Kia EV9 oczami Bjorna Nylanda. 1000 km Challenge w akcji

Bjorn jak zwykle poddaje testowane auta ekstremalnym próbom. Tym razem spróbuje zrobić wielką EV9 i to jak najszybciej 1000 km
Kia EV9 oczami Bjorna Nylanda. 1000 km Challenge w akcji - zdjęcie główne
Data publikacji: 2024-02-17
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-17

Pamiętacie że niedawno testowałem wielką elektryczną Kię EV9?


Materiały na jej temat możecie przeczytać na naszej stronie. Jednak to co zawsze wyrabia z testowanymi autami Bjorn, jest niezwykle ciekawe.

A swego rodzaju wyścig na dystansie 1000 km, to już legenda jeśli chodzi o testy aut elektrycznych.

Oczywiście Norwegia oznacza jechanie z prędkościami w granicach rozsądku, ale to nie Formuła 1. Ważne jest jak zachowa się auto i jakie będzie miało realne zużycie energii właśnie w takich normalnych ulicznych warunkach.


Kia EV9 ma wielką baterię, prawie 100 kWh. Jednak czy to pomoże jej w osiągnięciu dobrego wyniku w tej jakże wymagającej próbie liczącej sobie aż 1000 km do przejechania?

Cóż, przekonajcie się sami:)


Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników KIA Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników EV9 Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 25.01.2024
Bardzo dobry samochód. Dużo przestrzeni dla 7 dryblasów. Bagażnik za 3 rzędem to 122x57x80cm(SxLxH). Wygodne fotele. Realny zasięg dla szybkiego ładowania zimą (w trasie od 10% do 90% to około 200-240km po płaskim - mi to w zupełności wystarcza na przerwę wypoczynkową. Świetnie działają systemy autonomicznej jazdy. Wyłączyłem kontrolę uwagi (patrzenia do przodu), która działa zbyt szybko i jest bez sensu dla mnie, a została kontrola zmęczenia i sygnał propozycji przerwy na kawę przy oznakach zmęczenia. Interkom - kierowca i pasażer mówią przez głośniki do tyłu to bajeczka. Wiele udogodnień, trudno wymienić. Super materiały. Po 40tys.km realne średnie zużycie 28kWh/100km (wg liczników na ładowarkach).
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

EV9

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane EV9

Ostatnie pytania

Modele producenta KIA