- 2024 Volvo C40 Recharge RWD: 297 miles - 475 km
- 2024 Volvo C40 Recharge AWD: 257 miles - 411 km
- 2024 Volvo XC40 Recharge RWD: 293 miles - 469 km
- 2024 Volvo XC40 Recharge AWD: 254 miles - 406 km
Modele z większym zasięgiem! Czyli nowe - stare elektryczne Volvo.
Data publikacji: 2023-08-23
Modele znane z tego, że mają napęd elektryczny zostały w Volvo poddane dość istotnym zmianom.
Jak można wyczytać na stronie EPA, amerykańskiej agencji zajmującej się między innymi badaniami i określaniem zasięgu aut EV, Volvo 2024, tak są określane, zyskały lepsze oceny jeśli chodzi właśnie o zasięgi. Różnica jest duża!
Mowa o dwóch modelach C40 i EX40, sprzedawanych również u nas w Polsce i Europie.
W 2022 i 2023 roku miały one zdecydowanie gorszy zasięg. Jednak Volvo postanowiło coś z tym zrobić. Zmieniono zespół napędowy w tym silniki, te obecne są zdecydowanie bardziej wydajne i mniej „prądożerne” Ale to nie wszystko. Okazało się że Volvo zmieniło również baterie.
Nie określono czy we wszystkich modelach, jednak to co można wyczytać z danych, to zdecydowanie większa bateria w modelu z napędem na tylną oś, czyli nie jest to wersja 4x4, choć marka określiła to jako nowy model pojazdu z napędem tylko na tył RWD.
Tu bateria będzie większa niż w modelach znanych z lat poprzednich i urośnie z 78 do 82 kWh. Cóż, może nie jest to wielka różnica, ale elektromobilni kierowcy wiedzą, że każda kWh w baterii jest bardzo przydatna i daje większy komfort podróżowania.
Informacje są nieco lakoniczne, poczekajmy na te nowe modele, zapewne testy posypią się hurtowo, a będą o tyle dla nas ciekawe, że marka Volvo ma zdecydowanie dużą ilość wiernych fanów w naszym kraju. Poza tym sam również kibicuję Volvo. Miałem kilka aut tej marki w swoim życiu, tym poprzednim nie elektromobilnym. Muszę powiedzieć że to naprawdę bardzo fajne i komfortowe auta, o bezpieczeństwie nie będę pisał bo to wszyscy wiedzą.
Czekamy kiedy te zmienione i lepsze EV Volvo pojawią się w naszych salonach. Może uda nam się przetestować choć jeden z nich...
Poniżej oficjalne zasięgi najnowszych modeli o lepszych parametrach bateryjno - silnikowych, według EPA:
Wygląda jakby nowy zespół napędowy był oszczędniejszy od starego o około 20% a to ogromna różnica. Na przykład Model C40 z lat wcześniejszych zużywał około 24 kWh na każde 100 km. Jednak już nowa wersja oznaczona 2024, ma zużycie na poziomie tylko nieco przekraczającym 19 kWh na 100 km. Tak wynika z danych na stronie amerykańskiej EPA. To duży postęp.
Pobawmy się jednak matematyką i sprawdźmy jak daleko pojedzie wspomniany C40 z napędem tylko na tył. Mowa o powiększonej baterii, czyli 82 kWh. Jeśli to wielkość brutto, do dyspozycji będziemy mieli zapewne około 77-78 kWh, co powinno wystarczyć aby na styk przejechać 400 km, zakładając zużycie z karty badania EPA, czyli 19,3 kWh na 100 km.
Czy jednak rzeczywiście różnice będą aż tak duże i nowe Volvo z napędem na tył w wersji C40, będzie w stanie zejść z dzisiejszych 24 na 19,3 kWh na 100 km? To byłby nie lada wyczyn jeśli chodzi o EV.
To oczywiście tylko zabawa liczbami, na podstawie co prawda oficjalnych danych o zasięgu, ale jednak. Na Real Life będziemy musieli poczekać aż te auta pojawią się w naszych salonach. Potestujemy, zobaczymy, ocenimy...
Galeria zdjęć
Komentarze