Marka NIO robi coraz większe wrażenie w Europie.

Marka NIO robi coraz większe wrażenie w Europie. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-08-24
Mario

Mario

Data dodania: 2023-08-24
Chińska marka samochodowa NIO to stosunkowo świeża firma. Założona w 2014 roku w Szanghaju działa od tamtego czasu bardzo prężnie i sprawnie.

NIO pojawiła się w Europie i z marszu zyskuje wielu zwolenników. Jak się okazuje, o czym miałem się okazje przekonać auta tego producenta dają nam poczucie auta premium. Z jednej strony minimalistyczne jak nie przymierzając Tesle, jednak z drugiej materiały rodem z Audi.

W Polsce kolejne auto ze stajni NIO, czyli Model ET5, właśnie wjechał na salony. Za sprawą spółki Pro-EV, która NIO dostarczy a w razie awarii zabierze spod Waszych drzwi, po czym odwiezie po naprawie z powrotem. Taki „door to door”. Choć nie myślę żeby najnowsze modele NIO od razu miały się zepsuć. O to jednak pytają czytelnicy, więc postanowiłem się dowiedzieć jak to jest. Właśnie tak.

Chodzi mi dziś jednak o to jakie odczucia na temat NIO ma człowiek legenda europejskiej elektromobilności czyli Bjorn Nyland. Zrobił on test ET5, a jakie wrażenia odniósł podczas jazdy możecie zobaczyć na filmiku poniżej. 

Co prawda nie miałem możliwości przetestować jeszcze ET5, jednak mam nadzieję że się to uda niebawem. Szczególnie interesujące jest to że można wybrać sobie wersje z dwoma różnymi rozmiarami baterii. Mamy więc 75 kWh i ogromną 100 kWh baterię, która naprawdę robi robotę jeśli chodzi o zasięg. Daje komfort i spokój podczas jazdy, niestety ma niższą moc ładowania niż 75-ątka. 

Mamy tu różnicę nieco dziwną bo mniejsza bateria wytrzyma moc 140 kW, bardzo przyzwoicie. Bateria jednak większa czyli 100 kWh, ma maksymalną moc ładowania zaledwie 125 kW. Hm... jednak mam niedosyt. Choć może być to podyktowane technologią baterii, i chęcią tego aby służyła jak najdłużej i nie ulegała zbyt dużej degradacji.

Myślę jednak, tak całkiem z drugiej strony, że moce te wzrosną, to kwestia tylko czasu. Chińczycy zapewne zrobią to za pomocą softu i będziemy się cieszyć czymś w okolicach 180, może nawet 200 kW, zapewne już za kilka miesięcy...

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników NIO ET5 100 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 05.10.2023
NIO ET5 to bardzo ciekawe auto. Dobrze wykończone i wykonane. Okazuje się że Chińczycy odrobili pracę domową a wzorowanie się na Tesli przyniosło wyśmienity skutek. Mamy pakiety baterii 75 i 100 kWh, a szczególnie ten większy zapewni super zasięg jak na tą klasę samochodu elektrycznego. Mamy oczywiście do dyspozycji również asystenta jazdy w postaci śmiesznej Nomi, bez której osobiście nie wyobrażam sobie zakupu tego auta. Nomi to opcja, ale dla mnie obowiązkowa. Jedyny minus ET5 to zbyt mała moc ładowania DC. Jednak w najnowszym modelu ET5, czyli wersji Touring-kombi, znacznie poprawiono tą opcję i teraz moc ładowania DC wynosi 180 kW.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

NIO ET5 100 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.0s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
551 km
Wszystkie dane NIO ET5 100 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO