-
anonim
Bateria Tesla Y long range z BerlinaJedyne co udało nam się ustalić, to bateria z wersji Standard, to jest 60 kWh LFP od BYD. Jak tylko znajdziemy info na temat wersji Long Range, to odpiszemy -
krzysztof
jak mogę sie zarejestrowac sie w OTOEVMożesz to zrobić podczas dodawania danego materiału - np jak chcesz dodać komentarz lub opinię lub firmę. Wtedy wystarczy, że podasz adres email, a konto się utworzy automatycznie i na maila dostaniesz hasło. -
Redakcja OTOEV.PL
Ile jest salonów Tesli w PolsceNie potrzebujesz żadnego starego „salonu” ani serwisu. Kupujesz w aplikacji Tesli tak jak kiełbasę na allegro. Serwis jest mobilny i przyjeżdżają do ciebie do domu wtedy kiedy robisz kupę w ubikacji. To jest właśnie wolność wg. Elona. I ja się pod tym podpisuję obydwiema rękami! Ps. Akurat wczoraj zgłosiłem regulację klapy w bagażniku. Na gwarancji.
Najtańsza wersja Modelu Y Tesli to już historia, wchodzi nowa wersja
Tesla wycofuje się z najtańszego Modelu Y – ale teraz dostępny jest model o większym zasięgu za 2 tys. dolarów więcej.
W USA już nie kupimy:
Tesla wprowadziła nowy wariant Modelu Y na rynek USA. Auto posiada napęd na tylne koła i jest określane mianem Long Range, czyli pojazdu dalekiego zasięgu. Firma zrezygnowała z poprzedniego modelu, z napędem na tylną oś, określanego jako RWD, który wcześniej był najtańszym Modelem Y w historii USA.
Miał on też mniejszą baterię i mniejszy zasięg od nowej wersji.
Tesla zaktualizowała swoją stronę internetową, dodając nowy Model Y dalekiego zasięgu, RWD w cenie podstawowej wynoszącej 44 990 dolarów. Ale, podobnie jak ostatni model, kwalifikuje się on również do ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w USA, więc jeśli weźmiemy to pod uwagę, możemy zakupić Y za 37 500 dolarów.
Model LR RWD trafił do Europy na początku zeszłego miesiąca, więc nie jest wielkim zaskoczeniem, że teraz trafi również do Ameryki.
Nowy model jest bardzo podobny do starego modelu, ale ma większą baterię. Zamiast 260 mil (416 km) zasięgu jaki miał SR RWD, LR RWD ma zasięg 320 mil (512 km), są to dane według amerykańskiej normy EPA, która to jest najbliższa rzeczywistości, jeśli chodzi o realny zasięg auta elektrycznego.
Nowy lakier to również nowość w USA:
Wraz z tymi zmianami Tesla dodała także nową opcję lakieru Quicksilver za 2000 dolarów, ale jest ona dostępna tylko w modelach Long Range AWD i Performance.
Ciekawostka! Która trwa już od kilku miesięcy a o której nie wiedzieli klienci:
Tesla twierdzi, że właściciele, którzy kupili akumulator o zasięgu 260 mil, w ciągu kilku ostatnich miesięcy, w rzeczywistości otrzymali samochód z dodatkową ukrytą pojemnością akumulatora. Tesla robiła to już wcześniej w imię prostoty produkcji i oszczędności. Wyprodukowała jeden akumulator, ale niektóre z nich zablokowała za pomocą oprogramowania powodując, że auta te miały mniejszy zasięg. Tak jak w tym właśnie przypadku.
Tesla planuje zaoferować odblokowanie zasięgu za pomocą oprogramowania, które umożliwi właścicielom, którzy kupili 260-milowy SR RWD, zwiększenie zasięgu o dodatkowe 40–60 mil, w zależności od posiadanej wersji zablokowanych ogniw akumulatorowych, za dodatkowe 1500–2000 dolarów.
Czy można? O tym zdecyduje odpowiedni urząd:
Plan ten oczekuje jednak na zatwierdzenie przez organy regulacyjne, i może to chwilę potrwać.
Jednak dodatkowe 60 lub nawet 100 km, za 1500 czy 2000 dolarów, brzmi całkiem ciekawie.
Trzeba tylko dowiedzieć się, czy byliśmy szczęśliwcami i otrzymaliśmy w naszym aucie większą baterię ograniczoną za pomocą softu.
W takim wypadku możemy się cieszyć i liczyć na to, że nasze auto, za około 2000 dolarów będzie jeździć znacznie dalej…
Komentarze