Ford Mustang Mach E ER AWD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 23.10.2023
Miał być w zamyśle elektryczny Mustang. Powstał i jest naprawdę niezły. Wygodny, szybki, nieźle się prezentuje. Jednak mam pewien niedosyt. Chyba zużywa zbyt dużo energii, szczególnie w jeździe po autostradzie. Drugi minus to ładowanie na stacjach DC, szczególnie w nieco zimniejszej aurze. W lecie w miarę ok, ale gdy temperatura spadnie Mach-E jakby lekko niedomagał. To tylko takie odczucie obserwując zużycie i moc ładowania. Może ford poprawi to, na przykład za pomocą aktualizacji softu?
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Ford Mustang Mach E ER AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.8s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
561 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Ford