Volvo i CALT łączą siły. Zapowiadają projekt recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych

Volvo i CALT poinformowało o nawiązaniu partnerstwa, które ma na celu zmniejszenie śladu węglowego pojazdów elektrycznych. Zapowiadają nową erę recyklingu kluczowych materiałów używanych do produkcji akumulatorów.
Fot. Rokas Tenys / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-25 Fot. Rokas Tenys / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-04-25

CALT poinformował, że nawiązanie współpracy z Volvo nie było przypadkowe. Producent już poczynił ogromne postępy w zmniejszeniu emitowanego śladu węglowego, a deklaracje o w pełni elektrycznej przyszłości marki napawają CALT optymizmem.


Przyszłość Volvo w elektrycznych barwach


Volvo poinformowało, że w ubiegłym miesiącu z ich linii produkcyjnej zjechał ostatni samochód z silnikiem wysokoprężnym. Producent deklaruje, że obecnie skupi się on na realizacji planu elektryfikacji marki. Jak twierdzi dyrektor generalny Jim Rowan, tylko w 2023 roku Volvo sprzedało ponad 113 tys. pojazdów elektrycznych, co jest o 70% lepszym wynikiem niż w roku 2022. Tylko w 2023 roku elektryki stanowiły 16% całkowitej sprzedaży pojazdów Volvo.


Eksperci, jak i sam Rowan twierdzą, że wraz z pojawieniem się tanich modeli takich jak EX30, sprzedaż elektryków znacząco wzrośnie. Warto zaznaczyć, że ceny nowego Volvo EX30 zaczynają się od 34 950 USD w USA i 36 590 EUR w Europie, czyli 150-158 tys. zł.


Czy Volvo EX30 stanie się hitem sprzedażowym?


Wiele mówi się, że EX30 będzie przełomowym modelem dla Volvo. Przystępny cenowo elektryk już teraz wzbudza duże zainteresowanie konsumentów. Dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego Volvo Cars, Björn Annwall twierdzi, że Volvo w kolejnych miesiącach skupi się na zwiększeniu sprzedaży wspomnianego modelu.


Warto zaznaczyć, że w pierwszym kwartale 2024 roku, sprzedaż elektryków Volvo ma się dobrze. Tylko w marcu sprzedało już 18 021 pojazdów elektrycznych, co stanowi 23% wszystkich sprzedanych modeli marki. Volvo szacuje, że dzięki modelowi EX30, do końca przyszłego roku elektryki będą stanowiły 50% całkowitej sprzedaży, zgodnie z założeniami polityki elektryfikacji marki do 2030 roku.

Fot. OlegDoroshin / Shutterstock.com


CALT i Volvo o planach recyklingu akumulatorów


Wspomniane partnerstwo CALT i Volvo stwarza ogromne możliwości w szczególności dla Volvo. Przedsiębiorcy twierdzą, że w procesie recyklingu akumulatorów, można odzyskać aż do 90% materiałów takich jak: nikiel, kobalt, czy lit.


Odzyskane materiały mają być wykorzystywane do produkcji nowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Dzięki temu Volvo planuje zrealizować ambitną politykę zmniejszenia emisji CO2 na przeciętny pojazd aż o 75% do 2030 roku.


Interesujące dane przedstawia portal electrek. Ponoć w raporcie za 2023 rok firma ujawniła, że ich średnia emisja CO2 na jeden pojazd już zmalała o 20% w stosunku do roku 2018, a zatem trwająca już 5 lat współpraca Volvo i CALT polegająca na dostawie akumulatorów CALT do modeli Volvo i Polestar przynosi oczekiwane korzyści.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Volvo Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024

Volvo XC40 Recharge Single Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7.3s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
463 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Volvo